Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
SsangYong Torres

Koniec marki SsangYong. Od teraz to KG Mobility

SsangYong

Koniec marki SsangYong. Od teraz to KG Mobility

SsangYong w zeszłym roku przeszedł w ręce nowego właściciela – KG Group. Zarząd akcjonariuszy firmy właśnie zadecydował, że w jego miejsce pojawi się KG Mobility.

KG Group – południowokoreański konglomerat chemiczny – został właścicielem 61% udziałów w SsangYong Motor Company w 2022 roku. Stało się tak po tym, jak firma popadła w problemy finansowe, do czego przyczyniła się m.in. pandemia koronawirusa w 2020 roku. Od tamtej pory dotychczasowy właściciel SsangYonga – Mahindra & Mahindra – rozpoczął poszukiwania nowego inwestora. 

O ile początkowo pod uwagę brano dwie firmy – BYD i Edison Motors (producent elektrycznych autobusów i aut dostawczych) – ostatecznie właścicielem większościowego pakietu został koncern chemiczny KG Group. Przejął on 61% udziałów w SsangYongu za kwotę 700 mln dolarów. 

Była to tylko kwestia czasu

Już po przejęciu przedstawiciele firmy sygnalizowali, że nazwa SsangYong zniknie z motoryzacyjnej mapy. Brakowało tylko ostatecznej akceptacji ze strony zarządu. Do tej doszło w ostatnią środę (22 marca 2023 roku) w miejscowości Pyeongtaek, gdzie odbyło się walne zgromadzenie akcjonariuszy KG Mobility. 

KG Mobility-logo
Tak prezentuje się logo nowej marki motoryzacyjnej z Korei. 
kg mobility

Przemianowana firma ma skupić się na pojazdach elektrycznych, technologii autonomicznej oraz sztucznej inteligencji. Już 30 marca podczas Seul Mobility Show, KG Mobility ma zaprezentować co najmniej 16 modeli koncepcyjnych i produkcyjnych. Wtedy też poznamy szczegółowe plany firmy.

Na razie wiadomo, że jej nowym hasłem, wykorzystywanym w materiałach promocyjnych, ma być „Go Different, KG Mobility” (w wolnym tłumaczeniu: „podążaj własną drogą”).

Zgodnie z zapowiedzą KG Mobility ma zamiar rozszerzyć swoją działalność poza tradycyjną produkcję i sprzedaż samochodów. Chce zostać firmą zajmującą się szeroko rozumianą mobilnością. Oznacza to, że KG Mobility skupi się na nowych technologiach, w tym na platformach przeznaczonych dla modeli elektrycznych, pojazdach samojezdnych oraz sztucznej inteligencji. 

Nowe sektory

Co więcej, KG Mobility chce zaistnieć również w nowych sektorach. Jednym z nich ma być sprzedaż certyfikowanych aut używanych, co nastąpi w drugiej połowie bieżącego roku. Kolejnym – produkcja pojazdów specjalnego przeznaczenia. 

Wśród 16 aut koncepcyjnych i produkcyjnych, które zostaną zaprezentowane na Seul Mobility Show, znajdzie się m.in. nowy Torres EVX w wersji produkcyjnej. Obok niego pojawią się KR10, O100 i F100, które będą prawdopodobnie konceptami. 

W niedalekiej przyszłości zmieni się również język stylistyczny marki. Już ogłoszono bowiem konkurs, mający go wyłonić. Zwycięskie propozycje zostaną zaprezentowane w czerwcu. 

Czytaj także