Samochody tej klasy starzeją się znacznie wolniej od zwykłych „osobówek”. Kangoo II ma już 12 lat i spore grono zwolenników.
Druga generacja Kangoo jest aż o 18 cm dłuższa i o 16 cm szersza od poprzedniej. Na rynku dostępna jest jeszcze wersja skrócona Be Bop (bardzo mało popularna) oraz wydłużona. Odmiany dostawcze mają w nazwie słowo Express. W 2009 r. samochód przeszedł pierwszy mały lifting a w 2011 – drugi, znacznie większy.
Gamę diesli zbudowano w oparciu o jedną jednostkę wysokoprężną 1.5 dCi, która występuje w kilku wersjach mocy – od 68 do 115 KM. Silnik 1.5 dCi jest bardzo popularny na naszym rynku, co przekłada się na bardzo dobre zaopatrzenie w części zamienne. Niestety - są one bardzo potrzebne. W starszych autach spotykamy jeszcze niezawodny, benzynowy silnik 1.6 (w wersjach 8V i 16V). W nowszych, wyprodukowanych po 2013 r – turbodoładowaną jednostkę 1.2 TCe.
Piętą achillesową modelu są awarie układu wtryskowego oraz szybkie zużycie układu korbowodowego (zacierają się panewki).
Auto jest tanie w zakupie i w naprawach.
Kangoo należy do najpopularniejszych aut w swoim segmencie także na naszym rynku. Większość egzemplarzy jest sprzedawana z pełną fakturą VAT, do cen wywoławczych nierzadko należy doliczyć VAT.
15 000 zł – Zdezelowane Kangoo można kupić nawet za 8 tys. zł. ale ładne osobowe wersje kosztują 12-16 tys. zł.
25 000 zł – Optymalna kwota na zakup ładnego Kangoo w interesującej wersji wyposażenia z dieslem lub „benzyną”.
66 000 zł – Najdroższe używane egzemplarze dostępne w salonach, czasem bez przebiegu (wyprzedaże).
SILNIK | 1.2 TCe | 1.2 TCe | 1.6 8V | 1.6 16V | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.5 dCi | 1.5 dCi |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1197 cm³ | 1197 cm³ | 1598 cm³ | 1598 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ | 1461 cm³ |
Zasilanie | benz., turbo | benz., turbo | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 114 KM | 115 KM | 87 KM | 106 KM | 68 KM | 75 KM | 86 KM | 90 KM | 103 KM |
Maks. moment obr. | 190 Nm | 190 Nm | 128 Nm | 148 Nm | 185 Nm | 180 Nm | 200 Nm | 200 Nm | 240 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,0 s | 11,7 s | 15,8 s | 13,0 s | 19,6 s | 16,3 s | 16,0 s | 14,6 s | 13,2 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 173 km/h | 158 km/h | 170 km/h | 146 km/h | 150 km/h | 159 km/h | 160 km/h | 170 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,8 l/100 km | 5,9 l/100 km | 7,5 l/100 km | 7,5 l/100 km | 5,5 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,5 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,7 l/100 km |
1997 - Kangoo I
2003 - lifting (Kangoo I faza II)
2008 - Kangoo II, dostępne wersje: Minivan, Be Bop, Express, Express Compact i Maxi
2011 - lifting (Kangoo II faza II). Premiera elektrycznego Kangoo Express Z.E.
2012 - bliźniaczy Mercedes Citan
2020 - przewidywany następca modelu
+ Prosta konstrukcja, przestronne wnętrze.
+ Bardzo duża podaż rynkowa.
+ Duża liczba wersji różniących się nadwoziem i wyposażeniem.
- Gama diesli ograniczona do 1.5 dCi. Jedyną sensowną alternatywą jest wybór benzyny 1.6 i montaż instalacji LPG.
Możliwie jak najmłodszy egzemplarz z pełną historią serwisową lub auto sprowadzane w atrakcyjnej cenie.
Wszystkie wersje mają ten sam silnik, więc nie można wybrzydzać... Przestrzegamy przed autami z dużym przebiegiem.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 2/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 6/6
SUMA: 18/24 pkt