W 2021 r. najpopularniejszą marką premium zostało BMW, a najchętniej kupowanym modelem premium – Volvo XC60.
Marki premium także zostały dotknięte problemami wynikającymi z pandemii koronawirusa, ale w mniejszym stopniu odbiły się one na sprzedaży niż w przypadku marek popularnych. W efekcie w Polsce w całym 2021 roku zarejestrowano – jak podaje Samar – 88 082 egzemplarze samochodów premium. To wynik lepszy niż w 2020 r. (+17,0; wzrost całego rynku Polsce wyniósł 4,3%), jak i w 2019 r. (+10,6%).
Jeśli chodzi o marki, to całe podium zajmują te z Niemiec. Na pierwszym miejscu uplasowało się BMW ze sprzedażą wyższą niż w 2020 r. o 31,02% (najpopularniejsze modele: seria 3, X3 i X5), drugą pozycję zajął Mercedes, którego aut zarejestrowano o 0,47% mniej niż w 2020 r. (bestsellery: klasa E, klasa A, CLA), a trzecia lokata przypadła Audi (wzrost sprzedaży o 21,61%; bestsellery: Q5, Q3, A6).
Oto jak prezentuje się liczba rejestracji 10 najchętniej wybieranych marek premium w Polsce w 2021 r. (dane: Samar).
Mimo że niemieckie firmy są najpopularniejsze, bestsellerem wśród samochodów premium został szwedzki SUV klasy średniej – Volvo XC60. W pierwszej dziesiątce najchętniej wybieranych aut znalazło się jeszcze pięć samochodów tego typu. Co ciekawe, nabywcy marek premium wybierają z reguły droższe i większe samochody z gam poszczególnych producentów. Tylko seria 1 BMW „załapała się” do top 10.
Poniżej prezentujemy dane dotyczące 10 ulubionych modeli premium za 2021 r. (dane: Samar)