Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Opona Continental UltraContact

Sport i wysokie przebiegi

Nowe opony letnie Continental: SportContact 7 i UltraContact

Continental

Sport i wysokie przebiegi

Nowe opony letnie Continental: SportContact 7 i UltraContact

Nowości firmy Continental zaciekawią kierowców aut sportowych oraz tych, dla których duże znaczenie odgrywa wysoka trwałość ogumienia.

Marki Continental nie trzeba specjalnie przedstawiać. Co trzeci samochód wyprodukowany w Europie wyjeżdża z fabryki na ogumieniu tej firmy, w 575 rozmaitych testach przeprowadzonych od 2007 roku aż 454 razy opony te uzyskiwały najwyższe rekomendacje, organizacja ma ponad 300 lokalizacji w 49 krajach, zatrudnia blisko 190 tys. osób.

Na letni sezon 2022 Continental przygotował dwa nowe produkty: opony SportContact 7 i UltraContact.

Continental SportContact 7

Opona_SportContact 7_1
Continental

„Dzięki nowej generacji SportContactTM oferujemy kierowcom, którzy chcą doświadczyć jazdy wyczynowej, bardzo bezpieczną, zorientowaną na prowadzenie i zapewniającą wysoki przebieg oponę” – mówi Enno Straten, szef działu strategii, analiz i marketingu Tire Replacement Business EMEA w Continental.

SportContact 7 to produkt flagowy spośród opon letnich siódmej generacji, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych latach. Podczas prac rozwojowych, jak mówi Straten, Continental skupił się na maksymalizacji osiągów we wszystkich kryteriach, aby najwyższą przyjemność z jazdy połączyć z wysokim bezpieczeństwem i zrównoważonym rozwojem w segmencie opon UUHP (ang. ultra-ultra-high performance – opony o ultra wysokich osiągach).

Nowa opona SportContact 7 pozwala na sprostanie najnowszym trendom rynkowym. W ciągu 15 lat pojazdy stały się nie tylko o około 10 procent cięższe, ale również moc ich silników wzrosła o prawie 30 procent. Jednocześnie emisja CO2 samochodów została zredukowana o 30 procent.

Opona_SportContact 7_2
Continental

Opona dla aut sportowych różnych klas

Ponieważ opony z nowej linii mają zwiększoną nośność zgodnie ze standardem XL, mogą sprostać wadze cięższych samochodów. Opona ta nie tylko znacznie zwiększa przebieg, ale także dzięki ocenie efektywności paliwowej „C” zgodnie z etykietą UE oferuje jedną z najniższych wartości w segmencie UUHP. Dlatego SportContact 7 stanowi bezpieczny wybór dla wszystkich sportowych pojazdów – niezależnie od tego, czy są one napędzane konwencjonalnie, czy elektrycznie.

Opona_SportContact 7
Continental

Opona SportContact 7 została opracowana z myślą o samochodach osobowych o sportowym charakterze, jak również samochodach supersportowych. Wachlarz pojazdów jest bardzo szeroki i obejmuje między innymi samochody takie jak Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, seria RS Audi i sportowe BMW M GmbH.

Wśród pojazdów są również auta kompaktowe, takie jak Ford Focus III RS czy Mini Cooper S Clubman. Odpowiednie rozmiary są dostępne również dla Porsche 4 S GT, pojazdów AMG, Lamborghini i McLaren, a kolejne rozmiary SportContactTM 7 planowane są również dla samochodów klasy wyższej, takich jak Brabus S 65 Rocket 900 Coupe.

Continental UltraContact

Opona_Continental_UltraContact
Continental

Wprowadzając nową, letnią oponę UltraContact, przeznaczoną dla flot i klientów indywidualnych, Continental wychodzi naprzeciw trendom zmieniającej się mobilności społeczeństwa. Młodsi kierowcy, podobnie jak starsze pokolenia, pragną osobistej mobilności. Teraz jednak bardziej zależy im na mobilności jako takiej niż na posiadaniu własnego samochodu. Oznacza to, że wzrasta zapotrzebowanie na car-sharing i wynajem samochodów.

Pojazdy flotowe czy udostępniane w ramach car-sharingu, będą użytkowane bardziej intensywnie niż prywatne. Opony odpowiadające tym trendom muszą charakteryzować się długą żywotnością i wytrzymałością, jednocześnie spełniając wymagania dotyczące najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa.

Równie ważnym trendem jest dynamicznie rozwijająca się elektromobilność. Znacząco wzrastać będzie udział samochodów elektrycznych we flotach i wśród użytkowników końcowych. W 2019 roku liczba sprzedanych na świecie pojazdów elektrycznych po raz pierwszy przekroczyła dwa miliony. Eksperci spodziewają się, że do 2025 r. rocznie będzie sprzedawanych około 14 milionów takich pojazdów, a do 2030 roku liczba rejestracji samochodów z napędem elektrycznym na świecie ma sięgnąć 25 milionów rocznie.

Auta elektryczne wymagają zastosowania cichych opon, ponieważ hałas toczenia jest znacznie bardziej odczuwalny niż w samochodach z silnikami spalinowymi. Wysoki moment obrotowy napędu elektrycznego jest z kolei wyzwaniem dla trwałości ogumienia.

Opona na duże przebiegi

Opona_Continental_UltraContact_2
Continental

Nowa opona Continental UltraContact jest oponą letnią o bardzo długiej żywotności, wytrzymałości i niskim poziomie hałasu, dostosowaną do potrzeb flot i użytkowników indywidualnych, bardzo dobrze przystosowaną do pojazdów z napędem elektrycznym.

Konstruktorzy przeprojektowali mieszankę i bieżnik, aby połączyć maksymalną żywotność z bezpieczną charakterystyką prowadzenia, niskimi oporami toczenia i niską emisją hałasu. Świadczą o tym również klasyfikacje na etykiecie UE: opona uzyskała najwyższą klasę „A” za drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz klasę „B” za opory toczenia. Pod względem emisji hałasu jest klasyfikowana jako „A” lub „B”, w zależności od rozmiaru.

W tym roku wprowadzonych do asortymentu zostanie 100 rozmiarów opony UltraContact, a kolejne pojawią się w przyszłym roku. Nowa opona jest produkowana na felgi o średnicy osadzenia od 14 do 20 cali, w szerokościach od 155 do 245 milimetrów i profilu od 80 do 40 procent. W zależności od rozmiaru indeksy prędkości sięgają do 300 km/h. Będzie występować również w wersji z podwyższonym indeksem nośności.

Czytaj także