SsangYong w zeszłym roku przeszedł w ręce nowego właściciela – KG Group. Zarząd akcjonariuszy firmy właśnie zadecydował, że w jego miejsce pojawi się KG Mobility.
KG Group – południowokoreański konglomerat chemiczny – został właścicielem 61% udziałów w SsangYong Motor Company w 2022 roku. Stało się tak po tym, jak firma popadła w problemy finansowe, do czego przyczyniła się m.in. pandemia koronawirusa w 2020 roku. Od tamtej pory dotychczasowy właściciel SsangYonga – Mahindra & Mahindra – rozpoczął poszukiwania nowego inwestora.
O ile początkowo pod uwagę brano dwie firmy – BYD i Edison Motors (producent elektrycznych autobusów i aut dostawczych) – ostatecznie właścicielem większościowego pakietu został koncern chemiczny KG Group. Przejął on 61% udziałów w SsangYongu za kwotę 700 mln dolarów.
Już po przejęciu przedstawiciele firmy sygnalizowali, że nazwa SsangYong zniknie z motoryzacyjnej mapy. Brakowało tylko ostatecznej akceptacji ze strony zarządu. Do tej doszło w ostatnią środę (22 marca 2023 roku) w miejscowości Pyeongtaek, gdzie odbyło się walne zgromadzenie akcjonariuszy KG Mobility.
Przemianowana firma ma skupić się na pojazdach elektrycznych, technologii autonomicznej oraz sztucznej inteligencji. Już 30 marca podczas Seul Mobility Show, KG Mobility ma zaprezentować co najmniej 16 modeli koncepcyjnych i produkcyjnych. Wtedy też poznamy szczegółowe plany firmy.
Na razie wiadomo, że jej nowym hasłem, wykorzystywanym w materiałach promocyjnych, ma być „Go Different, KG Mobility” (w wolnym tłumaczeniu: „podążaj własną drogą”).
Zgodnie z zapowiedzą KG Mobility ma zamiar rozszerzyć swoją działalność poza tradycyjną produkcję i sprzedaż samochodów. Chce zostać firmą zajmującą się szeroko rozumianą mobilnością. Oznacza to, że KG Mobility skupi się na nowych technologiach, w tym na platformach przeznaczonych dla modeli elektrycznych, pojazdach samojezdnych oraz sztucznej inteligencji.
Co więcej, KG Mobility chce zaistnieć również w nowych sektorach. Jednym z nich ma być sprzedaż certyfikowanych aut używanych, co nastąpi w drugiej połowie bieżącego roku. Kolejnym – produkcja pojazdów specjalnego przeznaczenia.
Wśród 16 aut koncepcyjnych i produkcyjnych, które zostaną zaprezentowane na Seul Mobility Show, znajdzie się m.in. nowy Torres EVX w wersji produkcyjnej. Obok niego pojawią się KR10, O100 i F100, które będą prawdopodobnie konceptami.
W niedalekiej przyszłości zmieni się również język stylistyczny marki. Już ogłoszono bowiem konkurs, mający go wyłonić. Zwycięskie propozycje zostaną zaprezentowane w czerwcu.