Niedoceniany model. Niekoniecznie trzeba na niego patrzyć jak na crossovera. Ale to znakomity następca 207 SW.
Wnętrze jest całkiem przestronne, chociaż niektóre rzeczy (np. uchwyty na kubki ) można było rozwiązać lepiej. Przyzwyczajenia wymaga i-Cockpit (bardzo mała kierownica). Plus za wiele miękkich materiałów w kabinie. Jak na tę klasę bagażnik jest całkiem pojemny i ustawny.
W 2008 nie występował usterkowy 1.6 THP. Była tylko pozbawiona doładowania odmiana VTi z nieco trwalszym rozrządem. Po liftingu wprowadzono trzycylindrowe 1.2 PureTech, które mają niezłą trwałość, przyzwoite osiągi i niewiele palą. Diesli HDi nie trzeba przedstawiać. Są świetne.
Użytkownicy skarżą się niekiedy na drobne niedomagania pokroju stuków w zawieszeniu, ale to w zasadzie tyle. Diesle 1.4 HDi (oferowane w początkowym okresie) miewały kłopoty z trwałością katalizatorów. Żywotność rozrządu w benzynowym VTi zdecydowanie przedłuża skrócenie o połowę przebiegów między wymianami oleju.
Póki co ograniczają się głównie do wymian oleju. Wiele aut kupionych w polskich salonach korzysta jeszcze z pakietu rozszerzonej obsługi serwisowej. Za rozsądną dopłatą można było wykupić pakiet darmowych przeglądów (co 30 tys. km) na 5 lat lub 150 tys. km.
Na sprzedaż ok. 200 aut. Zdecydowana przewaga diesli. Dość łatwo o auto z polskiej sieci dealerskiej.
33 000 zł – Szansa na zakup sprawnego, zarejestrowanego auta. Tańsze są egzemplarze wymagające napraw.
40 000 zł – Wystarczający budżet na samochód sprzed liftingu. Zdecydowana przewaga diesli. Przebiegi 70-100 tys. km.
45 000 zł – Sporo poliftingowych egzemplarzy w idealnym stanie. Wiele z nich ma znikome przebiegi.
SILNIK | 1.2 VTi | 1.2 PureTech | 1.2 PureTech | 1.6 VTi | 1.6 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1199 cm³ | 1199 cm³ | 1199 cm³ | 1598 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | t.benzynowy | t.benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 82 KM | 110 KM | 130 KM | 120 KM | 92 KM | 115 KM |
Maks. moment obr. | 118 Nm | 205 Nm | 230 Nm | 160 Nm | 230 Nm | 270 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,5 s | 9,9 s | 9,3 s | 9,5 s | 11,5 s | 10,4 s |
Prędkość maks. | 169 km/h | 191 km/h | 200 km/h | 196 km/h | 181 km/h | 188 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 4,9 l/100 km | 4,7 l/100 km | 4,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | 4,0 l/100 km | 4,0 l/100 km |
2013 - rozpoczęcie produkcji seryjnej, w polskich salonach od września
2016 - facelifting, głównie nowy pas przedni, inne reflektory, diesel 1.5 HDi, nawigacja Tom Tom
2017 - benzynowe 1.2 PureTech zyskują automatyczną, 6-stopniową skrzynię biegów
2019 - prezentacja drugiej generacji modelu 2008
+ Funkcjonalne wnętrze. Niezłe materiały.
+ Niewielkie spalanie (także w 1.2 PureTech).
+ Zaskakująco niewielka utrata wartości.
- Ergonomia wymaga przyzwyczajenia (np. i-Cockpit).
- Przeciętna wyciszenie wnętrza.
- Brak odmian z napędem 4x4.
Samochód ma bardzo dobrą opinię (praktycznie się nie psuje) więc wybór silnika zależy tylko od preferencji nabywcy.
Samochody z turbodieslem 1.4 HDi (ryzyko usterki katalizatora) oraz benzynowe silniki 1.6 VTi (nietrwały rozrząd).
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 5/6
Koszty: 4/6
SUMA: 19/24 pkt