General Motors dopiero drugi raz w swojej 113-letniej historii poważnie zmienia logo.
Koncern General Motors właśnie zmienił logo. Nadal jest wpisane w kwadrat, ale tym razem jego rogi zaokrąglono. Pozostawiono też podkreślenie, ale zachowała je już tylko jedna litera. Logo ma odzwierciedlać proces przechodzenia GM do świata samochodów elektrycznych. Podkreślenie litery M symbolizuje nową elektryczną platformę, a samo M ma taki kształt, że otaczające je białe pole wygląda jak wtyczka przewodu elektrycznego.
Nowy emblemat zastępuje logo, które z niewielkimi zmianami stosowano od 1964 r. Tym samym jest to dopiero trzecia poważna zmiana logotypu w historii koncernu sięgającej 1908 r.
GM szykuje ofensywę elektrycznych samochodów opartych na nowej architekturze o nazwie Ultium. Jest ona modularna, zmieści akumulatory trakcyjne o pojemności od 50 do aż przeszło 200 kWh, a zbudowane w oparciu o nią auta mogą mieć zasięg nawet do 725 km i przyspieszać od 0 do 100 km/h w około trzy sekundy. Do końca 2025 r. koncern General Motors ma wprowadzić na rynek 30 modeli z napędem elektrycznym.
Jednymi z pierwszych aut opartych na platformie Ultium będą GMC Hummer EV i Cadillac Lyriq. Hummer EV trafi na rynek pod koniec 2021 r. Topowa wersja ma trzy silniki elektryczne rozwijające łącznie 1000 KM. Sprzedaż Lyriqa ma natomiast ruszyć w pierwszej połowie 2022 r.