Najnowszy produkt zimowy firmy Goodyear już w pierwszym sezonie zajmuje wysokie miejsca w niezależnych testach. Czemu opona UltraGrip Performance 3 zawdzięcza taki sukces?
Każdego roku niezależne instytucje i redakcje magazynów motoryzacyjnych przeprowadzają porównawcze testy opon. Takie badania wykonywane są w specjalnie przygotowanych do tego ośrodkach testowych, a stanowiska, na których sprawdzane są właściwości poszczególnych opon, są certyfikowane do tego rodzaju pomiarów. W trakcie realizacji testu opon używana jest nowoczesna aparatura pracująca w technologii GPS, umożliwiająca wykonywanie pomiarów z dokładnością do 1 cm. Nic więc dziwnego, że to właśnie profesjonalne testy opon są najcenniejszym źródłem wiedzy o ich parametrach.
O czołowe miejsca w tabelach wyników biją się co roku producenci opon segmentu premium. Tu konkurencja wysoko stawia poprzeczkę, jeżeli chodzi o parametry ogumienia na suchej i mokrej nawierzchni oraz na śniegu. Aby ulepszać właściwości swoich produktów, koncerny oponiarskie inwestują ogromne pieniądze w stały rozwój wiedzy na temat konstrukcji opon oraz składu mieszanki gumowej, z której wykonany jest ich bieżnik.
Jedną z wiodących w tym zakresie firm wyznaczającą jakość produktów z najwyższej półki jest Goodyear. Model UltraGrip 9 tego producenta od lat zajmował wysokie miejsca w testach i został uznany za wzór dobrej opony zimowej.
Obecnie Goodyear wprowadził na rynek najnowszy produkt – oponę UltraGrip Performance 3. W trakcie jej konstruowania inżynierom zależało na jak najlepszym zbilansowaniu parametrów na różnych rodzajach nawierzchni. Chodziło o to, by nowa opona zachowywała wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno na suchym, jak i mokrym asfalcie, ale i na śniegu.
W tym celu podczas projektowania UltraGrip Performance 3 wprowadzono szereg nowatorskich rozwiązań. Należą do nich m.in. innowacyjne lamele 3D zwiększające sztywność części barkowej, co przekłada się na poprawę parametrów na suchym asfalcie.
Z kolei technologia Wet Grip+ odpowiada za zwiększenie bezpieczeństwa podczas jazdy po mokrej drodze. Dzięki skutecznemu odprowadzeniu wody z przedniej części bieżnika na boki zmniejszyło się ryzyko aquaplaningu, a przyczepność na mokro uległa poprawie.
Jednak czym byłaby zimowa opona bez wysokich parametrów na śniegu. W najnowszym produkcie firmy Goodyear zastosowano także technologię Snow Protect. Bazuje ona na zwiększonej gęstości lameli i wydłużeniu rowków w części barkowej. Dzięki takim zabiegom opona zachowuje dobrą przyczepność i dysponuje wysoką siłą napędową nawet w świeżym i głębokim śniegu.
Wysoka przyczepność i pewne prowadzenie to w przypadku współczesnych opon kluczowe, ale nie jedyne parametry. W obliczu rosnącej popularności samochodów elektrycznych i hybrydowych konstruktorzy ogumienia nie mogą zapominać o oporach toczenia czy głośności.
W przypadku Goodyeara UltraGrip Performance 3 zadbano również o to. Dzięki zabiegom, takim jak m.in. zoptymalizowanie kształtu ściany bocznej czy obniżenie wagi inżynierom udało się zmniejszyć opory toczenia o 3 procent w stosunku do poprzednika. Użytkownicy cichych samochodów elektrycznych docenią też zaletę płynącą z nowego kształtu bieżnika opony UltraGrip Performance 3, dzięki któremu obniżono hałas we wnętrzu auta aż o 36 procent.
Organizacje i redakcje magazynów motoryzacyjnych tylko czekają na wprowadzenie nowych produktów na rynek. Gdy te trafią do sprzedaży, poddawane są wyczerpującym testom. W przypadku Goodyeara UltraGrip Performance 3 na sukcesy nie trzeba było długo czekać. W badaniu porównawczym przeprowadzonym w okresie grudzień 2021 – luty 2022 r. przez niemiecką organizację TÜV SÜD najnowszy produkt Goodyeara w rozmiarze 205/55 R16 zwyciężył rywalizację w prowadzeniu na śniegu oraz kluczowe z punktu widzenia bezpieczeństwa próby hamowania na suchym i mokrym asfalcie. A konkurencja była wyjątkowo silna – w zestawieniu uwzględniono produkty segmentu premium, takie jak Bridgestone Blizzak LM005, Continental WinterContact TS870, Michelin Alpin 6 oraz Pirelli Cinturato Winter 2.
Goodyear UltraGrip Performance 3 już w pierwszym sezonie odniósł też liczne sukcesy w testach dziennikarskich. W zestawieniu magazynu Sport Auto (wydanie 11/2023, rozmiar opon 225/40 R18) opona stanęła na najwyższym stopniu podium. Zwyciężyła też porównanie opublikowane w Auto Bild Sportcars (wydanie 41/2023, rozmiar opon 225/40 R18), a w teście Auto Motor und Sport (wydanie 20/2023, rozmiar opon 255/45 R20) zajęła drugie miejsce. Także drugą lokatę nowemu Goodyearowi przyznano w porównaniu 54 opon zorganizowanym przez niemiecki magazyn Auto Bild (wydanie 40/2023, rozmiar opon 225/45 R18). Dodatkowo redakcja tego pisma przyznała marce Goodyear szczególne wyróżnienie – tytuł „Producenta Opon Zimowych Roku 2023”.
Te i inne sukcesy pokazują, że doskonalenie oraz rozwój technologii produkcji ogumienia w przypadku Goodyeara nie idzie na marne. Najnowszy produkt wyprzedzając konkurencję, wyznacza nową jakość ogumienia zimowego klasy premium. Co ciekawe, najwyższe parametry nie są już zarezerwowane jedynie dla użytkowników drogich samochodów o dużych średnicach kół. Model UltraGrip Performance 3 dostępny jest w 94 rozmiarach, a najmniejsze z nich mają średnicę osadzenia 14 cali. Dzięki temu nawet użytkownicy mniejszych aut mogą je wyposażyć w opony o najwyższym poziomie bezpieczeństwa.