Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Renault Kangoo II

Samochody tej klasy starzeją się znacznie wolniej od zwykłych „osobówek”. Kangoo II ma już 12 lat i spore grono zwolenników.

  • W produkcji: od 2008 r.
  • Silniki: benz. 1.2-1.6 (87-115 KM), diesle 1.5 (68-115 KM)
  • Wersje: kombivan
  • Długość/rozstaw osi: 383-467/231-270 cm, szerokość/wysokość: 183-213/181-181 cm, bagażnik: 660-1700 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Druga generacja Kangoo jest aż o 18 cm dłuższa i o 16 cm szersza od poprzedniej. Na rynku dostępna jest jeszcze wersja skrócona Be Bop (bardzo mało popularna) oraz wydłużona. Odmiany dostawcze mają w nazwie słowo Express. W 2009 r. samochód przeszedł pierwszy mały lifting a w 2011 – drugi, znacznie większy.

Renault-Kangoo-II_3
Przed zakupem warto sprawdzić działanie klimatyzacji i kontrolek – te elementy są awaryjne.

SILNIKI

Gamę diesli zbudowano w oparciu o jedną jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi, która występuje w kilku wersjach mocy – od 68 do 115 KM. Silnik 1.5 dCi jest bardzo popularny na naszym rynku, co przekłada się na bardzo dobre zaopatrzenie w części zamienne. Niestety - są one bardzo potrzebne. W starszych autach spotykamy jeszcze niezawodny, benzynowy silnik 1.6 (w wersjach 8V i 16V). W nowszych, wyprodukowanych po 2013 r – turbodoładowaną jednostkę 1.2 TCe.

AWARYJNOŚĆ

Piętą achillesową modelu są awarie układu wtryskowego oraz szybkie zużycie układu korbowodowego (zacierają się panewki).

KOSZTY

Auto jest tanie w zakupie i w naprawach.

SYTUACJA RYNKOWA

Kangoo należy do najpopularniejszych aut w swoim segmencie także na naszym rynku. Większość egzemplarzy jest sprzedawana z pełną fakturą VAT, do cen wywoławczych nierzadko należy doliczyć VAT.

Renault-Kangoo-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Bazą konstrukcyjną dla tego modelu była druga generacja Renault Scenica.
  • W 2012 roku na rynku pojawił się klon Kangoo, czyli Mercedes Citan. Niemiecki producent pozostawił w ofercie diesla 1.5 dCi. Sprzedawcy w salonach sugerowali, że poddano go gruntownym poprawkom jakościowym.
  • Skrócona wersja Be Bop ma rozstaw osi 231 cm i jest jednym z najkrótszych aut w tym segmencie.

CENY

15 000 zł – Zdezelowane Kangoo można kupić nawet za 8 tys. zł. ale ładne osobowe wersje kosztują 12-16 tys. zł.
25 000 zł – Optymalna kwota na zakup ładnego Kangoo w interesującej wersji wyposażenia z dieslem lub „benzyną”.
66 000 zł – Najdroższe używane egzemplarze dostępne w salonach, czasem bez przebiegu (wyprzedaże).

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.2 TCe 1.2 TCe 1.6 8V 1.6 16V 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi 1.5 dCi
Pojemność skokowa 1197 cm³ 1197 cm³ 1598 cm³ 1598 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³ 1461 cm³
Zasilanie benz., turbo benz., turbo benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 114 KM 115 KM 87 KM 106 KM 68 KM 75 KM 86 KM 90 KM 103 KM
Maks. moment obr. 190 Nm 190 Nm 128 Nm 148 Nm 185 Nm 180 Nm 200 Nm 200 Nm 240 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,0 s 11,7 s 15,8 s 13,0 s 19,6 s 16,3 s 16,0 s 14,6 s 13,2 s
Prędkość maks. 170 km/h 173 km/h 158 km/h 170 km/h 146 km/h 150 km/h 159 km/h 160 km/h 170 km/h
Średnie zuż. paliwa 5,8 l/100 km 5,9 l/100 km 7,5 l/100 km 7,5 l/100 km 5,5 l/100 km 5,6 l/100 km 5,5 l/100 km 5,7 l/100 km 5,7 l/100 km

HISTORIA MODELU

1997 - Kangoo I
2003 - lifting (Kangoo I faza II)
2008 - Kangoo II, dostępne wersje: Minivan, Be Bop, Express, Express Compact i Maxi
2011 - lifting (Kangoo II faza II). Premiera elektrycznego Kangoo Express Z.E.
2012 - bliźniaczy Mercedes Citan
2020 - przewidywany następca modelu

Mercedes-Citan_4
2012: klon Kangoo - Mercedes Citan.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Nierównomierna praca silnika
    Szybkie zużycie układu wtryskowego w wersjach 1.5 dCi. Problemy mogą pojawić się już po 100 tys. km.
    Koszt naprawy: od 1000 zł
  • Zatarcie silnika 1.5 dCi
    Panewki obracają się nawet po 150 tys. km.
    Koszt naprawy: od 3000 zł
  • „Choinka” na desce rozdzielczej
    Awarie elektroniki pokładowej zdarzają się na szczęście rzadko. Zazwyczaj chodzi o takie drobiazgi jak błędne wskazania na desce rozdzielczej (np. anomalie wskazań poziomu paliwa). Czasami szwankuje także panel sterowania klimatyzacją. Bardzo trudno wycenić koszty ewentualnych napraw, ponieważ czasem wystarczy... wysuszyć wnętrze.

ZALETY I WADY

+ Prosta konstrukcja, przestronne wnętrze.
+ Bardzo duża podaż rynkowa.
+ Duża liczba wersji różniących się nadwoziem i wyposażeniem.

- Gama diesli ograniczona do 1.5 dCi. Jedyną sensowną alternatywą jest wybór benzyny 1.6 i montaż instalacji LPG.

WARTO KUPIĆ

Możliwie jak najmłodszy egzemplarz z pełną historią serwisową lub auto sprowadzane w atrakcyjnej cenie.

UWAŻAJ NA

Wszystkie wersje mają ten sam silnik, więc nie można wybrzydzać... Przestrzegamy przed autami z dużym przebiegiem.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 2/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6

SUMA: 18/24 pkt

Czytaj także