Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion R-Line test, przód w ruchu

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion – dyskretny i bez kompleksów | TEST

archiwum/Motor

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion – dyskretny i bez kompleksów | TEST

Choć Volkswagen Touareg to SUV popularnej marki, jak równy z równymi może się mierzyć z najlepszymi modelami marek premium. W teście – niemiecki flagowiec po liftingu z idealnie pasującym do tego modelu dieslem 3.0 V6 TDI.

W świecie dużych, luksusowych SUV-ów czas zdaje się płynąć wolniej. To auta, otrzymujące najlepsze rozwiązania techniczne, które nie wymagają szybkiej zmiany. Wystarczy, jak w Touaregu, będącym na rynku od 2018 r., przeprowadzić kurację odmładzającą, by podtrzymać atrakcyjność danego modelu.

Face lifting flagowego Volkswagena miał miejsce w ubiegłym roku. W jego ramach przeprojektowano m.in. przód i tył nadwozia (zastosowano np. podświetlane tylne logo). 

Volkswagen-Touareg-3.0-V6-TDI-4Motion-R-Line-2024-tyl-i-bok
Auto po zmianach można najłatwiej rozpoznać po lampach połączonych świetlnym pasem.

Do testu trafił Touareg z mocniejszą, 286-konną wersją turbodiesla 3.0 V6. To jednostka idealnie pasująca do dużego i ciężkiego SUV-a. Zapewnia mu naprawdę dobre osiągi (siły napędowej nie brakuje w żadnych warunkach), pracuje kulturalnie, a do tego ma przyjemne brzmienie. Zadowala się przy tym niewielkimi ilościami paliwa (tylko w dużych korkach spalanie jest wyższe niż 10 l/100 km), co w połączeniu z 75-litrowym zbiornikiem pozwala w trasie uzyskać zasięg przekraczający 1000 km. Na pochwały zasługują też sprawnie działający napęd 4x4 i płynnie zmieniająca przełożenia 8-biegowa automatyczna przekładania.

Dane techniczne i ceny Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion R-Line
Silnik  turbodiesel
Pojemność skokowa 2967 cm3
Układ cylindrów/zawory V6/24
Moc maksymalna 286 KM/3800 
Maksymalny moment obrotowy 600 Nm/1750
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut./8-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 488/198/171 cm
Rozstaw osi 290 cm
Średnica zawracania 12,2 m
Masa/ładowność 2118/732 kg
Masa przyczepy 3500 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.) 810/1800 l
Pojemność zbiornika paliwa 75 l (ON)
Opony 255/55 R19
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 236 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,4 s
Średnie zużycie paliwa 8,0-8,2 l/100 km
Zasięg 930 km
Cena wersji podstawowej (z tym samym silnikiem) 326 590 zł
Cena wersji testowanej 380 190 zł

Pneumatyczne adaptacyjne zawieszenie kosztuje wprawdzie 11 340 zł, ale warte jest każdej wydanej złotówki (szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, że niewiele mniej kosztują np. 21-calowe felgi czy szklany dach). Wyposażony w nie Touareg ma regulację prześwitu, dzięki czemu spokojnie można się nim zapuścić z dala od ubitych szlaków.

„Pneumatyka” (o zmienionej charakterystyce pracy w stosunku do tej w aucie przed modernizacją) gwarantuje zarówno niezwykle pewne prowadzenie, jak i wyśmienity komfort jazdy. Nawet w trybie Sport zawieszenie nie staje się przesadnie twarde, ale trzeba zauważyć, że ze względu na zastosowane w testowym aucie opony (285/40 R21; seryjnie 255/55 R19) na dużych poprzecznych nierównościach wstrząsy są jednak wyraźniej odczuwalne.

 Dane testowe* Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion R-Line
Przyspieszenie 0-50 km/h 2,4 s
Przyspieszenie 0-100 km/h 6,5 s
Przyspieszenie 0-120 km/h 9,1 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne) 38,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe) 38,5 m
Poziom hałasu przy 50 km/h 55,0 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h 60,5 dB
Rzeczywista prędkość (przy wskazaniu 100 km/h) 98 km/h
Liczba obrotów kierownicą 2,4
Testowe zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany) 9,5/6,0/7,8 l/100 km
Rzeczywisty zasięg 960 km

*opony zimowe

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion R-Line – test: podsumowanie

  • dużo miejsca
  • wielki bagażnik
  • bardzo dobre multimedia
  • znakomity komfort
  • dynamiczny i ekonomiczny silnik
  • wysoka cena
  • brak panelu klimatyzacji
Volkswagen Touareg 3.0- 6 TDI 4Motion R-Line 2024 przód
Touareg po liftingu ma przeprojektowany przód. Od wersji Elegance seryjne są matrycowe reflektory diodowe.

Volkswagen Touareg to bez dwóch zdań jeden z najlepszych SUV-ów swojej klasy. A do tego ma stonowany wygląd. Alternatywa dla SUV-ów premium? Owszem – ale niestety w zbliżonej cenie.

Volkswagen Touareg 3.0 V6 TDI 4Motion R-Line: galeria zdjęć

Czytaj także