Cupra ogłosiła plany rozwoju na najbliższe trzy lata. W tym czasie pojawią się m.in. trzy nowe modele: dwa SUV-y – Terramar i Tavascan oraz elektryczny samochód miejski UrbanRebel.
Cupra od 2018 r. funkcjonuje jako wydzielona z Seata marka, oferująca usportowione odmiany jego modeli. W założeniu ma jednak sprzedawać także samochody, których nie odnajdziemy w gamie Seata ani żadnej innej z marek koncernu Volkswagena. Obecnie w ofercie Cupry znajdują się już dwa takie pojazdy – Formentor i elektryczny Born (pochodna m.in. VW ID.3).
Na konferencji prasowej poświęconej działaniom marki w najbliższych latach przedstawiono założenia jej rozwoju i kolejne auta, które zasilą gamę Cupry.
Do 2025 r. Cupra zamierza sprzedawać globalnie pół miliona samochodów rocznie. Do tego czasu aktualne samochody – Leon, Born i Formentor – mają zostać poddane face liftingom, ale ważniejsze jest to, że Hiszpanie wprowadzą trzy nowe.
W 2024 r. pojawi się kompaktowy SUV Terramar o długości 4,5 m. Będzie można go kupić zarówno z silnikami spalinowymi, jak i w wersji hybrydowej plug-in. Nowej generacji układ napędowy PHEV ma umożliwić pokonanie w trybie jazdy elektrycznej około 100 kilometrów.
Widać wyraźnie, że konstruowanie plug-inów, które dysponują sensownym zasięgiem „na prądzie”, jest obecnie coraz popularniejszym trendem. Ma to umożliwić klientom przyzwyczajenie się do korzystania z samochodów elektrycznych, ale bez wyrzeczeń, które nadal się z tym wiążą.
Kolejną nowością będzie tym razem już w pełni elektryczny SUV w stylu coupe – Tavascan (w 2019 r. pokazano samochód koncepcyjny o tej nazwie). Do napędu przewidziano dla niego dwa silniki elektryczne rozwijające łącznie 306 KM. Także Tavascan wejdzie do sprzedaży w 2024 roku.
Ostatnią z zapowiedzianych nowości jest elektryczny samochód miejski UrbanRebel, który pojawi się w 2025 r. Podano już, że jedna z wersji będzie wyposażona w silnik o mocy 226 KM. Auto ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w 6,9 s, a w wersji Range (czyli jak można domniemywać – z pojemniejszą baterią) być w stanie przejechać do 440 km. Cupra UrbanRebel będzie mieć swoje odpowiedniki – zapewne różniące się stylizacją, ale nie podstawowymi rozwiązaniami technicznymi – w innych markach koncernu VW.