W tym modelu styl wygrał z funkcjonalnością. Volvo zadbało jednak o wysoki poziom bezpieczeństwa oraz należytą trwałość.
Już pierwsza odsłona S60 (2000-2010) zrywała z niegdyś nudną stylizacją Volvo, a w „dwójce” rozwinięto koncepcję limuzyny z łagodnie opadającą linią dachu, uzupełniając ofertę o kombi V60 – ładnym, ale niezbyt pakownym. Obie wersje nadwoziowe oferują ograniczoną przestrzeń pasażerom kanapy. Złego słowa nie można natomiast powiedzieć o wykończeniu kabiny czy wyposażeniu większości aut, także w zakresie bezpieczeństwa (standardem jest m.in. system City Safety, który hamuje przed przeszkodami przy prędkościach do 30 km/h).
Wyjątkowo szeroka paleta wersji silnikowych ewoluowała. Znajdują się w niej silniki Volvo, zapożyczone od Forda (benzynowe 1.6/2.0) oraz diesel 1.6 grupy PSA. Spotykany w mocniejszych wersjach, skutecznie działający napęd 4x4 został oparty o sprzęgło Haldex.
Najczęściej sygnalizowane są problemy z automatycznymi skrzyniami Aisin (słabe łożyska). Reszta to następstwo eksploatacyjnego zużycia (np. tulei tylnych wahaczy).
Auto jest skomplikowane, a podaż części czy dostępność serwisu – przeciętne.
Na nabywców czeka łącznie ponad 700 S60 i V60. W przypadku kombi wyraźną przewagę mają diesle. Spory, na tyle innych marek z półki premium, odsetek samochodów z krajowej sieci dystrybucji.
21 000 zł – Bazowy diesel 1.6 z deklarowanym przebiegiem ok. 300 tys. km. Wizualnie niespecjalnie atrakcyjny.
47 000 zł – Budżet wystarczający na S60/V60 po liftingu lub mocne i zadbane samochody sprzed modernizacji.
145 000 zł – Poleasingowe Cross Country z przebiegiem poniżej 50 tys. km. Wyglądają jak nowe, bogate wyposażenie.
SILNIK | 1.6 T3 | 2.0 T4 | 2.0 T | 2.0 T5 | 3.0 T6 | 1.6 D2 | 2.0 D3 | 2.4 D5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1596 cm3 | 1984 cm3 | 1999 cm3 | 1999 cm3 | 2953 cm3 | 1560 cm3 | 1984 cm3 | 2400 cm3 |
Zasilanie | benz.turbo | benz.turbo | benz.turbo | benz.turbo | benz.turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 150 KM | 180 KM | 203 KM | 240 KM | 304 KM | 114 KM | 136 KM | 205 KM |
Maks. moment obr. | 240 Nm | 300 Nm | 300 Nm | 320 Nm | 440 Nm | 270 Nm | 350 Nm | 420 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,5 s | 8,7 s | 7,7 s | 7,3 s | 5,9 s | 10,9 s | 10,2 s | 7,8 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 220 km/h | 235 km/h | 230 km/h | 250 km/h | 195 km/h | 205 km/h | 235 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,6 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,9 l/100 km | 7,9 l/100 km | 9,9 l/100 km | 4,3 l/100km | 4,3 l/100 km | 5,9 l/100 km |
2010 premiera Volvo S60 II oraz bazującego na nim kombi V60
2013 modernizacja – zrezygnowano z podwójnych lamp przednich, ruszyła wymiana gamy silnikowej na jednostki nowej generacji – 2.0 R4 z rodziny Drive-E
2018 wygaszenie produkcji, S60 III/V60 II
+ Szeroka paleta trwałych silników.
+ Bogate wyposażenie, poziom bezpieczeństwa.
+ Brak problemów z korozją.
- Wciąż wysokie ceny ofertowe.
- Ograniczona przestronność wnętrza, małe bagażniki (także w kombi).
- Przeciętna trwałość „automatów”.
Auto z krajowej sieci. Będzie zadbane i regularnie serwisowane. Raczej diesla – nie należy skreślać nawet 1.6 (małe spalanie).
Auta bez dokumentacji serwisowej. Zaniedbania w obsłudze szkodą m.in. automatycznym skrzyniom.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 4/6
Koszty 4/6
SUMA 17/24 pkt