Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nissan X-Trail II

Nissan X-Trail II

Nissan X-Trail II

To typowa oferta dla osób, które faktycznie potrzebują auta uterenowionego. Przekonuje funkcjonalnością i napędem.

  • Lata produkcji: 2008-2013
  • Silniki: benz. 2.0-2.5 (141-169 KM), diesle 2.0 (150-173 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 463/263 cm, szerokość/wysokość: 178/168 cm, bagażnik: 480-1775 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

To model starej daty. Przypominają o tym kanciaste nadwozie, zmontowane z trzeszczących plastików wnętrze i seryjny napęd na cztery koła (budżetowe wersje 2WD nie były oferowane). Z drugiej strony – zabezpieczenie antykorozyjne jest poprawne a na przestronność i funkcjonalność nie można narzekać. Samochód jest także dość wygodny i nieźle radzi sobie w terenie.

Nissan-X-Trail-II_3
Po wnętrzu widać, że zostało zaprojektowane wieki temu. Ale przynajmniej nadal jest funkcjonalne.

SILNIKI

Silniki benzynowe (2.0/141 KM i 2.5/169 KM) to margines oferty. Diesli nie trzeba się obawiać. To chwalone przez użytkowników 2.0 dCi od Renault, które bez awarii pokonują 250-300 tys. km. Spora masa auta i niezbyt aerodynamiczna sylwetka przyczyniają się do sporego zużycia paliwa.

AWARYJNOŚĆ

Od 2010 roku wszystkie diesle otrzymały obligatoryjnie filtr cząstek stałych, który jest najsłabszym punktem tego auta. Wyższą trwałość mogłoby mieć również zawieszenie – często wymieniać trzeba np. drogie (zintegrowane z piastami) łożyska kół.

KOSZTY

Ceny części nie należą do niskich. Niektóre części zamienne są dostępne tylko w ASO.

SYTUACJA RYNKOWA

Z roku na rok spada zainteresowanie tym modelem, bo nie wpisuje się wizualnie w kanony obecnej mody. Przy zakupie można się skutecznie targować. Diesle są znacznie droższe niż wersje benzynowe.

Nissan-X-Trail-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Wszystkie wersje mają napęd na cztery koła – stały na przód z automatycznie dołączaną osią tylną (sprzęgło wielopłytkowe). Pokrętłem w kabinie kierowca może wymusić jazdę w trybie 4x4 lub z napędem na przód.
  • Samochód jest może przestarzały, ale bardzo dopracowany konstrukcyjnie. Był bazą do budowy Renault Koleosa. Z jego napędu korzysta także Dacia Duster.

CENY

18 000 zł – Nawet najniższe ceny da się skutecznie negocjować. Wszystko z powodu ograniczonego popytu.
25 000 zł – To optymalna kwota na zakup. Ale i tak warto przemyśleć wybór. Albo chociaż się potargować.
50 000 zł – Najdroższe ceny to tylko marzenia sprzedających. Za 50 tys. zł da się kupić auta młodsze konstrukcyjnie.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 2.0 2.0 dCi 2.0 dCi
Pojemność skokowa 1997 cm³ 1995 cm³ 1995 cm³
Zasilanie benzynowy turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 140 KM 150 KM 173 KM
Maks. moment obr. 198 Nm 320 Nm 360 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,1 s 12,5 s 10,0 s
Prędkość maks. 184 km/h 183 km/h 200 km/h
Średnie zuż. paliwa 8,5 l/100 km 7,1 l/100 km 6,4 l/100 km

HISTORIA MODELU

2001 - na rynek trafia pierwsza odsłona X-Traila
2007 - debiut opisywanego Nissana X-Trail II
2010 - modernizacja – drobne poprawki w wyglądzie, lepsze wyposażenie
2013 - prezentacja Nissana X-Trail III
2017 - modernizacja X-Traila III

Nissan-X-Trail-III_5
Trzecia generacja Nissana X-Trail.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Zużyte łożyska kół
    Jednym z najmniej trwałych elementów podwozia okazują się łożyska kół.
    Koszt wymiany: od 500 zł
  • Korozja elementów nadwozia
    Rdza w pierwszej kolejności atakuje podwozie i tylną klapę.
    Koszt lakierowania: od 600 zł/element
  • Zatkane filtry cząstek stałych
    Eksploatacja diesla wyłącznie w cyklu miejskim prowadzi do szybkiego zapchania DPF.
    Koszt regeneracji: od 600 zł
  • Drobne usterki elektroniki
    Rozbudowane wyposażenie elektroniczne potrafi zgłaszać błędy. Nie zawsze prawdziwe.
    Koszt diagnostyki: od 200 zł

ZALETY I WADY

+ Przestronność i funkcjonalność
+ Niezłe dwulitrowe diesle.
+ Niezawodny i skuteczny w terenie układ napędowy.

- Duże zużycie paliwa.
- Przestarzała stylizacja nadwozia i wnętrza.
- Mała gama silników.

Nissan-X-Trail-II_4
Atut X-Traila – kapitalne, 2-litrowe turbodiesle Renault (2.0 dCi). Pomijając problemy z filtrem DPF, są niezawodne.

WARTO KUPIĆ

Wielkiego wyboru nie ma. Optymalnym rozwiązaniem jest dwulitrowy turbodiesel z możliwie bogatym wyposażeniem.

UWAŻAJ NA

Auta benzynowe z niedbale zamontowaną instalacją gazową. Kiepsko jeździ się także automatami.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6

SUMA: 18/24 pkt

Czytaj także