Pierwsza seryjna elektryczna Cupra to kompaktowy hot hatch, który w topowej wersji przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 s.
Born to pierwszy seryjny elektryczny samochód Cupry. Ten kompaktowy hot hatch ma tylny napęd i umieszczony z tyłu silnik.
Auto mierzy 432 cm długości, 181 cm szerokości i 277 cm rozstawu osi. Jak na kompaktowego hatchbacka jest wysokie, ma bowiem prawie 154 cm wysokości. Wpływają na to akumulatory trakcyjne, umieszczone pod podłogą między osiami. Dzięki takiej lokalizacji środek ciężkości samochodu znajduje się nisko, co poprawia właściwości jezdne, a rozkład masy na osie wynosi niemal 50:50.
Born ma sportowe aktywne zawieszenie, z przodu oparte na kolumnach MacPhersona, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej. Zaopatrzone w elementy aero obręcze kół mogą mieć średnicę 18, 19 lub nawet 20 cali.
W gamie Cupry Born znajdą się wersje o mocy:
Powyższe dane techniczne są wstępne, a wersje z pakietem e-Boost będą dostępne w 2022 r.
Środkowe części kubełkowych przednich foteli wykonano z recyklingowanych tworzyw sztucznych. Ekran w środkowej konsoli ma przekątną 12 cali i jest nachylony w stronę kierowcy. Cuprę Born wyposażono w bezprzewodową łączność z systemami Apple CarPlay i Android Auto. Samochód jest ponadto dostępny z ekranem przeziernym wzbogaconym o funkcję rozszerzonej rzeczywistości. Bagażnik ma 385 l pojemności.
W gamie znajdzie się sześć kolorów nadwozia, przy czym niebieski Aurora Blue nie występuje w ofercie żadnego innego modelu Cupry.
Produkcja samochodu ruszy we wrześniu 2021 r. w niemieckim Zwickau.