Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Pierwsze seryjne elektryczne M – BMW i4 M

W tym roku gama BMW M poszerzy się o pierwsze elektryczne auto.

  • Ponad 530 KM
  • Szacowane 0-100 km/h: około 4,0 s
  • W grę wchodzą jeszcze szybsze wersje Competition i CS

W pierwszej połowie 2021 r. BMW ma przedstawić model i4, czyli elektryczny samochód klasy średniej. Gamę auta zwieńczy wersja M, która może się pojawić jesienią 2021 r., stając się tym samym pierwszym seryjnym elektrycznym BMW z serii M.

Samochód ma formę tzw. czterodrzwiowego coupe z bardzo łagodnie nachyloną tylną szybą. Z przodu pojawi się ogromny pionowy grill, znany np. ze spalinowych BMW M3 i M4. BMW i4 M będzie miało niżej położony od nich środek ciężkości, co jest przede wszystkim zasługą umieszczonych pod podłogą akumulatorów trakcyjnych. Swoje zrobi także dach wykonany z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami węglowymi. Laserowe reflektory mogą należeć do standardowego wyposażenia BMW i4 M.

Szacujemy, że i4 M rozwinie przeszło 530 KM. Jak na samochód klasy średniej to bardzo dużo, ale należy pamiętać, że wyższa moc musi zrekompensować podwyższoną wagę wynikającą z ciężkich akumulatorów trakcyjnych. Od 0 do 100 km/h auto może przyspieszać w około 4,0 s.

W grę wchodzi także mocniejsza wersja, oznaczona dodatkową nazwą Competition. Niewykluczona jest również jeszcze szybsza odmiana i4 M CS.

Nowe i4 będzie jednym z kluczowym elektrycznych samochodów BMW. W 2025 r. aż co trzecie sprzedane w Europie auto koncernu BMW może mieć napęd elektryczny lub hybrydowy. W 2030 r. ten odsetek wzrośnie do 50%.

BMWi41
BMW i4 i jego wersja M będą mieć wielkie pionowe grille.
carpix
BMWi45
W ofercie i4 M mają się znaleźć dwie wersje dachu: stalowy i z tworzyw wzmocnionych karbonem.
carpix
BMWi44
i4 będzie jednym z najbardziej aerodynamicznych BMW.
carpix
BMWi34
Tylną szybę nachylono pod łagodnym kątem.
carpix
BMWi42
Wersja M będzie mieć szerzej rozstawione koła niż pozostałe odmiany BMW i4.
carpix

Czytaj także