To już ostatni dzwonek na znalezienie Megane II w dobrym stanie. Wiele aut jest już skrajnie wyeksploatowanych, bo właściciele oszczędzali na serwisie.
W chwili debiutu Megane II szokowało nowoczesną linią nadwozia. Po niemal 18 latach auto wciąż nie wygląda archaicznie. Podobać może się również jego wnętrze – ładniejsze i lepiej niż wykończone niż u rywali z Niemiec czy Japonii. Za wieloma egzemplarzami przemawia bogate wyposażenie.
Paleta jednostek napędowych jest bardzo szeroka. Szukając używanego Megane warto skupić się na silnikach benzynowych. Kompromisem między osiągami i spalaniem jest 1.6 16V. Trwałe i dobrze współpracujące z LPG są także 2.0 Turbo. Kto za wszelką cenę chce diesla, powinien skupić się na poszukiwaniach wersji 2.0 dCi.
Nad dieslami 1.5/1.9 dCi wisi widmo poważnych awarii – z zatarciem na panewce, kosztownym defektem pompy wtryskowej czy niszczącym silnik „rozbieganiem” włącznie. Niestety silnikom tym nie pomogły lata rabunkowej eksploatacji. Rozbudowana elektronika (obejmująca m.in. karty zapłonowe czy czujniki ciśnienia w oponach) daje się we znaki.
Koszty zakupu i części eksploatacyjnych są niskie. Drogie są natomiast naprawy diesli.
W puli ponad 600 samochodów każdy znajdzie coś dla siebie. Polecamy auto z krajowego salonu i możliwie najmłodsze. Lepiej na starcie wydać więcej niż często jeździć do mechanika. Renault sukcesywnie poprawiało niedociągnięcia konstrukcyjne.
Z tworzywa wykonane zostały też przednie błotniki.
2000 zł – Zarejestrowane i ubezpieczone egzemplarze. Może pojeżdżą przez kilka miesięcy bez poważniejszej awarii.
8000 zł – Kwota w zupełności wystarczająca na dobre Megane II. Polecamy kombi z benzynowym silnikiem 1.6/2.0.
15 000 zł – Zadbane auta z prywatnych rąk. Nieraz pierwszych. Ceny sportowego Megane RS są już umowne (16-50 tys. zł).
SILNIK | 1.4 16V | 1.4 16V | 1.6 16V | 2.0 16V | 2.0 T | 2.0 RS | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.9 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm³ | 1390 cm³ | 1598 cm³ | 1998 cm³ | 1998 cm³ | 1998 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1870 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 82 KM | 98 KM | 113 KM | 135 KM | 163 KM | 225 KM | 82 KM | 101 KM | 120 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 124 Nm | 127 Nm | 152 Nm | 191 Nm | 270 Nm | 300 Nm | 185 Nm | 200 Nm | 300 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,7 s | 12,5 s | 10,9 s | 9,2 s | 8,3 s | 6,5 s | 14,3 s | 12,7 s | 10,5 s | 9,5 s |
Prędkość maks. | 171 km/h | 183 km/h | 192 km/h | 200 km/h | 220 km/h | 236 km/h | 170 km/h | 182 km/h | 182 km/h | 213 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,8 l/100 km | 6,9 l/100 km | 6,9 l/100 km | 8,0 l/100 km | 7,7 l/100 km | 8,8 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,6 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,5 l/100 km |
2002 - debiut Megane II w wersji hatchback
2003 - gamę wzmacniają kombi, sedan i cabrio
2004 - sportowe Megane RS
2005 - modernizacja, pojawia się oszczędny i trwały diesel 2.0 dCi
2008 - premiera Megane III
2009 - wygaszenie produkcji Megane II
+ Paleta wersji silnikowych i nadwoziowych.
+ Niskie koszty zakupu i utrzymania.
+ Bogate wyposażenie wielu aut.
+ Odporność na korozję, poziom bezpieczeństwa.
- Awaryjne diesle, problemy z elektroniką.
- Mocne wyeksploatowanie wielu egzemplarzy.
- Ograniczona trwałość przedniego zawieszenia.
Bezpiecznym wyborem są silniki benzynowe, które można wyposażyć w instalacje LPG. Warto zapolować na diesla 2.0 dCi.
Diesle 1.5/1.9 dCi to już loteria. Mogą posłużyć kilka lat, ale równie dobrze zepsuć się tuż po zakupie samochodu.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 2/6
Koszty: 5/6
SUMA 17/24 pkt