Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Producent ujawnia nowe informacje – Honda HR-V

Producent ujawnia nowe informacje – Honda HR-V

Producent ujawnia nowe informacje – Honda HR-V

Wiadomo już więcej o wymiarach, napędzie i systemie multimedialnym nowego HR-V.

  • O 2 cm niższa karoseria, o 1 cm wyżej zamocowany fotel kierowcy
  • 131-konny napęd hybrydowy
  • Nie razie nie planuje się poszerzenia gamy o mocniejszą wersję lub odmianę elektryczną

Honda opublikowała kolejny zestaw świeżych informacji o nowym HR-V, które pojawi się na polskim rynku w czwartym kwartale 2021 r. Wiadomo już, że silnik spalinowy ma 1,5 litra pojemności i wraz z dwiema jednostkami elektrycznymi rozwija 131 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Firma obecnie nie planuje mocniejszej wersji, nie zamierza także na razie poszerzać gamy o odmianę elektryczną.

W trzeciej generacji HR-V będą standardowo montowane 18-calowe obręcze kół, a jej karoseria jest o 2 cm niższa niż w drugim wcieleniu tego modelu. Mimo to fotel kierowcy zamocowano o centymetr wyżej. O 3,5 cm dłuższa jest ponadto przestrzeń na nogi dla pasażerów tylnych siedzeń, którzy dodatkowo mają jeszcze więcej miejsca na wysokości ramion. Skrajne kratki wentylacyjne w desce rozdzielczej są w kształcie litery L, dzięki czemu powietrze trafia na przednie boczne szyby, a nie prosto w twarz. Sam moduł klimatyzacji jest mniejszy, co także wpłynęło na poprawę przestronności wnętrza.

W środkowej konsoli znalazł się 9-calowy ekran. Nowy system multimedialny działa szybciej i umożliwia bezprzewodowe łączenie z Apple CarPlay.

Design nowego HR-V jest znacznie oszczędniejszy od modelu drugiej generacji. To reakcja na zmianę rynkowych gustów. Samochód ma ponadto smuklejszy kształt dzięki dłuższej pokrywie silnika, niżej zamocowanym bocznych lusterkom i krótszemu przedniemu zwisowi. Tym samym nowe HR-V nawiązuje do pierwszej generacji tego modelu w dużo większym stopniu niż drugie wcielenie.

HRV_side
Nowe HR-V jest o 2 cm niższe od wcześniejszej generacji i ma dłuższą pokrywę silnika.
Honda
HRV_front
Design jest na tyle minimalistyczny, że grill nie ma nawet obramowania.
Honda
HRV_rear
Tylny pas świetlny optycznie poszerza samochód.
Honda
HRV_wheel
18-calowe obręcze to standard.
Honda
HRV_dash
Na szczycie środkowej konsoli znalazł się 9-calowy ekran.
Honda
HRV_RS
Pasażerowie tylnych siedzeń mają jeszcze więcej miejsca na nogi i ramiona niż w modelu wcześniejszej generacji.
Honda

Czytaj także