Wiadomo już więcej o wymiarach, napędzie i systemie multimedialnym nowego HR-V.
Honda opublikowała kolejny zestaw świeżych informacji o nowym HR-V, które pojawi się na polskim rynku w czwartym kwartale 2021 r. Wiadomo już, że silnik spalinowy ma 1,5 litra pojemności i wraz z dwiema jednostkami elektrycznymi rozwija 131 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Firma obecnie nie planuje mocniejszej wersji, nie zamierza także na razie poszerzać gamy o odmianę elektryczną.
W trzeciej generacji HR-V będą standardowo montowane 18-calowe obręcze kół, a jej karoseria jest o 2 cm niższa niż w drugim wcieleniu tego modelu. Mimo to fotel kierowcy zamocowano o centymetr wyżej. O 3,5 cm dłuższa jest ponadto przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń, którzy dodatkowo mają jeszcze więcej miejsca na wysokości ramion. Skrajne kratki wentylacyjne w desce rozdzielczej są w kształcie litery L, dzięki czemu powietrze trafia na przednie boczne szyby, a nie prosto w twarz. Sam moduł klimatyzacji jest mniejszy, co także wpłynęło na poprawę przestronności wnętrza.
W środkowej konsoli znalazł się 9-calowy ekran. Nowy system multimedialny działa szybciej i umożliwia bezprzewodowe łączenie z Apple CarPlay.
Design nowego HR-V jest znacznie oszczędniejszy od modelu drugiej generacji. To reakcja na zmianę rynkowych gustów. Samochód ma ponadto smuklejszy kształt dzięki dłuższej pokrywie silnika, niżej zamocowanym bocznych lusterkom i krótszemu przedniemu zwisowi. Tym samym nowe HR-V nawiązuje do pierwszej generacji tego modelu w dużo większym stopniu niż drugie wcielenie.