Zachował świetne właściwości terenowe, ale nieźle jeździ też po asfalcie. Szkoda tylko, że bywa kapryśny i kosztowny.
Tylko podstawowe wersje Discovery 3 nie wyglądają w środku świetnie. Właściwości terenowe są bardzo dobre, a konstrukcja solidna – opiera się na ramie nośnej. Nie wszyscy lubią dzieloną tylną klapę. Ciężko za to nie docenić przestronnej kabiny.
Dominujący na rynku diesel 2.7 V6 nie grzeszy trwałością. Często słychać o zacierających się panewkach, problemach z napędem rozrządu (napinacze) oraz układem EGR. Nowszy 3.0 V6 nie jest ideałem, ale odpowiednio serwisowany sprawia dużo mniej problemów i lepiej sobie radzi z ciężkim autem. Benzynowy 4.0 V6 oferowany tylko w USA nie jest szczególnie mocny, ale przynajmniej ma prostą konstrukcję. V8 4.4 i 5.0 mają niezła opinię, ale palą bardzo dużo. 3.0 V6 z kompresorem dostępny od 2013 roku to biały kruk na rynku.
Warto znać dobry warsztat wyspecjalizowany w Land Roverach. Psują się kompresory zawieszenia. W silnikach 2.7 psują się zawory EGR (są dwa). Nietrwałe są tuleje przednich wahaczy. W Discovery 4 jest lepiej, ale we znaki daje się elektronika.
Nie wszystkie części są drogie, ale robocizna nie będzie tania. Sama eksploatacja, również diesli, też pochłonie spore fundusze.
Nie brakuje niedrogich ofert, ale trzeba do nich podchodzić z niezwykłą ostrożnością. Krajowe Discovery są drogie.
24 000 zł – Znalezienie wśród tanich Discovery 3 takiego, który nie wymaga kosztownych napraw graniczy z cudem.
52 000 zł – Krajowe Discovery 4 z niezbyt małymi przebiegami. Zdarzają się też benzynowe wersje Discovery 3.
75 000 zł – Wczesne Discovery 4 z mniejszymi przebiegami. Auta z końca produkcji mogą kosztować nawet 170 tys. zł.
SILNIK | 3.0 V6 (4 gen.) | 4.0 V6 (3 gen.) | 4.4 V8 (3 gen.) | 5.0 V8 (4 gen.) | 2.7 TDV6 (3 i 4 gen.) | 3.0 SDV6 (4 gen.) | 3.0 SDV6 (4 gen.) | 3.0 SDV6 (4 gen.) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 2995 cm³ | 4009 cm³ | 4394 cm³ | 5000 cm³ | 2720 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ | 2993 cm³ |
Zasilanie | benz. kompresor | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | biturbodiesel | biturbodiesel | biturbodiesel |
Moc maks. | 340 KM | 219 KM | 300 KM | 375 KM | 190 KM | 211 KM | 245 KM | 256 KM |
Maks. moment obr. | 450 Nm | 360 Nm | 425 Nm | 510 Nm | 440 Nm | 520 Nm | 600 Nm | 600 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 8,1 s | 11,2 s | 9,3 s | 7,9 s | 11,6-12,7 s | 10,7 s | 9,6 s | 9,3 s |
Prędkość maks. | 195 km/h | 185 km/h | 195 km/h | 195 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 11,5 l/100 km | 15 l/100 km | 15,8 l/100 km | 14,1 l/100 km | 9,4-10,2 l/100 km | 7,8 l/100 km | 9,3 l/100 km | 8,0 l/100 km |
2004 - Discovery 3 wchodzi na rynek
2007 - silnik TDV6 spełnia normę Euro 4, lifting
2009 - debiut Discovery 4, nowy diesel 3.0 245 KM oraz benzynowy silnik V8 5.0
2010 - 211-konny silnik 3.0 zastępuje 2.7 TDV6
2013 - lifting, V8 5.0 zastępuje doładowany 3.0 V6, 8-biegowe skrzynie automatyczne
+ Niezwykle wygodna, obszerna kabina.
+ Dobre właściwości terenowe.
+ Niezła kultura pracy diesli V6.
- Problemy silnika 2.7 TDV6.
- Kosztowna obsługa serwisowa.
- Bardzo wysokie spalanie silników benzynowych, diesle też nie są najoszczędniejsze.
Discovery od świadomych użytkowników, którzy serwisowali je u specjalistów i zadbali o typowe bolączki tego modelu.
Każda odmiana może okazać się „skarbonką”, ale szczególnie niedrogie 2.7 TDV6 mogą okazać się finansową katastrofą.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 2/6
Koszty: 1/6
SUMA 12/24 pkt