Kia Ceed po trzech latach od debiutu przeszła modernizację. Zmienił się design, udoskonalono także m.in. multimedia oraz systemy bezpieczeństwa.
Zaprezentowana w 2018 r. trzecia generacja Kii Ceed została bardzo dobrze przyjęta w Europie. Ten kompaktowy model oferowany w odmianie hatchback, kombi SW i kombi-coupe ProCeed jest jednym z najpopularniejszych aut koreańskiej marki na Starym Kontynencie (w tym roku po pięciu miesiącach zajmuje trzecie miejsce za Sportage'em i Niro; dane Jato Dynamics). Kia właśnie przeprowadziła jego face lifting.
Najbardziej zmienił się przód Ceeda. Zastosowano tutaj wyraźnie przeprojektowane grill i zderzak. Różnią się one w zależności od wersji auta, np. w odmianie hybrydowej plug-in osłona chłodnicy jest zamknięta, a w GT – ma czerwone akcenty. Reflektory są teraz w pełni diodowe (mijania, drogowe, dzienne, przeciwmgielne, kierunkowskazy). W hatchbacku GT i GT-Line inne są także diodowe tylne światła. Ponadto dodano trzy nowe wzory aluminiowych obręczy oraz cztery kolory lakierów.
We wnętrzu wprowadzono cztery nowe wzory tapicerek, zmienioną kierownicę, a 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki mają odświeżoną grafikę. Systemy multimedialne teraz m.in. zdalnie aktualizują mapy i oprogramowanie nawigacyjne, a także oferują bezprzewodowe połączenie poprzez Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki aplikacji Kia Connect można się połączyć z samochodem poprzez smartfona, np. by w hybrydzie zakończyć ładowanie akumulatora.
Udoskonalono ponadto systemy bezpieczeństwa. Asystent martwego pola nie tylko ostrzega przed możliwością kolizji, ale stara się jej aktywnie przeciwdziałać, zapobiegając wjechaniu przed nadjeżdżający pojazd, układ monitorowania zmęczenia kierowcy informuje teraz o tym, że samochód z przodu ruszył (np. spod świateł lub w korku), a asystenta utrzymania na środku pasa ruchu można także uruchomić niezależnie od aktywnego tempomatu.
W Kii Ceed stosowane są zarówno silniki benzynowe (także wspomagane przez układ tzw. miękkiej hybrydy – MHEV), jak i Diesla. W ofercie pozostanie także hybryda plug-in.
Jednostki benzynowe:
Jednostka wysokoprężna
Hybryda plug-in
W zależności od wersji do dyspozycji są skrzynie manualne, manualne z automatycznym sprzęgłem (iMT) lub automatyczne dwusprzęgłowe (6- lub 7-biegowe).
Produkcja Kii Ceed po liftingu rozpocznie się w sierpniu tego roku, a do sprzedaży w Polsce trafi ona po wakacjach.