Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Najmocniejsza seryjna Cupra – Cupra Formentor VZ5

Najmocniejsza seryjna Cupra – Cupra Formentor VZ5

Najmocniejsza seryjna Cupra – Cupra Formentor VZ5

VZ5 to limitowana do 7000 sztuk 390-konna wersja Cupry Formentor.

  • Silnik 2.5 R5 turbo
  • 0-100 km/h: 4,2 s
  • Karbonowe dodatki karoserii

Cupra przedstawiła topową odmianę modelu Formentor. Samochód nosi nazwę VZ5: VZ od hiszpańskiego „veloz” („szybki”), 5 od liczby cylindrów. Rozwijające 390 KM auto to najmocniejsza seryjna Cupra w historii.

Nowość ma 2,5-litrowy, turbodoładowany pięciocylindrowy silnik, który przy 2250 obr./min wytwarza 480 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,2 s. Auto wyposażono w 18-calowe tarcze hamulcowe firmowane przez Akebono z sześciotłoczkowymi zaciskami. Obręcze kół mają 20 cali średnicy.

Zawieszenie VZ5 obniżono o 10 mm w porównaniu z 310-konną wersją Formentora. Aktywne amortyzatory mają aż 15-stopniową regulację. Samochód wyposażono w napęd na obie osie.

Z zewnątrz VZ5 można rozpoznać np. po innym centralnym wlocie w przednim zderzaku, dwóch wlotach pod reflektorami, matowoczarnym obramowaniu grilla, zmienionej pokrywie silnika i czterech końcówkach wydechu w kolorze miedzi. Przedni splitter i tylny dyfuzor wykonano z karbonu.

VZ5 będzie oferowany w czterech kolorach, w tym w dwóch matowych: niebieskim i szarym. Produkcja zostanie ograniczona do 7000 sztuk.

VZdynamic
Cupra Formentor VZ5 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 s.
VZjeden
Auto wyróżniają np. karbonowy przedni splitter i zmieniony środkowy wlot w przednim zderzaku.
VZdwa
Dyfuzor w tylnym zderzaku także jest z karbonu.
VZmatowy
Wersja VZ5 jest dostępna także w szarym matowym lakierze.
VZtrzy
Obręcze kół są 20-calowe, tarcze hamulcowe – 18-calowe.
VZinterior
Ekran w środkowej konsoli jest 12-calowy.
VZseats

Cupra Formentor VZ5 będzie dostępna m.in. ze specjalnie dla niej zarezerwowanym wykończeniem wnętrza.

Czytaj także