Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG ZS EV – test

MG ZS EV – test

MG ZS EV – test

MG to dziś chińska firma, która stara się zaistnieć na europejskich rynkach m.in. elektrycznym SUV-em.

W 2005 r. zbankrutował brytyjski producent MG, który od 1923 r. słynął z produkcji aut sportowych. Skromne pozostałości przejęła Nanjing Automobile Group, ale kilka lat później sama została wchłonięta przez największego chińskiego producenta samochodów – koncern SAIC.

A teraz Azjaci wprowadzają do sprzedaży kompaktowego elektrycznego SUV-a MG ZS EV, który ma im pomóc zdobyć trudne europejskie rynki (m.in. holenderski, niemiecki, norweski, austriacki, duński czy francuski).

MG_ZS_EV_1120_Gotta_137
Elektryczne MG ZS to dynamiczne auto: osiągnięcie 100 km/h zajmuje mu 7,9 s.

Solidna kabina

Zajrzyjmy najpierw do środka. Choć dobór materiałów nie spełnia najwyższych standardów, to wnętrze robi bardzo solidne wrażenie. Jak na SUV-a o długości 4,31 m jest też bardzo przestronnie. Już po krótkim czasie może jednak przeszkadzać zbyt miękko wyściełana kanapa. Kolejny zarzut: kierownicę da się regulować tylko na wysokość.

DANE TECHNICZNE MG ZS EV
Silnik elektryczny
Moc maksmalna 143 KM
Maks. moment obrotowy 353 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./1-stopniowa
Długość/szerokość/wysokość 431/181/164 cm
Rozstaw osi 259 cm
Średnica zawracania 10,2 m
Masa/ładowność 1532/434 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 448-1116 l
Pojemność akumulatora (brutto/netto) 44,5/42,5 kWh
Opony 215/50 R17
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 140 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,21 s
Średnie zużycie energii 16,2 kWh/100 km
Zasięg 260 km
Cena (na rynku niemieckim, przeliczona z euro) 145 554 zł

Na pochwałę zasługuje obsługa. Tryby jazdy i pracy elektrycznego napędu ustawia się za pomocą jednoznacznie opisanych przycisków. A dość prosty system multimedialny nie powinien stanowić wyzwania. Mała wada: moduł klimatyzacji nie ma wyświetlacza temperatury, nawiewu czy rozdziału powietrza. Jeśli zmieniamy temperaturę za pomocą pokrętła, mija wieczność, zanim na ekranie systemu multimedialnego pojawi się odpowiednia grafika, co jest szczególnie irytujące podczas jazdy.

MG_ZS_EV_1120_Gotta_97
Ekran systemu multimedialnego jest niezbyt czuły na dotyk. Na jakość w zasadzie nie można narzekać. Kierownica ma regulację jedynie na wysokość.

Pozytywne odczucia

A propos jazdy: chiński MG robi dobre wrażenie na drodze. Na gorszych odcinkach zazwyczaj skutecznie wybiera nierówności. Przy niższych prędkościach zawieszenie radzi sobie gorzej i nie tłumi poprzecznych uskoków. Za to na autostradzie samochód pozostaje całkiem spokojny. O solidnej konstrukcji świadczy również izolacja akustyczna. Nawet podczas szybszej jazdy szum wiatru oraz odgłosy toczenia nie przenikają nadmiernie do wnętrza.

DANE TESTOWE MG ZS EV
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,8 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,9 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 36,4 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 36,3 m
Poziom hałasu przy 50 km/h b.d.
Poziom hałasu przy 100 km/h b.d.
Rzeczywista prędkość (przy 100 km/h) 97 km/h
Liczba obrotów kierownicą b.d.
Średnie zużycie energii 22,8 kWh
Rzeczywisty zasięg 186 km

Pozytywnie wypada napęd: 143-konny silnik elektryczny z werwą napędza ważącego 1532 kg SUV-a. Osiągnięcie 100 km/h zajmuje mu 7,9 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 140 km/h. Zasięg jednak nie zachwyca. W teście MG na przejechanie dystansu 100 km potrzebowało 22,8 kWh, co przekłada się na 186 km zasięgu. Za to baterię na stacji szybkiego ładowania napełnimy do 80% w 40 minut.

MG_ZS_EV_1120_Gotta_91

Gniazdo do ładowania umieszczono z przodu, pod logo marki.

MG ZS EV – test: podsumowanie 

MG ZS EV to sensowny samochód elektryczny – przestronny, z dobrymi właściwościami jezdnymi i bogatym wyposażeniem seryjnym. A do tego niedrogi. Jak na SUV-a zasięg jest jednak dość niski. Ostatecznie o sukcesie lub porażce zadecyduje również sieć sprzedaży. W końcu klient musi najpierw nabrać zaufania do nowej marki. Siedmioletnia gwarancja producenta to dobry początek.

Czytaj także