Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault Megane E-Tech Electric

Nowa generacja z napędem elektrycznym – Renault Megane

Nowa generacja z napędem elektrycznym – Renault Megane

Oto pierwsze oficjalne zdjęcia Renault Megane E-Tech Electric, czyli piątego wcielenia Megane. Nowa generacja będzie najkrótszym Megane od 2009 r., a zasięg jej elektrycznego napędu sięgnie 450 km.

  • Nowa platforma wspólna z przyszłym SUV-em Alpine
  • O ok. 15 cm krótszy od obecnego Megane hatchback
  • Debiut: jesienią 2021 r.

Renault zdradziło właśnie wygląd piątej generacji kompaktowego Megane. Jej pełna nazwa brzmi: Renault Megane E-Tech Electric. Wprawdzie na opublikowanych przez producenta zdjęciach samochód nosi kamuflaż, ale i tak widać, że z zewnątrz auto niewiele się różni od przedstawionego jesienią 2020 r. prototypowego Renault Megane eVision.

Wymiary Renault Megane V

Renault Megane V ma formułę podwyższonego hatchbacka. Prototyp Megane eVision mierzy bowiem 150,5 cm wysokości, czyli jest o prawie 7 cm wyższy od obecnego Megane w wersji hatchback. Studium jest też od niego aż o 15 cm krótsze. Jeśli więc seryjna odmiana także będzie mieć 421 cm długości, to okaże się najkrótszym Megane od 2009 r., kiedy zakończyła się produkcja drugiej generacji tego samochodu, również mierząca w wersji hatchback 421 cm długości.

Rozstaw osi nowego Megane ma sięgnąć 270 cm, o 3 cm więcej niż w modelu czwartej generacji. Przednie i tylne zwisy Megane V będą łącznie za to aż o około 18 cm krótsze. Do topowych wersji mogą trafić 20-calowe obręcze kół.

Kluczowymi elementami deski rozdzielczej Megane piątej generacji będą dwa ekrany. Liczba klasycznych przycisków zostanie zredukowana do minimum.

Renault Megane V bazuje na nowej platformie przeznaczonej wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Na tej samej architekturze powstaje także pierwszy SUV w historii Alpine, który jest spodziewany najwcześniej w 2022 r. (Alpine należy do koncernu Renault).

Moc, zasięg i pozycjonowanie

Na razie ujawniono podstawowe dane jednej z wersji nowego Megane. Otrzyma ona silnik elektryczny o mocy 217 KM i akumulatory trakcyjne o pojemności 60 kWh. Pozwoli to na uzyskanie zasięgu do 450 km (według normy WLTP). Z pewnością w gamie pojawią się też inne odmiany. W grę wchodzi także R.S. z dwoma silnikami rozwijającymi łącznie około 350 KM.

Nadal nie wiadomo, jaki będzie status piątej generacji Megane. Czy samochód zastąpi wszystkie odmiany obecnego, czwartego wcielenia, dostępnego w wersjach spalinowych i hybrydowych? Czy może przez pewien czas obie generacje będą oferowane jednocześnie? Przecież świetnie się uzupełniają, a obecne Megane pojawiło się zaledwie pięć lat temu, więc jego naturalny cykl produkcyjny powinien się zakończyć dopiero w 2024 lub 2025 r.

Renault Megane E-Tech Electric
Renault Megane E-Tech Electric otrzyma nowe logo Renault, przedstawione na początku 2021 r.
Renault
Renault Megane E-Tech Electric
Renault Megane E-Tech Electric to podwyższony hatchback, który może być o 6 cm wyższy od obecnego Megane hatchback.
Renault
Renault Megane E-Tech Electric
Pomimo kamuflażu widać bardzo wiele elementów designu nowego Renault Megane.
Renault
Renault Megane eVision
Oto Renault Megane eVision, czyli prototypowa zapowiedź Renault Megane E-Tech Electric.
Renault
Renault Megane E-Tech Electric
Środkowa konsola Renault Megane E-Tech Electric będzie się składała z dużego ekranu i niewielu przycisków.
Renault
Renault Megane E-Tech Electric
Wskaźniki Renault Megane E-Tech Electric wyświetlą się na ekranie.
Renault

Czytaj także