Z taśmy zakładu w Gliwicach zjechała półmilionowa Astra hatchback piątej generacji. Kolejnej okrągłej liczby już nie doczeka.
Fabryka w Gliwicach produkuje samochody osobowe już od ponad 23 lat (jej budowę rozpoczęto w 1996 roku, a w 1998 r. pierwszym elementem, który tu powstał, była wnęka koła zapasowego).
Przez ten czas śląski zakład, który najpierw należał do koncernu General Motors, potem do PSA, a teraz do Stellantis, opuściło już ponad 2,75 miliona samochodów. Pierwszym z nich – zmontowanym 31 sierpnia 1998 roku – była biała Astra Classic w wersji sedan. Od tamtej pory w Gliwicach powstawało wiele modeli Opla. Poniżej podajemy wszystkie, które były u nas wytwarzane:
Obecnie produkowana jest już tylko Astra piątej generacji (K), która właśnie przekroczyła granicę pół miliona egzemplarzy. Jubileuszowy model w kolorze granatowym i z silnikiem benzynowym 1.2 turbo zostanie wyeksportowany do Niemiec. Warto przypomnieć, że egzemplarz o numerze 250 000 powstał w Gliwicach 22 czerwca 2017 roku.
Więcej okrągłych rocznic związanych z samochodami osobowymi w Gliwickiej fabryce już nie będzie, bo kończy się tutaj produkcja pojazdów tego typu (nowa Astra będzie ponownie zjeżdżać z linii fabryki w niemieckim Russelsheim) – ma to nastąpić w grudniu bieżącego roku.
Zakład jest rozbudowywany i przygotowywany na uruchomienie wytwarzania w przyszłym roku dużych samochodów dostawczych koncernu Stellantis. Pierwszy pilotażowy pojazd już nawet zbudowano – to Peugeot Boxer. Poza tym modelem na śląsku będą powstawać także tożsame konstrukcyjnie Fiat Ducato, Citroen Jumper oraz Opel Movano. Oprócz wersji z silnikami spalinowymi produkcja obejmie także warianty elektryczne. Docelowo Gliwicka fabryka ma wytwarzać nawet 100 tys. „dostawczaków” rocznie.