Ten model jest tak szeroki, że zarówno z przodu jak i z tyłu są trzy miejsca siedzące. Niestety, nie doczekał się następcy.
Płaska podłoga. Z przodu i z tyłu po trzy niezależne fotele. Ten środkowy przedni jest trochę węższy od pozostałych. Można go złożyć tak, że posłuży za podłokietnik. Jakość wykonania tego modelu jest całkiem niezła. Jedynie lakier mógłby być lepszy – łatwo się rysuje i odpryskuje. Zmierzch mody na minivany sprawił, że ta oryginalna i bardzo funkcjonalna konstrukcja nie doczekała się następcy.
Nabywcy Hondy preferują odmiany benzynowe, bo tylko te gwarantują legendarną niezawodność japońskiej marki. Najlepszą opcją jest 1.8 i-VTEC znany z modelu Civic. Ma 140 KM i zapewnia wystarczająco dobre osiągi przy zużyciu paliwa na poziomie 8-9 l/100 km. Silniki 1.7 i 2.0 to gracze drugiego planu (z tych dwóch polecamy 2.0). Diesel 2.2 i-CTDi nie jest zły, wręcz zaskakuje trwałością, ale okazuje się bardzo drogi w naprawach.
Brak poważnych usterek. Kłopoty zaczynają się, kiedy ktoś montuje do wersji benzynowej instalację LPG.
Problem w tym, że silniki Hondy są montowane tylko w Hondach, więc trudno o tanie zamienniki. Sama cena zakupu auta nie jest natomiast wygórowana.
Honda jest w Polsce mało popularna w ogłoszeniach, a FR-V jest jedną z mniej popularnych Hond...
12 000 zł – To jeden z najtańszych modeli Hondy. Z powodu znikomej popularności kosztuje mniej niż... Civic!
20 000 zł – 20 tys. zł to aż nadto by kupić zadbany egzemplarz. Do wyboru wersje benzynowe i wysokoprężne.
26 000 zł – Najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach. Przebiegi – niespełna 200 tys. km.
SILNIK | 1.7 | 1.8 i-VTEC | 2.0 | 2.2 i-CTDi |
---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1668 cm³ | 1799 cm³ | 1998 cm³ | 2204 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 125 KM | 140 KM | 150 KM | 140 KM |
Maks. moment obr. | 154 Nm | 174 Nm | 192 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,3 s | 10,6 s | 10,5 s | 10,3 s |
Prędkość maks. | 182 km/h | 190 km/h | 195 km/h | 187 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,5 l/100 km | 7,5 l/100 km | 8,4 l/100 km | 5,6 l/100 km |
2005 - premiera Hondy FR-V jako uzupełnienie dla oferowanego od 2000 r. nieco większego minivana Stream
2007 - niewielkie zmiany, wycofanie silników 1.7 i 2.0 na rzecz jednostki 1.8 i-VTEC
2009 - zakończenie produkcji, następcy nie przewidziano
+ Funkcjonalne wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji.
+ Niezawodne silniki 1.8 i-VTEC.
+ Niezłe właściwości jezdne (szerokie nadwozie i sportowo zestrojone zawieszenie).
- Niektóre części dostępne tylko w ASO.
- Fotele są dosyć wąskie.
Polecamy odmianę benzynową 1.8/140 KM. W tej konfiguracji to bezproblemowy samochód na lata.
Auta z instalacjami LPG. Trudno przewidzieć, jak zostały przerobione i w jakim stanie mają głowicę.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 6/6
SUMA: 20/24 pkt