Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot rezygnuje z serii GTi: nowe plany francuskiej firmy

Peugeot rezygnuje z serii GTi: nowe plany francuskiej firmy

Stellantis

Peugeot rezygnuje z serii GTi: nowe plany francuskiej firmy

Czy gama Peugeota poszerzy się o dużego SUV-a? Czy wrócą do niej coupe? Tylko u nas poznasz najnowsze plany tej firmy.

  • Koniec serii GTi, wkracza linia PSE
  • Sportowy SUV nie jest priorytetem
  • Nowe 308 będzie mieć także wersję elektryczną

Peugeot ma dziś jedną z najlepszych i najbardziej dojrzałych gam w swojej historii, ale firma nie zamierza stać w miejscu. Musi reagować na zmieniające się normy emisji spalin i rynkowe trendy. Oto jak w pięciu punktach wyglądają najciekawsze zagadnienia związane ze strategią Peugeota.

  1. Koniec GTi, początek PSE: Peugeot rezygnuje z modeli oznaczonych słynnym logo GTi. Nie oznacza to, że firma w ogóle pozostanie bez sportowej linii. GTi ustąpi miejsca serii Peugeot Sport Engineered (PSE), do której trafią modele łączące ponadprzeciętne osiągi i ekologię. Peugeoty z tej serii mają otrzymać napęd hybrydowy lub elektryczny. Pierwszym autem jest 508 Peugeot Sport Engineered ze spalinowym 1.6 turbo i dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 360 KM. Kolejnym samochodem spod znaku PSE może być elektryczna odmiana modelu 208 lub hybrydowy wariant nowego 308;
  2. Sportowy SUV: Gamę Peugeot Sport Engineered mógłby uzupełnić sportowy SUV, np. na bazie Peugeotów 2008 lub 3008. Takie auto nie jest jednak priorytetem i raczej się nie pojawi w ciągu najbliższych kilku lat;
  3. Duży SUV: wcześniej firma przymierzała się do poszerzenia gamy o SUV-a większego od 5008, ale teraz nie wchodzi to w grę.
  4. Powrót coupe: przedstawiony w 2018 r. prototypowy e-Legend obudził wśród entuzjastów nadzieję na powrót firmy do segmentu coupe. Peugeot nie ma jednak takich planów i nie prowadzi żadnych prac, aby przekształcić studium w seryjne auto. Rynek na tego typu samochody jest zbyt mały i firma woli te środki zainwestować w bardziej obiecujące przedsięwzięcia.
  5. Elektryczne 308: zasilana wyłącznie prądem wersja nowej generacji tego kompaktowego samochodu pojawi się już w 2022 r. Nowe 308 zadebiutuje w Polsce pod koniec 2021 r. i początkowo będzie oferowane w wersjach z silnikami spalinowymi (110-130 KM) i z napędem hybrydowym (180 i 225 KM). W 2025 r. w gamie każdego modelu Peugeota znajdzie się m.in. odmiana hybrydowa lub elektryczna.
Pug308F
Nowe 308 będzie początkowo dostępne w wersjach spalinowych i hybrydowych, ale w 2022 r. pojawi się odmiana elektryczna.
Stellantis
Pug308R
Gama najnowszego 308 może się poszerzyć o wersję Peugeot Sport Engineered.
Stellantis
PEUGEOT_508PERFO_2009RC_012
Pierwszym modelem z serii Peugeot Sport Engineered jest ta 360-konna hybrydowa wersja 508.
Stellantis
DH1_FRONT_07
Peugeot nie zamierza wprowadzać do produkcji prototypowego modelu e-Legend.
Stellantis
Logasek
Jednym z kluczowych tegorocznych debiutów Peugeota jest jego nowe logo.
Stellantis

Czytaj także