Elektryczny 122-konny Fiat Ducato jest oferowany w kilku wersjach długości i wysokości, a także jako podwozie do zabudowy. Najniższa cena wynosi 254 tys. zł netto (312 420 zł brutto).
Wśród samochodów dostawczych w Europie królują auta wyposażone w silniki wysokoprężne. W ubiegłym roku stanowiły one 93,1% wszystkich kupionych na Starym Kontynencie „dostawczaków”. Ale udział tych wyposażonych w silniki elektryczne będzie systematycznie rósł (w 2020 r. wyniósł 2,1%) wraz z rozszerzaniem się oferty. A już teraz można wybierać spośród ponad dwudziestu modeli aut dostawczych na prąd.
Do sprzedaży trafił właśnie Fiat e-Ducato. Samochód jest wyposażony w silnik rozwijający 122 KM i 280 Nm. Przyspieszenie od 0 do 50 km/h wynosi pięć sekund. Do wyboru są wersje z bateriami o pojemności 47 kWh lub 79 kWh. Z tą pierwszą zasięg wynosi do 170 km w cyklu mieszanym i do 235 km w miejskim, a z większą, odpowiednio, 280 i 370 km. 47-kilowatowy akumulator objęty jest gwarancją na 8 lat/160 000 km, 79-kilowatowy na 10 lat/220 000 km.
Ważne, że zastosowany napęd nie miał negatywnego wpływu na pojemność ładunkową, która w zależności od wersji pojazdu wynosi od 10 do 17 m3. Ładowność e-Ducato sięga zaś dwóch ton. Fiat podkreśla, że koszty przeglądów dla e-Ducato będą o około 40% niższe niż w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym.
Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów działania napędu: „Normal” zapewnia optymalną równowagę między osiągami a zużyciem prądu, „Eco” umożliwia oszczędzanie energii, natomiast „Power” gwarantuje pełną moc i warto z niego korzystać, gdy np. na pokładzie znajduje się wyjątkowo ciężki ładunek lub trzeba pokonać stromy podjazd.
Wraz z e-Ducato debiutują usługi, które mają ułatwić eksploatację pojazdu. Jest to m.in. narzędzie dla menadżerów flot dające im możliwość monitorowania na bieżąco głównych zmiennych dla każdego pojazdu, w tym np. przebiegu, lokalizacji, aktualizacji dotyczących przeglądów czy harmonogramów ładowania. Ponadto system Mopar Connect pozwala np. zlokalizować skradziony pojazd i zdalnie zablokować jego ponowne uruchomienie, a aplikacja Uconnect Live umożliwia np. sprawdzenie, czy drzwi zostały zamknięte, jaki jest poziom naładowania akumulatora czy ciśnienie w oponach, a także znaleźć miejsce do parkowania lub ładowania.
Fiat e-Ducato jako furgon jest dostępny z dwoma rozstawami osi (345 lub 403,5 cm), trzema długościami (541,3, 599,8 i 636,3 cm) i trzema wysokościami przestrzeni ładunkowej (166,2, 193,2 oraz 217,2 cm).
Najtańsza wersja z akumulatorem 47 kWh kosztuje 257 000 zł netto (316 110 zł brutto), a z 79 kWh 327 000 zł netto (402 210 zł brutto).
Z kolei platforma do zabudowy występuje z trzema rozstawami osi (345, 380 lub 403,5 cm) i czterema długościami (535,8, 570,8, 594,3 lub 630,8 cm). W tym wypadku ceny z baterią 47 kWh zaczynają się od 254 000 zł netto (312 420 zł brutto), a z 79 kWh 324 000 zł netto (398 520 zł brutto).