W modelu CX-5 na rok 2021 Mazda wprowadziła niewielkie udoskonalenia, a także nową wersję wyposażeniową.
Mazda CX-5 drugiej generacji debiutowała w 2017 r. Jeszcze w 2019 r. była najpopularniejszym modelem w europejskiej gamie, ale w 2020 r. na drugie miejsce zepchnął ją mniejszy SUV – CX-30 (choć globalnie to CX-5 nadal jest najchętniej kupowaną Mazdą).
Japońska firma sukcesywnie wprowadza w CX-5 ulepszenia (m.in. w zawieszeniu oraz układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem). Nie inaczej jest w przypadku auta na rocznik 2021.
Z zewnątrz zmian nie ma, natomiast w środku zastosowano całkiem nowy ekran systemu multimedialno-nawigacyjnego. Poprzednio miał on przekątną 8 cali, a teraz jest znacznie większy (10,25 cala), o lepszej rozdzielczości i czytelności oraz szybszej reakcji na dotyk. Ponadto rozszerzono możliwości sterowania wybranymi funkcjami auta poprzez aplikację na telefon (można np. zamykać drzwi, wprowadzać cel do nawigacji, sprawdzać status systemów pojazdu czy odnaleźć go na mapie).
Usprawnienia wprowadzono w wersjach z automatyczną 6-biegową przekładnią, która teraz bardziej zdecydowanie reaguje na kickdown i szybciej zmienia biegi na wyższe podczas dynamicznego przyspieszania. Poza tym poprawiono reakcję silnika 2.5 na dodanie gazu.
Mazda CX-5 jest w Polsce oferowana tylko z wolnossącymi silnikami benzynowymi (na innych rynkach także z dieslami o mocy 150 i 184 KM). Do wyboru są dwie jednostki:
Do wyboru jest sześć wersji wyposażenia, w tym nowa, przygotowana z okazji stulecia Mazdy – 100th Anniversary z burgundową skórzaną tapicerką i akcentami z jubileuszowym logo.