Fiat kolejny raz pokazuje, że jest specjalistą od współczesnego wykonania przebojów sprzed lat. Po sukcesie „pięćsetki” czas na nowe wcielenie Fiata 600.
Na naszych drogach roi się od crossoverów. Trudno się temu dziwić – to wyjątkowo uniwersalne pojazdy. Ich wszechstronność doceniło jednak tak dużo ludzi, że dziś trudno się w tym tłumie wyróżnić. Ale Fiatowi przychodzi to z łatwością dzięki sprytnemu nawiązaniu do przeszłości. Współczesna interpretacja dawnego szlagieru sprawdza się nie tylko w muzyce, działa także w motoryzacji, czego najlepszym dowodem jest Fiat 500, którego sprzedaż liczy się w milionach, tak samo jak jego słynnego imiennika z 1957 roku.
Ale czas na kolejny hit na motoryzacyjnej liście przebojów. Włoski producent właśnie przedstawił Nowego Fiata 600 – miejski crossover, który garściami czerpie z modelu 600 sprzed niemal 70 lat.
Tak jak w mniejszej „pięćsetce”, wyjątkowo atrakcyjny design stanowi jedynie wstęp do licznych zalet. Nowy Fiat 600 to nieduże auto (417 cm długości), które doskonale odnajduje się w gęstym ruchu miejskim. Ale jednocześnie jego dwie pary szeroko otwieranych drzwi zapraszają do zaskakująco obszernego wnętrza, które wygodnie ugości rosłe osoby nie tylko z przodu, ale i na kanapie. Z bagażem też nie ma problemu, pod tylną klapą mieści się go do 385 litrów. A dopracowane zawieszenie i siedzenia pozwalają wygodnie odbyć nawet daleką podróż.
Jak przystało na nowoczesny samochód, włoska nowość oferowana jest ze zelektryfikowanymi źródłami napędu – w jej gamie są Nowy Fiat 600 Hybrid (ze 100-konnym silnikiem wspartym układem miękkiej hybrydy) oraz 156-konny elektryczny Nowy Fiat 600e. Oba warianty są sprawne na drodze, a zarazem bardzo oszczędne.
Listę atutów nowej „sześćsetki” uzupełniają: polskie pochodzenie (produkcja odbywa się w Tychach), ciekawe specyfikacje, atrakcyjne kolory, duże możliwości personalizacji, przyjazna obsługa, bogate wyposażenie, ułatwiający użytkowania auta zwiększony prześwit, bezpieczne prowadzenie, rozsądnie skalkulowane ceny i atrakcyjne oferty finansowania – np. Nowy Fiat 600 Hybrid za 600 zł netto miesięcznie (oferta leasingowa dla przedsiębiorców, cena brutto 108 000 zł, okres leasingu 24 miesiące, roczny przebieg 15 000 km, wpłata początkowa 15%).
Nowy Fiat 600 Hybrid to tzw. miękka hybryda, czyli samochód napędzany przez silnik spalinowy wsparty przez „elektrykę”. W tym przypadku benzynowej jednostce 1.2 turbo o mocy 100 KM towarzyszy rozwijająca 29 KM elektryczna, zintegrowana z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Ten sprawny i oszczędny układ wyróżnia się wśród podobnych hybryd tym, że przy niewielkich prędkościach potrafi poruszać się w trybie elektrycznym.
Nabywcy mają do wyboru dwie wersje wyposażeniowe: 600 (108 000 zł) i La Prima (128 000 zł).
Efektowny design nie kończy się na nadwoziu – wnętrze też cieszy wyglądem, doborem materiałów i podświetleniem. Jasne materiały wyróżniają wersję La Prima. / fot. Fiat
Pod składaną pokrywą jest pojemny schowek. Kolorystyka zależy od wersji, na zdjęciu – Nowy Fiat 600e (RED). / fot. Fiat
Nowy Fiat 600e wykorzystuje elektryczny silnik o mocy 156 KM, który rozpędza go do 100 km/h w 9 s (dzięki momentalnej reakcji na ruchy prawego pedału zza kierownicy auto zdaje się jeszcze szybsze). Akumulator o użytecznej pojemności 51 kWh zapewnia, w zależności od wersji wyposażeniowej, od 406 do 409 km zasięgu w cyklu mieszanym WLTP i 591-604 km w miejskim. Jego pełne naładowanie z garażowego wallboxu 11 kW trwa 5 h 45 min, a na stacji szybkiego ładowania 100 kW wystarczy 27 min, by podładować baterię od 20 do 80%.
Nowy Fiat 600e oferowany jest w dwóch wydaniach: widocznej na zdjęciu (RED) za 165 000 zł oraz La Prima za 190 000 zł.