Wysoki komfort jazdy i bogate wyposażenie. Na tym nie kończą się atuty Citroena C5, który także pozytywnie zaskakuje trwałością.
Wnętrze jest dobrze wykończone i wyciszone oraz przestronne. Wraz z dopracowanym zawieszeniem zapewnia to ponadprzeciętny komfort podróżowania. Kokpit przeładowany przyciskami nie należy do najłatwiejszych w obsłudze.
Niemal 90% ofert stanowią diesle. I dobrze, bo najlepiej sprawdzają się w tym aucie. Są trwałe i oszczędne. Benzynowe silniki 1.6 mają słabe łańcuchy rozrządu i potrafią palić olej. Wyposażeniem seryjnym wersji 1.6 VTi (120 KM), a opcją dla diesli 1.6 HDi była zautomatyzowana skrzynia EGS6. Nie polecamy jej, gdyż utrudnia serwisowanie.
W dieslach z dużym przebiegiem najczęściej trzeba naprawiać osprzęt. W 2.7 V6 HDi zdarzają się problemy z panewkami i pękaniem wału. Typowe są wycieki oleju z silnika czy skrzyni. Zawieszenie hydropneumatyczne jest trwałe, ale może wymagać usunięcia wycieków czy naprawy połączeń elektrycznych bądź usunięcia luzów na tulejach.
Używane Citroeny C5 wyróżniają się korzystną relacją ceny do wieku. Model jest dobrze zaopatrzony w zamienniki. Hydropneumatycznego zawieszenia nie należy się obawiać. Jego naprawy nie są droższe od serwisowania podwozi innych aut klasy średniej.
Ponad 1000 ofert, w większości diesle. Citroen C5 jest tańszy i często lepiej wyposażony od niemieckich rywali.
11 000 zł – Auta świeżo sprowadzone, do napraw blacharskich lub mające 300-400 tys. km deklarowanego przebiegu.
24 000 zł – Przeciętna cena używanego C5. Wystarczy na dobrze utrzymane auto, jednak ze słabszym silnikiem.
60 000 zł – Zadbane egzemplarze z końca produkcji. Kompletnie wyposażone, z dieslem 2.0 HDi oraz z krajowego salonu.
SILNIK | 1.6 THP | 1.8i 16V | 2.0i 16V | 3.0 V6 | 1.6 HDi | 2.0 HDi | 2.2 HDi | 2.7 V6 HDi | 3.0 V6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1598 cm³ | 1749 cm³ | 1997 cm³ | 2946 cm³ | 1560 cm³ | 1997 cm³ | 2179 cm³ | 2720 cm³ | 2992 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | biturbodiesel | biturbodiesel | biturbodiesel |
Moc maks. | 156 KM | 125 KM | 140 KM | 211 KM | 109 KM | 140 KM | 170 KM | 204 KM | 240 KM |
Maks. moment obr. | 240 Nm | 170 Nm | 200 Nm | 290 Nm | 260 Nm | 320 Nm | 370 Nm | 440 Nm | 450 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,6 s | 12,2 s | 10,7 s | 10,0 s | 13,5 s | 11,6 s | 10,0s | 9,6 s | 7,9 s |
Prędkość maks. | 210 km/h | 200 km/h | 210 km/h | 224 km/h | 189 km/h | 204 km/h | 219 km/h | 224 km/h | 243 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,7 l/100 km | 7,9 l/100 km | 8,4 l/100 km | 10,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 6,0 l/100 km | 6,5 l/100 km | 8,4 l/100 km | 7,2 l/100 km |
2008 - premiera Citroena C5 II
2009 - wycofanie benzynowych silników 2.0/3.0
2010 - lekki lifting (światła LED do jazdy dziennej)
2012 - kolejna modernizacja (nowe logo marki)
2014 - uterenowiona wersja CrossTourer
2017 - wycofanie C5 II z Europy (w Chinach pozostaje do dziś w ofercie)
+ Komfortowe i trwałe zawieszenie.
+ Szeroka gama udanych silników.
+ Bogate wyposażenie wielu egzemplarzy.
+ Brak problemów z korozją.
- Konieczność obsługi auta w wyspecjalizowanych serwisach.
- Marne osiągi wersji 1.6 VTi, 1.8i i 1.6 HDi.
Diesle 2.0 HDi łączą dobre osiągi z niskim spalaniem. Do montażu LPG najlepsze są silniki 1.8/2.0 z początku produkcji.
Silniki V6 istotnie zwiększają koszty utrzymania samochodu. Najbardziej ryzykownym wyborem jest wersja 2.7 V6 HDi.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 21/24 pkt