Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing to nowe najbardziej sportowe odmiany dwóch modeli amerykańskiej marki.
Sportowe wersje Cadillaców noszą oznaczenie V. Od teraz o stopień wyżej w hierarchii stoją modele o oznaczeniu Blackwing. To wyzwanie rzucone najlepszym odmianom europejskich sedanów marek premium. Cadillac CT4 to auto klasy średniej, rywal np. dla BMW serii 3, natomiast CT5 to samochód z segmentu wyższego, odpowiednik np. serii 5.
Oba modele są tylnonapedowe. Mają seryjnie elektronicznie sterowane mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu oraz 6-biegowe skrzynie manualne Tremec umożliwiające zmianę przełożeń bez odejmowania gazu (można także korzystać z systemu automatycznego wyrównywania obrotów podczas redukcji, tzw. międzygazu). Opcjonalnie dostępne są 10-biegowe przekładnie automatyczne (z trybem ręcznym obsługiwanym łopatkami pod kierownicą).
W zawieszeniach (z przodu kolumny McPhersona, z tyłu układ pięciowahaczowy) wykorzystano m.in. najnowszej generacji adaptacyjne amortyzatory Magnetic Ride Control (MR 4.0), sztywniejsze sprężyny oraz drążone stabilizatory. Ponadto odpowiednio wzmocniono nadwozia, by zapewnić większą sztywność, a co za tym idzie – precyzję prowadzenia. Opony dostarczył Michelin i jest to model Pilot Sport 4S specjalnie opracowany dla Blackwingów.
CT4-V Blackwing ma silnik 3.6 V6 biturbo rozwijający 479 KM i 603 Nm („zwykłe” CT4-V – 2.7 V6 329 KM). Przyspieszenie od 0 do 96 km/h wynosi 3,8 s (z automatem), a prędkość maksymalna to 302 km/h. Dla porównania nowa generacja BMW M3 rozpędza się maksymalnie do 290 km/h (z pakietem M Driver's), a w wersji 480-konnej z manualną skrzynią do 96 km/h przyspiesza w 4,1 s, natomiast w 510-konnej (z automatem) – w 3,8 s.
CT5-V Blackwing jest najmocniejszym seryjnym Cadillakiem w historii. Do napędu wykorzystano w nim doładowany kompresorem silnik 6.2 V8 generujący 677 KM i 893 Nm (w CT5-V – 3.0 V6 biturbo 365 KM). Tak wyposażony „Caddy” przyspiesza od 0 do 96 km/h w 3,7 s (z przekładnią automatyczną) i jest się w stanie rozpędzić do ponad 320 km/h. A jak wypada CT5-V Blackwing na tle BMW M5? Niemieckie auto nie ma szans pod względem mocy (600-625 KM), ale napęd na cztery koła robi swoje i w sprincie do 96 km/h z wynikiem 3,2 (lub 3,1 s w odmianie Competition) pozostawia mocniejszego Cadillaca w tyle. „Amerykanin” odgryza się zaś, jeśli chodzi o prędkość, bo jest w stanie pojechać o ok. 15 km/h szybciej.