Mazda wprowadzi do sprzedaży hybrydowy model 2 Hybrid, który jest de facto Toyotą Yaris. Auto będzie stanowić uzupełnienie gamy, a nie zastępować obecnie oferowany model 2.
Współpraca między dwoma japońskimi koncernami – Mazdą i Toyotą – prężnie się rozwija. Najnowszy SUV Mazdy CX-50 (na USA) będzie produkowany we wspólnej fabryce, a teraz mamy kolejny przykład współdziałania: do gamy Mazdy dołączy model 2 z napędem hybrydowym, który jest de facto Toyotą Yaris.
Powodów takiej decyzji jest kilka, m.in. ekonomiczne (Yaris/Mazda 2 powstają bowiem w Europie, a to obniża koszty) czy wynikające z obowiązujących w Europie przepisów (zmniejszenie emisji CO2 gamy pojazdów). Tak czy inaczej, sytuacja będzie o tyle nietypowa, że jednocześnie w salonach Mazdy będą stały obok siebie dwa kompletnie różne modele 2, Mazda nie zastępuje bowiem stworzonego przez siebie wcześniej auta Toyotą, ale jedynie rozszerza gamę.
Nowe wcielenie Mazdy 2 ma być sprzedawane jedynie w wersji hybrydowej (Yaris ma także odmiany z konwencjonalnymi silnikami benzynowymi 1.0 oraz 1.5). Do napędu stosowane są w niej dwa silniki – trzycylindrowy benzynowy 1.5 (93 KM) oraz elektryczny (80 KM) – bezstopniowa przekładnia eCVT oraz akumulator litowo-jonowy. Łączna moc układu hybrydowego wynosi 116 KM. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h 9,7 sekundy, prędkość maksymalna 175 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu WLTP wynosi 3,8-4,0 l/100 km.
Korzystając z okazji, warto porównać wymiary obu Mazd 2, które w przyszłym roku będzie można znaleźć w salonach:
Mazda 2 z silnikiem 1.5 Skyactiv-G o mocy 90 KM i automatyczną przekładnią (specyfikacja najbliższa hybrydowej) rozpędza się od 0 do 100 km/h w 12,1 s (z przekładnią manualną w 9,8 s) i uzyskuje prędkość maksymalną 177 km/h (man.: 183 km/h). Średnie zużycie paliwa wynosi 5,4 l/100 km (man.: 4,9 litra).
Mazda 2 Hybrid wejdzie do sprzedaży w Polsce w kwietniu przyszłego roku. Dostępne będą trzy wersje wyposażenia Pure, Agile i Select.