Do 2025 r. Mazda przedstawi trzy nowe modele elektryczne oraz 10 aut z napędem hybrydowym, w tym samochody z technologią Toyoty. Do oferty wróci też 6-cylindrowa jednostka i silnik Wankla.
Mazda właśnie ogłosiła kolejne plany, które zakładają szybsze wprowadzanie kolejnych modeli z napędem elektrycznym i hybrydowym. Jeśli połączyć je z zamierzeniami ogłoszonymi nieco wcześniej, to przyszłość firmy będzie wyglądać tak, jak opisujemy ją poniżej.
Najwcześniej pod koniec 2021 r. Mazda przedstawi kompletnie nową platformę, czyli Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture, na której można budować samochody z napędem spalinowym, hybrydowym i elektrycznym. Pierwsze oparte na niej modele pojawią się w 2022 r., a wśród nich znajdzie się kolejna generacja Mazdy 6.
Do gamy tego auta trafi m.in. wersja z sześcioma rzędowo ustawionymi cylindrami, choć na razie trudno powiedzieć, czy ten nowy i montowany wzdłużnie silnik będzie częścią układu hybrydowego czy nie. Nowa Mazda 6 ma być dostępna także z napędem na obie osie.
Do 2025 r. Mazda przedstawi trzy modele elektryczne i aż 10 hybrydowych, wszystkie na bazie platformy Skyactiv Multi-Solution Scalable Architecture. Część „hybryd” skorzysta z napędu dostarczanego przez Toyotę. Samochody oparte na tej platformie będą przeznaczone głównie dla Europy, Japonii, Stanów Zjednoczonych, Chin i państw Azji Południowo-Wschodniej.
Do gamy wróci też silnik Wankla, czyli z wirującym tłokiem w kształcie trójkąta z zaokrąglonymi bokami. Tym razem tego typu jednostka będzie pełnić rolę range extendera w wybranych elektrycznych modelach. Silnik Wankla dobrze pasuje do tego zadania, ponieważ jest lekki i relatywnie niewielki. W pierwszej kolejności to rozwiązanie ma trafić do gamy modelu MX-30. Taki samochód może zadebiutować jeszcze w 2021 r.
Do 2022 r. na rynek trafi także kolejna generacja miejskiej Mazdy 2, ale tym razem będzie ona bazować na Toyocie Yaris. To kolejny efekt współpracy obu japońskich producentów. Zmiany stylistyczne będą wyraźne, nowej „dwójki” nie da się pomylić z obecnym Yarisem. W Europie samochód będzie dostępny jako hatchback, w Stanach Zjednoczonych być może także w wersji sedan.
W 2025 r. pojawi się kolejna platforma, tym razem przeznaczona wyłącznie dla Mazd z napędem elektrycznym. Nosi ona nazwa Skyactiv EV Scalable Architecture i będzie pasować zarówno do SUV-ów, jak i hatchbacków oraz sedanów.
W 2030 r. aż 1/4 gamy Mazdy mają stanowić samochody elektryczne, a reszta będzie zelektryfikowana, co oznacza modele z napędem hybrydowym i z tak zwaną łagodną hybrydą, czyli z alternatoro-rozrusznikiem.