Samochody marek premium sprzedają się obecnie lepiej niż w 2020 i 2019 roku.
Jak podaje Samar, przez dziewięć miesięcy bieżącego roku zarejestrowano w naszym kraju 68 175 samochodów marek premium – to więcej o 29,83% niż w okresie od stycznia do września 2020 r. (wtedy było to 52 510 szt.). Tegoroczny wynik jest też lepszy niż ten z ostatniego roku przed pandemią, czyli 2019, bo wtedy kupiono 56 297 aut.
Samochody premium mają znaczny udział w Polsce – obecnie wynosi on blisko 20%. Jeśli chodzi o marki, całe podium zajmują te pochodzące z Niemiec. Najpopularniejsze jest u nas BMW (+48,4% wzrostu sprzedaży w porównaniu z okresem I-IX 2020 r.), a na następnych miejscach uplasowały się Audi (+46,79%) i Mercedes (+5,54 szt.).
Oto pierwsza dziesiątka marek premium, których samochody w tym roku sprzedają się najlepiej (I-IX).
Co ciekawe, w tym roku nabywców znalazło już 51 Bentleyów, 41 Ferrari i 33 Lamborghini.
Wśród najchętniej kupowanych modeli trwa zacięta walka między Volvo XC60 a BMW serii 3 (na razie minimalnie wygrywa to pierwsze). Nieco zaskakuje to, że choć Mercedes jest trzecią najchętniej wybieraną marką premium, żadnego auta tej firmy nie ma w Top 10 modeli. Pierwszy Mercedes pojawia się na miejscu 13. (klasa A: 1638 szt.), a kolejny na 15. (klasa E: 1464 szt.).
Poniżej – 10 najpopularniejszym modeli marek premium w Polsce (I-IX 2021 r.; dane Samar).