Nowe generacje cenionych modeli, znaczące liftingi, kolejne wersje i innowacje technologiczne – na 2024 rok Skoda zaplanowała prawdziwą ofensywę nowości.
Skoda jest na fali – rozwiązanie problemów z dostępnością komponentów sprawiło, że samochody producenta znów są szybko dostarczane klientom, co przekłada się na wysokie wzrosty sprzedaży. W pierwszych trzech kwartałach 2023 r. polscy nabywcy odebrali 37 tys. nowych aut Skody, o prawie 25% więcej niż przed rokiem. W ujęciu globalnym wzrost liczby dostaw wyniósł blisko 18%. To zasługa popularności przebojowej Octavii, SUV-ów Skody, a także ustępującego Superba.
W ciągu najbliższych lat Skoda zamierza znacząco wzmocnić swoją ofertę samochodów elektrycznych. Do 2027 r. producent poczyni ogromne inwestycje w rozwój elektromobilności i przedstawi cztery kolejne samochody na prąd. Już w 2024 r. pokaże pierwszy z nich – kompaktowego SUV-a o nazwie Elroq. Około 4,5-metrowy model będzie odpowiednikiem Karoqa.
Jednak Skoda nie zwalnia tempa również w segmencie aut spalinowych i odnawia lub modyfikuje swoje cenione, znane już modele. W przyszłym roku do sprzedaży trafią m.in. zmodernizowane wydania miejskiego SUV-a Kamiq i kompaktowej Scali, a także zupełnie nowe generacje flagowych modeli Superb oraz Kodiaq.
Już teraz w sprzedaży dostępny jest unowocześniony Enyaq na rok modelowy 2024. Jego ofertę uzupełniła luksusowo wyposażona i wykończona odmiana Laurin & Klement, która kontynuuje tradycję topowych wariantów innych modeli Skody. Równocześnie znaczące zmiany przeszła gama silnikowa, a specyfikację wzbogacono o praktyczne funkcje, takie jak automatyczne blokowanie drzwi Walk Away Locking. Wkrótce do dyspozycji będzie też innowacyjna funkcja zdalnego parkowania za pomocą smartfona, bez konieczności siedzenia za kierownicą.
W pierwszym kwartale 2024 r. do polskich salonów trafią odnowione wydania Kamiqa oraz Scali. Oba samochody wyróżniają się teraz jeszcze bardziej dynamicznym designem i nowinkami z zakresu bezpieczeństwa.
Dwie najgorętsze przyszłoroczne premiery sprzedażowe to debiuty kompletnie nowych generacji Kodiaqa i Superba, który – tak jak wcześniej – będzie oferowany jako liftback oraz kombi.
Oba auta zaoferują jeszcze szlachetniejsze wyposażenie, wydajniejsze napędy (w tym miękkie hybrydy i hybrydowy zespół plug-in), a także wyższy poziom komfortu. To wszystko, tradycyjnie, w połączeniu z imponującą przestronnością i praktycznością.
To jednak nie koniec premier, jakie Skoda przygotowała na 2024 rok – będzie wśród nich jeszcze odnowiona Octavia, która wizualnie zbliży się do przedstawionych już nowości i zaoferuje kolejne technologiczne innowacje. Czekamy!
Superb należy do liderów segmentu aut klasy średniej, a kolejna odsłona ma szansę dodatkowo wzmocnić jego pozycję – będzie oferować jeszcze więcej miejsca w kabinie, dodatkowo powiększony bagażnik, a także liczne nowinki technologiczne, które dzieli z nowym Kodiakiem (więcej informacji poniżej).
Wśród innowacji: następna generacja matrycowych reflektorów LED, nowy system operacyjny z 13-calowym wyświetlaczem czy pokrętła z wyświetlaczami Smart Dials na konsoli środkowej. Dźwignia zmiany przełożeń została teraz umieszczona przy kierownicy (w ofercie będą tylko automaty), dzięki czemu w konsoli środkowej wygospodarowano praktyczne schowki.
Nowy Superb będzie oferowany z jednostkami benzynowymi, wysokoprężnymi (napęd na przód lub 4x4, moc od 150 do 265 KM), a także z hybrydowym napędem plug-in (204 KM). Wysoki poziom bezpieczeństwa zapewniają do 9 poduszek powietrznych oraz udoskonalone systemy wsparcia, w tym asystenci skrętu oraz monitorowania otoczenia auta przy wysiadaniu.
Mistrz wszechstronności wśród SUV-ów swojej klasy debiutuje w nowej odsłonie – jeszcze praktyczniejszej i przestronniejszej.
Jednocześnie druga generacja Kodiaqa zbliża się do segmentu premium wykończeniem oraz wyposażeniem (np. wyświetlacz head-up, nowe adaptacyjne zawieszenie). Oferta obok dopracowanych jednostek benzynowych i diesli będzie po raz pierwszy obejmować hybrydę plug-in, dysponującą do ok. 100 km zasięgu „na prądzie” – co czyni ją autem półelektrycznym.
Zbliżone technicznie modele Kamiq i Scala wspólnie przeszły szeroko zakrojoną modernizację. Z zewnątrz wyróżnia je odświeżony design z nowym grillem i smukłymi reflektorami – teraz na życzenie matrycowymi, z inteligentnymi nieoślepiającymi światłami drogowymi.
W przypadku Kamiqa styliści dodatkowo zaakcentowali geny SUV-a. To samochód, który łączy miejskie wymiary i zwrotność z imponującą przestronnością, pojemnym bagażnikiem i pewnymi właściwościami jezdnymi.
Scala zyskała jeszcze bardziej dynamiczny design. Ten kompaktowy hatchback oferuje nieprzeciętną ilość miejsca, wysoki komfort i wydajne benzynowe silniki turbo. Oba auta łączy też wysoki poziom bezpieczeństwa, potwierdzony 5 gwiazdkami Euro NCAP.
Skoda Enyaq na rok modelowy 2024 jest już dostępna w sprzedaży. Gama wzbogaciła się o topową wersję Laurin & Klement, wyróżniającą się wyjątkowo bogatym wyposażeniem oraz szlachetnymi grafitowymi akcentami nadwozia.
Nie zabrakło też zmian technicznych: w ofercie pojawiły się nowe 285-konne wersje napędowe 85 (napęd na tył) i 85x (4x4) oraz wzmocniony do 340 KM wariant RS. Wszystkie oferują większe zasięgi (nawet 570 km w cyklu mieszanym WLTP) i szybsze ładowanie (prądem stałym DC teraz z mocą do 175 kW). Kolejne nowości to m.in. funkcja wstępnego podgrzewania akumulatora pod kątem szybkiego uzupełniania energii oraz odświeżony interfejs systemu operacyjnego.
Wielkimi krokami zbliża się ofensywa Skody w segmencie elektromobilności. Do 2027 r. producent zainwestuje w rozwój nowych aut elektrycznych 5,6 mld euro, a ich gama (łącznie z Enyaqami) rozrośnie się do 6 modeli. Wszystkie będą utrzymane w duchu nowego języka designu Modern Solid. Jako pierwszy, w przyszłym roku, zostanie przedstawiony kompaktowy SUV na prąd – model Elroq. Przedsmak jego wyglądu, z zabudowanym grillem, dynamiczną linią przednich świateł i muskularnymi przetłoczeniami, przedstawia poniższe zdjęcie.
Samochód o długości ok. 4,5 m ma być elektrycznym odpowiednikiem Karoqa. W kolejnych latach Skoda pokaże następne elektryczne nowości, w tym m.in. miejskiego SUV-a, kombi oraz dużego SUV-a.