Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowa Skoda Fabia

Nowa Skoda Fabia – już nie taka miejska

Nowa Skoda Fabia – już nie taka miejska

Wymiarami i wyposażeniem nowa Fabia zbliżyła się do klasy aut kompaktowych. Na szczęście zwinność oraz niskie zużycie paliwa pozostały jak dawniej. 

Skoda postawiła w nowej Fabii na swój sprawdzony scenariusz – postanowiła zaoferować więcej samochodu. To odpowiedź na wyzwania naszych czasów: nowoczesne auto miejskie powinno łączyć zwrotność i oszczędność z komfortem, także na dalszych trasach. 

Więcej stylu

Nowa Fabia mierzy 411 cm długości, jest zatem o 11 cm dłuższa od poprzedniczki. Znacząco wzrosły także szerokość i rozstaw osi. Efekt: w kabinie wygodnie mogą podróżować cztery dorosłe osoby, a wyjątkowo pojemny bagażnik mieści 380 l. 

Fabia urosła na długość, ale jest też nieco niższa niż dotąd. W rezultacie ma bardziej dynamiczne proporcje nadwozia, podkreślone przez szerokie wloty powietrza, efektowne przetłoczenia i eleganckie, poziome tylne lampy. Wiele akcentów pełni zresztą istotne funkcje aerodynamiczne, dzięki którym Fabia ma najniższy współczynnik oporu powietrza w segmencie (0,28).

Skloda Fabia tył

Atrakcyjny, dynamiczny design idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką. Opływowe kształty obniżają zużycie paliwa w trasie.

Prócz korzystnego wpływu na zużycie paliwa przy wyższych prędkościach opływowość karoserii sprzyja obniżeniu poziomu hałasu.

Stylowe akcenty zwracają uwagę także w kabinie. Tapicerowane wstawki i opcjonalne oświetlenie ambiente sprawiają, że kokpit Fabii prezentuje się wyjątkowo „przytulnie” – a przy tym jest ergonomicznie rozplanowany. Ekran systemu operacyjnego umieszczono tuż pod ręką, a do obsługi wentylacji służą tradycyjne instrumenty. 

Lista dodatków wzbogaciła się o wiele unikalnych w tej klasie elementów, takich jak cyfrowe zegary czy system Travel Assist, łączący funkcje m.in. centrowania auta na pasie i adaptacyjnego tempomatu. Jest nawet znana głównie z aut premium kierownica z czujnikami wykrywającymi dotyk. 

Skoda Fabia deska rozdzielcza

Wysoka jakość i solidny montaż, dopracowana ergonomia, czytelne cyfrowe interfejsy oraz dużo schowków.

Więcej komfortu

Fabia dojrzała również pod względem zachowania podczas jazdy. Bezpośredni układ kierowniczy sprawia, że spontanicznie reaguje na skręt, a sprężyste zawieszenie w połączeniu z dużym rozstawem osi skutecznie filtruje mniejsze i większe nierówności.

Oferta obejmuje benzynowe silniki EVO: jeden wolnossący MPI i dwa turbodoładowane TSI (80-110 KM). Wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem efektywności. Z opcjonalnym 50-litrowym zbiornikiem paliwa Fabia ma wyjątkowo duży zasięg. Później pojawi się też wyjątkowo dynamiczny wariant 1.5 TSI (150 KM).

Nowa Skoda Fabia: oferta i wyposażenie 

Obecnie nowa Fabia jest dostępna z trzema silnikami do wyboru: 1.0 MPI (80 KM), 1.0 TSI (95 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM). Ten ostatni na życzenie poza skrzynią manualną można połączyć z przekładnią automatyczną – 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Ceny Fabii startują od 62 000 zł za bazową wersję 1.0 MPI Active, która już w standardzie oferuje m.in. manualną klimatyzację, Bluetooth, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania, ekran 6,5", regulację wysokości fotela kierowcy i reflektory LED Basic wraz z czujnikiem zmierzchu. Dla wszystkich odmian wyposażeniowych dostępne są korzystnie wycenione pakiety dodatków.

Wersje wyposażenia 

Active

  • klimatyzacja manualna, Bluetooth, ekran 6,5", reflektory LED, kontrola odstępu i funkcja awaryjnego hamowania

Ambition

  • czujniki cofania, tempomat, czujnik deszczu, ekran 8", integracja smartfona SmartLink, parasolka w drzwiach kierowcy

Style

  • alufelgi 16", 2-stefowa klimatyzacja automatyczna, bezkluczykowe uruchamianie silnika, regulacja podparcia lędźwi z przodu, oświetlenie ambiente
Nowa Skoda Fabia: ceny
silnik  skrzynia Active Ambition Style
1.0 MPI (80 KM) man., 5-biegowa 62 000 zł 65 550 zł 71 350 zł
1.0 TSI (95 KM) man., 5-biegowa 69 050 zł 74 850 zł
1.0 TSI (110 KM) man., 6-biegowa 67 000 zł 70 550 zł 76 350 zł
1.0 TSI (110 KM) DSG aut., 7-biegowa 75 550 zł 81 350 zł

Nowa Skoda Fabia: galeria zdjęć

Czytaj także