Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Cupra UrbanRebel Concept - przód

Nowości z salonu IAA

Mały, 435-konny hatchback – Cupra UrbanRebel Concept

Nowości z salonu IAA

Mały, 435-konny hatchback – Cupra UrbanRebel Concept

Koncern VW szykuje co najmniej pięć elektrycznych miejskich aut opartych na tej samej platformie. Oto wizja modelu firmowanego przez Cuprę.

  • Miejski hot hatch
  • 0-100 km/h: 3,2 s
  • Debiut: w 2025 r.

Koncern VW pracuje nad nową rodziną miejskich elektrycznych samochodów opartych na nowej wersji platformy MEB. Pierwsze z nich zaczną się pojawiać w 2025 r. Auta będą sygnowane kilkoma markami tego koncernu, jak Audi, Cupra, Seat, Skoda i Volkswagen. Ich produkcją zajmie się fabryka Seata w położonym pod Barceloną Martorell. Rocznie ma być wytwarzane łącznie przeszło pół miliona sztuk samochodów z tej serii.

Producenci zaczynają przedstawiać już pierwsze prototypy. Volkswagen pokazał właśnie niewielkiego SUV-a ID. Life, a czym zwraca uwagę zwiastun Cupry?

Osiągi elektrycznej Cupry

Miejską elektryczną Cuprę zapowiada najnowsze studium o nazwie UrbanRebel Concept. W seryjnym aucie nie należy się spodziewać równie wybujałego tylnego spoilera i dyfuzora, ale ogólne kształty i linie w dużej mierze oddają design produkcyjnej wersji.

Podobnie jest z wymiarami. UrbanRebel Concept ma 408 cm długości, 179,5 cm szerokości i 144 cm wysokości. Pod tym względem seryjny samochód będzie bardzo zbliżony do studium.

Jak na takie gabaryty moc jest po prostu niesamowita. UrbanRebel Concept rozwija aż 340 KM, przy czym na chwilę da się uzyskać 435 KM. To wynik niespotykany dziś nawet wśród seryjnych kompaktowych hot hatchy, a co dopiero w modelach o segment mniejszych.

Przyspieszenie 0-100 km/h też jest piorunujące. Zajmuje jedynie 3,2 s.

Jak wspominaliśmy, Cuprę UrbanRebel Concept oparto na najnowszym i jednocześnie najmniejszym wariancie platformy MEB. Przystosowano go do montażu jednego silnika elektrycznego z przodu auta.

Wydaje się, że z całej rodziny nowych miejskich elektrycznych samochodów koncernu Volkswagena w pierwszej kolejności na rynek trafią właśnie modele VW i Cupry. Później przyjdzie pora na Audi, Skodę oraz Seata. Już po prototypach widać, że każde z aut będzie mieć inny charakter, pasujący do danej marki.

Cupra UrbanRebel Concept - przód
Seryjna wersja może otrzymać identyczne reflektory i biegnące między nimi przetłoczenia.
Seat
Cupra UrbanRebel Concept - przód
Cupra UrbanRebel Concept ma 408 cm długości i nawet 435 KM.
Seat
Cupra UrbanRebel Concept - widok z góry
Seryjną odmianę również będzie można zamówić z czarnym dachem.
Seat
Cupra UrbanRebel Concept - tył
Do produkcyjnej wersji raczej nie trafi ani równie wybujały dyfuzor...
Seat
Cupra UrbanRebel Concept - tył, spoiler
...ani tak potężny tylny spoiler.
Seat

Czytaj także