12-cylindrowe auta nadal istnieją. Najnowszym z nich jest ten Bentley przyspieszający od 0 do 100 km/h w 3,6 s.
Gama obecnej generacji Bentleya Continentala GT wzbogaciła się właśnie o wersję Speed. Dołączy ona do dwóch dotychczasowych odmian tego modelu: V8 (550 KM) i GT (635 KM).
Z zewnątrz Speeda wyróżniają np. ciemna siatka grilla i centralnego wlotu powietrza w przednim zderzaku, a także zmienione progi. Samochód wyposażono w potężne 22-calowe obręcze kół.
W czasach coraz ostrzejszych norm emisji dwutlenku węgla samochodów z 12-cylindrowymi silnikami ubywa, ale Speed jest jednym z wyjątków. Nowa generacja tej wersji ma turbodoładowaną jednostkę W12 o pojemności sześciu litrów. Przy mniejszym obciążeniu połowa cylindrów jest automatycznie odłączana. Silnik rozwija 659 KM, o 24 KM więcej niż także 12-cylindrowa odmiana GT. Maksymalny moment obrotowy wynosi aż 900 Nm.
Osiągi muszą robić wrażenie. Przyspieszenie 0-100 km/h trwa 3,6 s, o jedną dziesiątą sekundy krócej niż w GT. Prędkość maksymalna nowego Speeda to 335 km/h.
Wersję GT Speed wyposażono w system czterech skrętnych kół i elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, a w opcji znalazły się karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe z 10-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 4-tłoczkowymi z tyłu. Ich zastosowanie obniża wagę samochodu aż o 33 kg.
Czteroosobowy GT Speed jest wykonywany ręcznie. W gamie znalazło się 26 wersji kolorystycznych wnętrza. Bagażnik ma pojemność 358 l.
Z czasem pojawi się jeszcze mocniejsza odmiana Continentala GT, czyli wersja Supersports, która rozwinie co najmniej 730 KM.