Wymiarami i wyposażeniem nowa Fabia zbliżyła się do klasy aut kompaktowych. Na szczęście zwinność oraz niskie zużycie paliwa pozostały jak dawniej.
Skoda postawiła w nowej Fabii na swój sprawdzony scenariusz – postanowiła zaoferować więcej samochodu. To odpowiedź na wyzwania naszych czasów: nowoczesne auto miejskie powinno łączyć zwrotność i oszczędność z komfortem, także na dalszych trasach.
Nowa Fabia mierzy 411 cm długości, jest zatem o 11 cm dłuższa od poprzedniczki. Znacząco wzrosły także szerokość i rozstaw osi. Efekt: w kabinie wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby, a wyjątkowo pojemny bagażnik mieści 380 l.
Fabia urosła na długość, ale jest też nieco niższa niż dotąd. W rezultacie ma bardziej dynamiczne proporcje nadwozia, podkreślone przez szerokie wloty powietrza, efektowne przetłoczenia i eleganckie, poziome tylne lampy. Wiele akcentów pełni zresztą istotne funkcje aerodynamiczne, dzięki którym Fabia ma najniższy współczynnik oporu powietrza w segmencie (0,28).
Prócz korzystnego wpływu na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach opływowość karoserii sprzyja obniżeniu poziomu hałasu.
Stylowe akcenty zwracają uwagę także w kabinie. Tapicerowane wstawki i opcjonalne oświetlenie ambiente sprawiają, że kokpit Fabii prezentuje się wyjątkowo „przytulnie” – a przy tym jest ergonomicznie rozplanowany. Ekran systemu operacyjnego umieszczono tuż pod ręką, a do obsługi wentylacji służą tradycyjne instrumenty.
Lista dodatków wzbogaciła się o wiele unikalnych w tej klasie elementów, takich jak cyfrowe zegary czy system Travel Assist, łączący funkcje m.in. centrowania auta na pasie i adaptacyjnego tempomatu. Jest nawet znana głównie z aut premium kierownica z czujnikami wykrywającymi dotyk.
Fabia dojrzała również pod względem zachowania podczas jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy sprawia, że spontanicznie reaguje na skręt, a sprężyste zawieszenie w połączeniu z dużym rozstawem osi skutecznie filtruje mniejsze i większe nierówności.
Oferta obejmuje benzynowe silniki EVO: jeden wolnossący MPI i dwa turbodoładowane TSI (80-110 KM). Wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem efektywności. Z opcjonalnym 50-litrowym zbiornikiem paliwa Fabia ma wyjątkowo duży zasięg. Później pojawi się też wyjątkowo dynamiczny wariant 1.5 TSI (150 KM).
Obecnie nowa Fabia jest dostępna z trzema silnikami do wyboru: 1.0 MPI (80 KM), 1.0 TSI (95 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM). Ten ostatni na życzenie poza skrzynią manualną można połączyć z przekładnią automatyczną – 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Ceny Fabii startują od 62 000 zł za bazową wersję 1.0 MPI Active, która już w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, Bluetooth, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, ekran 6,5", regulację wysokości fotela kierowcy i reflektory LED Basic wraz z czujnikiem zmierzchu. Dla wszystkich odmian wyposażeniowych dostępne są korzystnie wycenione pakiety dodatków.
Nowa Skoda Fabia: ceny | ||||
---|---|---|---|---|
silnik | skrzynia | Active | Ambition | Style |
1.0 MPI (80 KM) | man., 5-biegowa | 62 000 zł | 65 550 zł | 71 350 zł |
1.0 TSI (95 KM) | man., 5-biegowa | – | 69 050 zł | 74 850 zł |
1.0 TSI (110 KM) | man., 6-biegowa | 67 000 zł | 70 550 zł | 76 350 zł |
1.0 TSI (110 KM) DSG | aut., 7-biegowa | – | 75 550 zł | 81 350 zł |
Wysoka jakość i solidny montaż, dopracowana ergonomia, czytelne cyfrowe interfejsy oraz dużo schowków.
Cyfrowe zegary mają czytelną grafikę i oferują kilka trybów wskazań. Mogą m.in. wyświetlać dużą mapę nawigacji.
Nowa Fabia jest dostępna z szeroką gamą systemów wsparcia. Ich działanie jest płynne i budzi duże zaufanie.
Szeroka kabina i obszerne, porządnie wyprofilowane fotele z dużym zakresem regulacji – dla niskich i wysokich. Plus za tapicerowany podłokietnik.