Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW i4 ładowanie

Nareszcie więcej szczegółów – elektryczne BMW i4

BMW

Nareszcie więcej szczegółów – elektryczne BMW i4

BMW już wcześniej pokazało jedną z wersji elektrycznego auta klasy średniej, ale teraz ujawniło szczegóły techniczne dwóch wariantów – 340- oraz 544-konnego. Ten drugi to pierwsze elektryczne auto z gamy M.

Gdy w marcu BMW zaprezentowało i4, zasadnicza informacja brzmiała: oto BMW i4, nasz nowy samochód elektryczny, którego topowa wersja będzie mieć 530 KM i rozpędzać się do „setki" w 4 s. I to w zasadzie tyle. Teraz jednak podano wreszcie niemal pełne dane techniczne, zaznaczając jednak przy tym, że są nadal przedhomologacyjne.

BMW i4 jest liftbackiem klasy średniej, elektrycznym odpowiednikiem serii 4 Gran Coupe (nowej generacji jeszcze nie pokazano, na razie dostępne są coupe i kabriolet). Jego podstawowe wymiary to: długość 478,3 cm, szerokość 185,2 cm, wysokość 144,5 cm, rozstaw osi 285,6 cm. Pojemność bagażnika to od 470 do 1290 l.

W gamie znajdą się dwa warianty. Podstawowe i4 eDrive40 ma jeden silnik napędzający koła tylnej osi. Jego parametry są następujące: 340 KM i 430 Nm. Pozawala to autu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 5,7 s i uzyskać prędkość maksymalną 190 km/h (ograniczoną elektronicznie).

Mocniejsze i4 M50 to pierwsze elektryczne BMW noszące oznaczenie M. Tutaj pracują dwa silniki realizujące napęd na cztery koła. Do dyspozycji jest standardowo 476 KM i 730 Nm, natomiast z funkcją Sport Boost – przez ponad 10 s –  544 KM i 795 Nm. i4 M50 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,9 s, a przy 225 km/h wkracza do akcji ogranicznik prędkości.

W obu wersjach zastosowano takie same akumulatory. Mają one pojemność brutto 83,9 kWh, a netto 80,7 kWh. Słabsza wersja i4 może się pochwalić zasięgiem aż 590 km, natomiast „emka” – 510 km. Baterie można ładować z maksymalną mocą 200 kW, co umożliwia zwiększenie zasięgu w ciągu 10 minut o 164 km w i4 eDrive40 lub 140 km w i4 M50.

W zawieszeniu BMW i4 zastosowano z przodu dwuprzegubowe kolumny resorujące, a z tyłu układ pieciowahaczowy oraz amortyzatory z tłumieniem zależnym od skoku (w modelu M wykorzystano system adaptacyjny). Za dopłatą będzie oferowane zawieszenie pneumatyczne tylnej osi z samopoziomowaniem.

Bazowe i40 ma 17-calowe obręcze z oponami 225/55, a i4 50M – 18 calowe z ogumieniem mieszanym (245/45 z przodu i 255/45 z tyłu). W opcji znajdą się felgi 19- i 20-calowe.

BMW i4 przód
BMW i4 trafi do sprzedaży w listopadzie tego roku.
BMW
BMW i4 bok
i4 ma o 37 mm niżej położony środek ciężkości niż sedan serii 3.
BMW
BMW i4 tył
Wersja M wyróżnia się m.in. pakietem stylizacyjnym z inaczej wyglądającymi zderzakami i spoilerem na pokrywie bagażnika.
BMW
BMW i4 deska
Deska jest zbliżona do tej z serii 3 i 4, ale ma nowy system operacyjny i zupełnie inny dotykowy, zakrzywiony ekran. Integruje on wskaźniki o wielkości 12,3 cala i centralny 14,9-calowy wyświetlacz.  
BMW
BMW i4 fotele
Siedzenia w M50 mają zintegrowane zagłówki.
BMW
BMW i4 przekrój
Baterie umieszczono pod podłogą, a silniki z przodu i z tyłu (w M50).
BMW

 

Czytaj także