Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Tesla przy stacji ładowania

Tesla najszybciej rozwijająca się marką, m.in. dzięki popularności w social mediach

Tesla najszybciej rozwijająca się marką, m.in. dzięki popularności w social mediach

Tesla jest najszybciej rozwijającą się marką świata w 2021 – tak wynika z rankingu Best Global Brands 2021, przygotowanego przez Interbrand. Obok sukcesów sprzedażowych za wynikiem Amerykanów stoi... ogromna popularność w social mediach! 

Ranking identyfikujący najcenniejsze marki świata obejmuje okres od 1 lipca 2020 do 30 czerwca 2021 roku. Tesla zajmuje w nim 14. miejsce, co oznacza awans aż o 26 pozycji względem poprzedniego notowania. Wartość amerykańskiej firmy określa się na 36,3 mld dolarów.  

W tegorocznym rankingu Tesla dała się poznać jako najszybciej rozwijająca się marka świata, osiągając spektakularny wzrost na poziomie 184%! „Warto wspomnieć o rozwoju Tesli w ciągu ostatniego roku – trzycyfrowy wzrost wartości marki jest bezprecedensowy w ciągu ostatnich 22 lat istnienia Best Global Brands” – mówi dyrektor generalny Interbrand Global, Charles Trevail. 

Według Intebrand na wynik Tesli wpłynęły trzy kluczowe czynniki: kierunek, zwinność i uczestnictwo. Pierwszy z nich wskazuje, że marka ma jasno wyznaczony kierunek, w którym zmierza, natomiast drugi oznacza, iż szybko dostosowuje się do zmieniających się potrzeb klientów. Uczestnictwo przypisuje się z kolei tym markom, z którymi klienci mocno się identyfikują. 

Best_Global_Brands_2021
Wśród marek samochodowych w pierwszej dziesiątce rankingu znalazły się tylko Toyota i Mercedes-Benz. 
https://interbrand.com/best-global-brands/

Interbrand w tegorocznym raporcie zauważa, że wzrost Tesli został osiągnięty „dzięki niesamowitej popularności w mediach społecznościowych, która zwiększyła wartości marki, umacniając jej pozycję jako wiodącego na świecie producenta pojazdów elektrycznych”. 

W rankingu Best Global Brands nadal dominują marki technologiczne. Na szczycie znajduje się Apple z wartością marki określaną na 408,25 mld dolarów. Drugie miejsce zajmuje Amazon (249,25 mld), a trzeci jest Microsoft (210,19 mld).  

W pierwszej dziesiątce znalazły się ponadto Google, Samsung, Coca-Cola, Toyota, Mercedes-Benz, McDonald's i Disney.  

Czytaj także