Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Honda FR-V

Honda FR-V

Ten model jest tak szeroki, że zarówno z przodu jak i z tyłu są trzy miejsca siedzące. Niestety, nie doczekał się następcy.

  • Lata produkcji: 2005-2009
  • Silniki: benz. 1.7-2.0 (125-150 KM), diesel 2.2 (140 KM)
  • Wersje: minivan
  • Długość/rozstaw osi: 428/268 cm, szerokość/wysokość: 181/161 cm, bagażnik: 439-1049 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Płaska podłoga. Z przodu i z tyłu po trzy niezależne fotele. Ten środkowy przedni jest trochę węższy od pozostałych. Można go złożyć tak, że posłuży za podłokietnik. Jakość wykonania tego modelu jest całkiem niezła. Jedynie lakier mógłby być lepszy – łatwo się rysuje i odpryskuje. Zmierzch mody na minivany sprawił, że ta oryginalna i bardzo funkcjonalna konstrukcja nie doczekała się następcy.

Honda-FR-V_3
Przed konsolą centralną znalazło się miejsce na nogi pasażera siedzącego na środkowym fotelu.

SILNIKI

Nabywcy Hondy preferują odmiany benzynowe, bo tylko te gwarantują legendarną niezawodność japońskiej marki. Najlepszą opcją jest 1.8 i-VTEC znany z modelu Civic. Ma 140 KM i zapewnia wystarczająco dobre osiągi przy zużyciu paliwa na poziomie 8-9 l/100 km. Silniki 1.7 i 2.0 to gracze drugiego planu (z tych dwóch polecamy 2.0). Diesel 2.2 i-CTDi nie jest zły, wręcz zaskakuje trwałością, ale okazuje się bardzo drogi w naprawach.

AWARYJNOŚĆ

Brak poważnych usterek. Kłopoty zaczynają się, kiedy ktoś montuje do wersji benzynowej instalację LPG.

KOSZTY

Problem w tym, że silniki Hondy są montowane tylko w Hondach, więc trudno o tanie zamienniki. Sama cena zakupu auta nie jest natomiast wygórowana.

SYTUACJA RYNKOWA

Honda jest w Polsce mało popularna w ogłoszeniach, a FR-V jest jedną z mniej popularnych Hond...

Honda-FR-V_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Do wersji benzynowych da się bez problemu założyć gaz, tyle że potem mogą pojawić się kłopoty z głowicą (pęka, wypalają się gniazda). Montażyści sugerują doposażenie układu w system lubryfikacji gniazd. My sugerujemy: dać sobie spokój z instalacjami w tym aucie.
  • Silnik 1.7 łączy się ze skrzynią 5-biegową. W pozostałych wersjach spotkamy albo automat, albo przekładnię 6-biegową.

CENY

12 000 zł – To jeden z najtańszych modeli Hondy. Z powodu znikomej popularności kosztuje mniej niż... Civic!
20 000 zł – 20 tys. zł to aż nadto by kupić zadbany egzemplarz. Do wyboru wersje benzynowe i wysokoprężne.
26 000 zł – Najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach. Przebiegi – niespełna 200 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.7 1.8 i-VTEC 2.0 2.2 i-CTDi
Pojemność skokowa 1668 cm³ 1799 cm³ 1998 cm³ 2204 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel
Moc maks. 125 KM 140 KM 150 KM 140 KM
Maks. moment obr. 154 Nm 174 Nm 192 Nm 340 Nm
Przysp. 0-100 km/h 12,3 s 10,6 s 10,5 s 10,3 s
Prędkość maks. 182 km/h 190 km/h 195 km/h 187 km/h
Średnie zuż. paliwa 7,5 l/100 km 7,5 l/100 km 8,4 l/100 km 5,6 l/100 km

HISTORIA MODELU

2005 - premiera Hondy FR-V jako uzupełnienie dla oferowanego od 2000 r. nieco większego minivana Stream
2007 - niewielkie zmiany, wycofanie silników 1.7 i 2.0 na rzecz jednostki 1.8 i-VTEC
2009 - zakończenie produkcji, następcy nie przewidziano

Honda-FR-V_5
Honda FR-V po liftingu.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Odpryski lakieru drobne ogniska korozji
    To niestety problem większości starszych Hond. Jedyną radą są zaprawki robione możliwie jak najszybciej po zaobserwowaniu problemów.
  • Zużycie oleju w silniku benzynowym 2.0
    Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest okresowa kontrola poziomu i dolewanie.
  • Zatyka się filtr cząstek stałych w dieslu
    Problem nasila się wraz z postępującym zużyciem wtryskiwaczy i turbosprężarki. Auto zaczyna dymić a filtr ma za małą pojemność. Sama regeneracja filtra nie pomoże – trzeba zregenerować także oba wspomniane powyżej elementy.
    Koszt regeneracji turbosprężarki: 1500 zł
    Koszt regeneracji filtra cząstek: od 600 zł

ZALETY I WADY

+ Funkcjonalne wnętrze z dużymi możliwościami aranżacji.
+ Niezawodne silniki 1.8 i-VTEC.
+ Niezłe właściwości jezdne (szerokie nadwozie i sportowo zestrojone zawieszenie).

- Niektóre części dostępne tylko w ASO.
- Fotele są dosyć wąskie.

Honda-FR-V_4
Diesel 2.2 i-CTDi nie jest zły, ale ewentualne naprawy okazują się drogie.

WARTO KUPIĆ

Polecamy odmianę benzynową 1.8/140 KM. W tej konfiguracji to bezproblemowy samochód na lata.

UWAŻAJ NA

Auta z instalacjami LPG. Trudno przewidzieć, jak zostały przerobione i w jakim stanie mają głowicę.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 6/6

SUMA: 20/24 pkt

Czytaj także