Model, którego kariera na rynku wtórnym właśnie się rozpoczyna. Corsa E staniała do akceptowalnego poziomu.
Corsa E to stylistyczne i techniczne rozwinięcie modelu D. Auto ma przestronne wnętrze i pojemny bagażnik. Złego słowa nie sposób powiedzieć o komforcie jazdy.
Bardzo szeroka gama – od wolnossącej „klasyki” po nowoczesne silniki po downzingdu. Nie zabrakło też oszczędnego diesla z łańcuchem rozrządu. Optymalnym wyborem są silniki 1.4. Polecamy jednostkę z turbosprężarką. 100-konna jest nastawiona na elastyczność. Ale od mocniejszej, montowanej do odmiany GSi, różni się nastawami elektroniki, więc silnik aż prosi się o chiptuning.
Na razie Corsa E jest wolna od poważnych problemów. Pojawiające się to raczej losowe awarie, które dotyczą np. silnika wycieraczek czy nieszczelności zespołu napędowego. Częste są fałszywe ostrzeżenia systemu kontroli ciśnienia powietrza w kołach.
Wszystkie używane Ople odznaczają się korzystną relację ceny do wieku i wyposażenia. Rynek wtórny ceni je też za łatwość napraw, których koszty ogranicza duża baza zamienników.
Corsa E była flotowym przebojem. Wyraźnie widać to w serwisach ogłoszeniowych, które zostały niemal „zalane” takimi autami. Mimo że model jest świeży, na nabywców czeka już ponad 700 samochodów.
Do wyboru była zautomatyzowana skrzynia Easytronic (5 biegów) lub klasyczny automat z sześcioma przełożeniami.
20 000 zł – Za mniej niż 20 tys. zł nie uda się kupić bezwypadkowego auta. Chyba że będzie miało ponad 200 tys. km.
32 000 zł – Optymalny budżet, który pozwala na zakup nieźle wyposażonego auta z krajowego salonu.
55 000 zł – Ostatnie podemonstracyjne auta. Trwa ich wyprzedaż, bo do salonów właśnie wchodzi nowa Corsa.
SILNIK | 1.0 Turbo | 1.0 Turbo | 1.2 | 1.4 | 1.4 Turbo | 1.4 Turbo | 1.6 Turbo (OPC) | 1.3 CDTI | 1.3 CDTI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 999 cm³ | 999 cm³ | 1229 cm³ | 1398 cm³ | 1364 cm³ | 1364 cm³ | 1598 cm³ | 1248 cm³ | 1248 cm³ |
Zasilanie | benz., turbo | benz., turbo | benzynowy | benzynowy | benz., turbo | benz., turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 90 KM | 115 KM | 70 KM | 90 KM | 100 KM | 150 KM | 207 KM | 75 KM | 95 KM |
Maks. moment obr. | 170 Nm | 170 Nm | 115 Nm | 130 Nm | 200 Nm | 220 Nm | 280 Nm | 190 Nm | 210 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 11,9 s | 10,3 s | 16,0 s | 13,2 s | 11,0 s | 8,9 s | 6,8 s | 14,8 s | 12,3 s |
Prędkość maks. | 180 km/h | 195 km/h | 162 km/h | 175 km/h | 185 km/h | 207 km/h | 230 km/h | 164 km/h | 177 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,5 l/100 km | 5,0 l/100 km | 5,4 l/100 km | 5,2 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,7 l/100 km | 7,5 l/100 km | 3,8 l/100 km | 3,9 l/100 km |
2014 - premiera Opla Corsy E
2015 - w gamie pojawia się wariant 1.4 LPG ecoFlex z fabryczną instalacją gazową oraz sportowa wersja OPC (auta z pakietem Performance mają „szperę” oraz wzmocnione hamulce Brembo)
2018 - wycofanie diesli z oferty
2019 - zakończenie produkcji, debiut Corsy F
+ Bardzo duża podaż używanych egzemplarzy.
+ Łatwe i tanie serwisowanie.
+ Szeroka gama jednostek napędowych.
- Na rynku wtórnym królują auta po flotach.
- Mocno ograniczona dynamika wersji 1.2.
- Przeciętnie wykończone wnętrze (brak wyraźnego progresu względem Corsy D).
100-konną odmianę 1.4 Turbo. Poprzez prostą modyfikację elektroniczną można zwiększyć jej moc do 150 KM.
Diesle i auta z instalacjami LPG oraz z wysokimi przebiegami. To najczęściej wysłużone, poflotowe egzemplarze.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 5/6
SUMA: 20/24 pkt