Atrakcyjna stylizacja, bogate wyposażenie i nieźle wykończone wnętrze. Trzecia odsłona Megane jest przy tym całkiem trwała.
Stylizacja wytrzymuje próbę czasu. Wciąż złego słowa nie można też powiedzieć o wystroju wnętrza czy wyposażeniu wielu aut. Przyjemne w dotyku materiały przeciętnie znoszą trudy eksploatacji – szybko wyciera się m.in. skóra na kierownicy.
Paleta wersji silnikowych jest imponująco szeroka. W przypadku silników benzynowych nie ma jednostek, które nie zasługiwałyby na polecenie. Planując montaż instalacji LPG, warto wybrać auto z silnikiem 1.6. Dwulitrowy, łączony tylko ze skrzynią CVT jest konstrukcją Nissana bez hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. W przypadku diesli najlepszym wyborem będzie oszczędny i trwały 2.0 dCi, bądź zbudowany na jego bazie 1.6 dCi. Diesel 1.5 dCi jest nieco za słaby. Na szczęście problemy z panewkami czy układem wtryskowym nie są w nim już równie powszechnie jak niegdyś. To samo dotyczy dopracowanego przez lata diesla 1.9 dCi.
Poważne awarie to przeszłość – Renault opanowało nawet kapryśną niegdyś elektronikę. Oczywiście zdarzają się usterki czujników czy awarie osprzętu diesli.
Używane Megane nie są przesadnie drogie. Fortuny nie kosztują też części zamienne.
Prawie 1500 ofert. Połowa to diesle – nierzadko poflotowe 1.5 dCi. Nie brakuje aut z krajowych salonów.
10 000 zł – Najtańsze, świeżo sprowadzone i niezarejestrowane auta. Słaby stan albo przebiegi powyżej 300 tys. km.
23 000 zł – Przeciętna cena używanego Megane III. Przebiegi zbliżające się do 200 tys. km, ale dobry stan techniczny.
45 000 zł – Górna granica cen słabszych wersji silnikowych. Megane GT kosztują 45-55 tys. zł, a RS-y – 40-78 tys. zł.
SILNIK | 1.2 TCe | 1.2 TCe | 1.4 TCe | 1.6 16V | 1.6 16V | 2.0 16V | 2.0 TCe | 1.5 dCi | 1.6 dCi | 1.9 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm³ | 1197 cm³ | 1397 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1997 cm³ | 1997 cm³ | 1461 cm³ | 1598 cm³ | 1870 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 115 KM | 132 KM | 130 KM | 101 KM | 110 KM | 140 KM | 180 KM | 106 KM | 130 KM | 130 KM | 160 KM |
Maks. moment obr. | 190 Nm | 205 Nm | 190 Nm | 148 Nm | 151 Nm | 195 Nm | 300 Nm | 240 Nm | 320 Nm | 300 Nm | 380 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,9 s | 9,8 s | 9,6 s | 10,9 s | 10,5 s | 10,3 s | 7,8 s | 10,5 s | 9,8 s | 9,5 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 190 km/h | 195 km/h | 195 km/h | 225 km/h | 190 km/h | 220 km/h | 205 km/h | 215 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,3 l/100 km | 5,3 l/100 km | 6,6 l/100 km | 6,7 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,1 l/100 km | 4,6 l/100 km | 4,0 l/100 km | 5,1 l/100 km | 6,7 l/100 km |
2008 - premiera 5-dzwiowej wersji
2009 - gamę uzupełniają wersje Coupe (3 drz.), Grandtour (kombi), sedan (Fluence) oraz sportowe Megane R.S.
2009 - Megane CC ze sztywnym, składanym dachem
2012 - pierwsza modernizacja, nowe silniki
2014 - ponowny lifting – grill z dużym logo
2016 - premiera Megane IV
+ Duża podaż, dobra relacja ceny do wieku.
+ Paleta wersji silnikowych i nadwoziowych.
+ Atrakcyjna stylizacja, niezłe wyposażenie wielu samochodów.
- Rozczarowująca trwałość materiałów oraz solidność ich montażu.
- Ograniczona trwałość zawieszenia.
Bezpiecznym wyborem są wszystkie silniki benzynowe. Jeżeli diesel, to najlepiej 2.0 dCi z udokumentowanym przebiegiem.
Z rezerwą należy podchodzić do silników 1.5 dCi oraz 1.9 dCi. Można je kupić tylko z pewnej ręki z dokumentacją serwisową.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 6/6
SUMA: 21/24 pkt