Jedno z najpopularniejszych używanych aut. Nieprzypadkowo. Corsa jest trwała, a do tego tania w zakupie i utrzymaniu.
Corsa pozytywnie zaskakuje ilością miejsca w kabinie – w 5-drzwiowej wersji może z powodzeniem pełnić rolę auta dla mniejszej rodziny. Nie można mieć zastrzeżeń do funkcjonalności czy ergonomii wnętrza. Lepsza mogłaby być natomiast trwałość materiałów wykończeniowych. Nieco rozczarowuje też zabezpieczenie antykorozyjne.
Optymalnym wyborem są benzynowe silniki 1.2 (80 KM) bądź 1.4 (90 KM). Doładowane 1.4/1.6 zapewniają świetną dynamikę. Bardzo sprawne są też Corsy z dieslem 1.7 CDTI od Isuzu. Z kolei egzemplarze z jednostką 1.3 CDTI Fiata są oszczędne i niewrażliwe na styl jazdy.
Największym problemem najtańszych samochodów jest ogólne wyeksploatowanie – pakiet niezbędnych napraw zaczyna przekraczać wartość auta. W Corsach sprzed modernizacji dochodzą do tego kaprysy elektroniki (m.in. z powodu wody przedostającej się do skrzynki bezpieczników).
Corsa jest doskonale znana mechanikom, którzy cenią jej prostą konstrukcję i świetne zaopatrzenie w tanie zamienniki. Po latach najbardziej kosztowne są naprawy wysłużonych diesli – konieczne stają się wymiany wtryskiwaczy, turbosprężarek czy filtrów cząstek stałych. Te ostatnie częściej stosowano w 1.7 CDTI.
Liczba dostępnych aut szybko rośnie – do wyboru jest już 1700. Wśród nich nie brakuje egzemplarzy z polskich salonów.
Rynek wtórny ceni Corsę za silniki 1.2/1.4, które świetnie współpracują na LPG.
4000 zł – Pofirmowe diesle i auta z LPG, które przejeździły 300-400 tys. km. Skromne wyposażenie, ślady eksploatacji.
18 000 zł – Bardzo duży wybór. Wystarczy na krajowy samochód z udokumentowaną historią, także po liftingu.
35 000 zł – Budżet, który pozwala myśleć o najlepiej zachowanych egzemplarzach, w tym topowej wersji OPC.
SILNIK | 1.0 | 1.2 | 1.2 | 1.4 | 1.6 T | 1.3 CDTI | 1.3 CDTI | 1.7 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 998 cm³ | 1229 cm³ | 1229 cm³ | 1364 cm³ | 1598 cm³ | 1248 cm³ | 1248 cm³ | 1686 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | t.diesel | t.diesel | t.diesel |
Moc maks. | 60 KM | 70 KM | 80 KM | 90 KM | 150 KM | 75 KM | 90 KM | 125 KM |
Maks. moment obr. | 88 Nm | 115 Nm | 110 Nm | 125 Nm | 210 Nm | 170 Nm | 200 Nm | 280 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 18,2 s | 14,5 s | 13,9 s | 12,4 s | 8,1 s | 14,5 s | 12,7 s | 9,9 s |
Prędkość maks. | 150 km/h | 160 km/h | 168 km/h | 173 km/h | 205 km/h | 163 km/h | 172 km/h | 195 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,6 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | 7,3 l/100 km | 5,0 l/100 km | 4,9 l/100 km | 4,8 l/100 km |
2006 - debiutuje Corsa D, do wyboru dwie wersje nadwoziowe (3d/5d)
2007 - premiera sportowej Corsy OPC
2011 - modernizacja obejmująca m.in. zderzaki, lampy oraz atrapę chłodnicy
2014 - debiut Corsy E, starszy model zostaje wycofany z produkcji
+ Ogromna podaż, nie brakuje krajowych aut.
+ Przestronne wnętrze, spory bagażnik.
+ Niskie koszty zakupu i utrzymania.
- Marny stan techniczny najtańszych Cors.
- Przeciętne zabezpieczenie antykorozyjne.
- Głośna praca zawieszenia (np. stukające odboje amortyzatorów).
Optymalnym wyborem są Corsy z benzynowym silnikiem 1.4. Albo bardzo żwawym w tym modelu dieslem 1.7 CDTI.
Pofirmowe diesle 1.3 CDTI. Mogą być już mocno zużyte. Benzynowy silnik 1.0 R3 ma zbyt słabe osiągi i dużo pali.
Funkcjonalność: 4/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 18/24 pkt