To typowa oferta dla osób, które faktycznie potrzebują auta uterenowionego. Przekonuje funkcjonalnością i napędem.
To model starej daty. Przypominają o tym kanciaste nadwozie, zmontowane z trzeszczących plastików wnętrze i seryjny napęd na cztery koła (budżetowe wersje 2WD nie były oferowane). Z drugiej strony – zabezpieczenie antykorozyjne jest poprawne a na przestronność i funkcjonalność nie można narzekać. Samochód jest także dość wygodny i nieźle radzi sobie w terenie.
Silniki benzynowe (2.0/141 KM i 2.5/169 KM) to margines oferty. Diesli nie trzeba się obawiać. To chwalone przez użytkowników 2.0 dCi od Renault, które bez awarii pokonują 250-300 tys. km. Spora masa auta i niezbyt aerodynamiczna sylwetka przyczyniają się do sporego zużycia paliwa.
Od 2010 roku wszystkie diesle otrzymały obligatoryjnie filtr cząstek stałych, który jest najsłabszym punktem tego auta. Wyższą trwałość mogłoby mieć również zawieszenie – często wymieniać trzeba np. drogie (zintegrowane z piastami) łożyska kół.
Ceny części nie należą do niskich. Niektóre części zamienne są dostępne tylko w ASO.
Z roku na rok spada zainteresowanie tym modelem, bo nie wpisuje się wizualnie w kanony obecnej mody. Przy zakupie można się skutecznie targować. Diesle są znacznie droższe niż wersje benzynowe.
18 000 zł – Nawet najniższe ceny da się skutecznie negocjować. Wszystko z powodu ograniczonego popytu.
25 000 zł – To optymalna kwota na zakup. Ale i tak warto przemyśleć wybór. Albo chociaż się potargować.
50 000 zł – Najdroższe ceny to tylko marzenia sprzedających. Za 50 tys. zł da się kupić auta młodsze konstrukcyjnie.
SILNIK | 2.0 | 2.0 dCi | 2.0 dCi |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1997 cm³ | 1995 cm³ | 1995 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 140 KM | 150 KM | 173 KM |
Maks. moment obr. | 198 Nm | 320 Nm | 360 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,1 s | 12,5 s | 10,0 s |
Prędkość maks. | 184 km/h | 183 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,5 l/100 km | 7,1 l/100 km | 6,4 l/100 km |
2001 - na rynek trafia pierwsza odsłona X-Traila
2007 - debiut opisywanego Nissana X-Trail II
2010 - modernizacja – drobne poprawki w wyglądzie, lepsze wyposażenie
2013 - prezentacja Nissana X-Trail III
2017 - modernizacja X-Traila III
+ Przestronność i funkcjonalność
+ Niezłe dwulitrowe diesle.
+ Niezawodny i skuteczny w terenie układ napędowy.
- Duże zużycie paliwa.
- Przestarzała stylizacja nadwozia i wnętrza.
- Mała gama silników.
Wielkiego wyboru nie ma. Optymalnym rozwiązaniem jest dwulitrowy turbodiesel z możliwie bogatym wyposażeniem.
Auta benzynowe z niedbale zamontowaną instalacją gazową. Kiepsko jeździ się także automatami.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 18/24 pkt