Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW X1 M35i xDrive – test, przód w ruchu

BMW X1 M35i xDrive – sprawdzamy najmniejszego SUV-a BMW w nowej najmocniejszej wersji | TEST

archiwum

BMW X1 M35i xDrive – sprawdzamy najmniejszego SUV-a BMW w nowej najmocniejszej wersji | TEST

Może trudno w to uwierzyć, ale gama BMW oznaczonych legendarnym M liczy aż 29 modeli. Ostatnio wzbogaciła się o kompaktowego SUV-a. Jak w praktyce wypada X1 w pikantnej, 300-konnej wersji za… ponad ćwierć miliona złotych?

Aktualna, trzecia generacja X1 to już całkiem spory kompaktowy SUV, a co za tym idzie, oferuje sporą przestronność kabiny i całkiem pojemny bagażnik. Dorzuca do tego wygodną pozycję za kierownicą oraz nieco zagmatwaną obsługę multimediów – to już przypadłość wszystkich propozycji z kompaktowej gamy BMW.

BMW X1 M35i xDrive tył w ruchu
Dwie podwójne końcówki wydechu podkreślają sportowe geny tej wersji X1.

Ale w X1 M35i pierwsze skrzypce odgrywają układy napędowy i jezdny. 2-litrowy silnik lubi wysokie obroty, a jego żywiołowe reakcje mogą się podobać. Do pary ma sprawny i świetnie czytający intencje kierowcy automat, który wyposażono ponadto w funkcję M Sport Boost. Aktywowana jest przytrzymaniem lewej łopatki zmiany biegów przez 1 sekundę. Wówczas wszystkie parametry przestawiają się na maksymalnie sportową charakterystykę.

Dane techniczne BMW X1 M35i xDrive
Silnik  benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna 300 KM/5750
Maks. moment obrotowy 400 Nm/2000
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./7-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 451/185/162 cm
Rozstaw osi 269 cm
Masa/ładowność 1665/575 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 540/1600 l
Poj. zbiornika paliwa 54 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 5,4 s
Średnie zużycie paliwa 8,0-8,5 l/100 km
Zasięg 670 km
Cena 269 000 zł

Do dynamiki trudno mieć jakieś uwagi – przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 5,4 s. Swój udział w takim rezultacie ma również wzorowa trakcja zapewniana przez napęd na obie osie wspomagany mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego.

Topowa wersja X1 wyposażona jest standardowo w adaptacyjny układ jezdny M, obniżone o 15 mm zawieszenie oraz sportowy układ kierowniczy odpowiadający za wysoką precyzję prowadzenia.

BMW X1 M35i xDrive – test: podsumowanie

  • Przestronność, sportowa charakterystyka zawieszenia z wystarczającą dawką komfortu, osiągi, poziom wykonania
  • Kłopotliwa obsługa multimediów, cena 

Ekscytująca wersja X1, choć ma mocnych rywali w postaci bardziej drapieżnego X2 i tańszego Mini Countrymana. 

Czytaj także