Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Opel Corsa V (E)

Model, którego kariera na rynku wtórnym właśnie się rozpoczyna. Corsa E staniała do akceptowalnego poziomu.

  • Lata produkcji: 2014-2019
  • Silniki: benz. 1.0-1.6 (70-207 KM), diesel 1.3 (75-95 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d, van
  • Długość/rozstaw osi: 402-404/251 cm, szerokość/wysokość: 174/148 cm, bagażnik: 3 drz. 280-1090 l, 5 drz. 285-1120 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Corsa E to stylistyczne i techniczne rozwinięcie modelu D. Auto ma przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Złego słowa nie sposób powiedzieć o komforcie jazdy.

Opel-Corsa-E_3
Projekt kokpitu jest ciekawy, ale pokrętła wentylacji znajdują się zbyt nisko, co utrudnia ich obsługę.

SILNIKI

Bardzo szeroka gama – od wolnossącej „klasyki” po nowoczesne silniki po downzingdu. Nie zabrakło też oszczędnego diesla z łańcuchem rozrządu. Optymalnym wyborem są silniki 1.4. Polecamy jednostkę z turbosprężarką. 100-konna jest nastawiona na elastyczność. Ale od mocniejszej, montowanej do odmiany GSi, różni się nastawami elektroniki, więc silnik aż prosi się o chiptuning.

AWARYJNOŚĆ

Na razie Corsa E jest wolna od poważnych problemów. Pojawiające się to raczej losowe awarie, które dotyczą np. silnika wycieraczek czy nieszczelności zespołu napędowego. Częste są fałszywe ostrzeżenia systemu kontroli ciśnienia powietrza w kołach.

KOSZTY

Wszystkie używane Ople odznaczają się korzystną relację ceny do wieku i wyposażenia. Rynek wtórny ceni je też za łatwość napraw, których koszty ogranicza duża baza zamienników.

SYTUACJA RYNKOWA

Corsa E była flotowym przebojem. Wyraźnie widać to w serwisach ogłoszeniowych, które zostały niemal „zalane” takimi autami. Mimo że model jest świeży, na nabywców czeka już ponad 700 samochodów.

Opel-Corsa-E_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Pod względem technicznym Corsa E nie jest zupełną nowością. Auto bazuje na płycie modelu D, a także dzieli z nim część jednostek napędowych.
  • Poza osobowymi wersjami Opel oferował dwuosobową dostawczą Corsę Van z przestrzenią ładunkową o pojemności 920 l.
  • Do wyboru była zautomatyzowana skrzynia Easytronic (5 biegów) lub klasyczny automat z sześcioma przełożeniami.

CENY

20 000 zł – Za mniej niż 20 tys. zł nie uda się kupić bezwypadkowego auta. Chyba że będzie miało ponad 200 tys. km.
32 000 zł – Optymalny budżet, który pozwala na zakup nieźle wyposażonego auta z krajowego salonu.
55 000 zł – Ostatnie podemonstracyjne auta. Trwa ich wyprzedaż, bo do salonów właśnie wchodzi nowa Corsa.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.0 Turbo 1.0 Turbo 1.2 1.4 1.4 Turbo 1.4 Turbo 1.6 Turbo (OPC) 1.3 CDTI 1.3 CDTI
Pojemność skokowa 999 cm³ 999 cm³ 1229 cm³ 1398 cm³ 1364 cm³ 1364 cm³ 1598 cm³ 1248 cm³ 1248 cm³
Zasilanie benz., turbo benz., turbo benzynowy benzynowy benz., turbo benz., turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 90 KM 115 KM 70 KM 90 KM 100 KM 150 KM 207 KM 75 KM 95 KM
Maks. moment obr. 170 Nm 170 Nm 115 Nm 130 Nm 200 Nm 220 Nm 280 Nm 190 Nm 210 Nm
Przysp. 0-100 km/h 11,9 s 10,3 s 16,0 s 13,2 s 11,0 s 8,9 s 6,8 s 14,8 s 12,3 s
Prędkość maks. 180 km/h 195 km/h 162 km/h 175 km/h 185 km/h 207 km/h 230 km/h 164 km/h 177 km/h
Średnie zuż. paliwa 4,5 l/100 km 5,0 l/100 km 5,4 l/100 km 5,2 l/100 km 5,3 l/100 km 5,7 l/100 km 7,5 l/100 km 3,8 l/100 km 3,9 l/100 km

HISTORIA MODELU

2014 - premiera Opla Corsy E
2015 - w gamie pojawia się wariant 1.4 LPG ecoFlex z fabryczną instalacją gazową oraz sportowa wersja OPC (auta z pakietem Performance mają „szperę” oraz wzmocnione hamulce Brembo)
2018 - wycofanie diesli z oferty
2019 - zakończenie produkcji, debiut Corsy F

Opel-Corsa-E_4
Sportowa Corsa E OPC (2015-2018)

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Problemy z elektroniką
    Komputer potrafi zgłaszać różne błędy, silnik przechodzi w tryb awaryjny, psuje się radio.
    Koszt diagnostyki: od 200 zł
  • Skrzynia Easytronic
    Zautomatyzowana skrzynia ma drogi w naprawach osprzęt (np. sterownik).
    Koszt naprawy: od 600 zł
  • Wyrobione tuleje zawieszenia
    Podwozie Corsy jest trwałe, ale przy przebiegach pow. 100 tys. km może mieć już luzy.
    Wymiana wahacza (przód): od 350 zł
  • Awarie cewek zapłonowych
    Żywotność cewek można wydłużyć, pilnując zalecanych terminów wymiany świec.
    Koszt wymiany kasety zapłon.: od 500 zł

ZALETY I WADY

+ Bardzo duża podaż używanych egzemplarzy.
+ Łatwe i tanie serwisowanie.
+ Szeroka gama jednostek napędowych.

- Na rynku wtórnym królują auta po flotach.
- Mocno ograniczona dynamika wersji 1.2.
- Przeciętnie wykończone wnętrze (brak wyraźnego progresu względem Corsy D).

WARTO KUPIĆ

100-konną odmianę 1.4 Turbo. Poprzez prostą modyfikację elektroniczną można zwiększyć jej moc do 150 KM.

UWAŻAJ NA

Diesle i auta z instalacjami LPG oraz z wysokimi przebiegami. To najczęściej wysłużone, poflotowe egzemplarze.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6

SUMA: 20/24 pkt

Czytaj także