Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Najmocniejsze BMW M w historii – BMW M5 CS

Topowa wersja M5 rozwija aż 635 KM. 

  • Przyspieszenie 0-100 km/h w 3,0 s
  • O około 70 kg lżejsza od M5 Competition
  • Pokrywa silnika z karbonu

BMW przedstawiło topową odmianę M5. Nosi ona dodatkowe oznaczenie CS i jest najmocniejszym produkcyjnym BMW z serii M w historii. 4,4-litrowy turbodoładowany silnik V8 rozwija 635 KM, M5 CS ma więc o 10 KM więcej od M5 Competition. Wersja CS jest ponadto od niego o około 70 kg lżejsza i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s, czyli o 0,3 s krócej. Maksymalny moment obrotowy M5 CS wynosi 750 Nm i jest rozwijany już przy 1800 obr./min.

Samochód wyposażono w napęd na cztery koła – z trybem, w którym moc silnika trafia wyłącznie na tylną oś. Prześwit jest o 7 mm mniejszy niż w M5 Competition, amortyzatory wywodzą się z większego BMW M8 Gran Coupe, a karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe to standard. Z przodu zastosowano sześciotłoczkowe zaciski. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 305 km/h.

M5 CS jest czteroosobowe, przy czym z tyłu znajdują się dwa osobne fotele. Wszystkie cztery siedzenia na zagłówkach noszą zarys słynnego toru Nurburgring. Wieniec kierownicy i podsufitkę tapicerowano Alcantarą.

Niektóre elementy karoserii wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego karbonem. Wśród nich są m.in. pokrywa silnika, spoiler w dolnej części przedniego zderzaka, obudowy bocznych lusterek, spoiler umieszczony na klapie bagażnika i tylny dyfuzor.

Wersję CS wyróżniają także elementy w kolorze zgaszonego złota. Wśród nich są m.in. obramowanie grilla, listwy za przednimi kołami i 20-calowe obręcze kół.

BMW5CSjazda
BMW M5 CS przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,0 s.
BMW5CS_bok
Obręcze kół mają 20 cali średnicy, a tarcze hamulcowe wykonano z karbonowo-ceramicznego kompozytu.
BMW5Crear
Spoiler na pokrywie bagażnika i dyfuzor są z tworzywa sztucznego wzmocnionego karbonem.
BMW5CSprzod
Obramowanie grilla i obręcze kół są w kolorze zgaszonego złota.
BMW5CSdekor
Ten sam odcień mają też listwy za przednimi kołami.
BMW5CSwylot
Pokrywa silnika powstaje z tworzywa wzmocnionego karbonem.
BMW5CSlustro
Obudowy bocznych lusterek też wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego karbonem.
BMW5kierownica
Wieniec kierownicy tapicerowany Alcantarą a na godzinie 12 znalazł się dyskretny znacznik.
BMW5CSfotele
Przednie fotele częściowo wykonano z karbonu.
BMW5CSsiedzenia
Z tyłu znalazły się dwa osobne fotele.
BMW5CSsilnik
To najmocniejszy silnik zastosowany w produkcyjnym BMW z serii M.

Czytaj także