Mały samochód, który nie zachwyca funkcjonalnością, ale jest trwały i przyjemny w prowadzeniu.
Swift V stanowi stylistyczne rozwinięcie „czwórki”. Jest lepiej wykończony i bardziej przestronny. Mankamentem Suzuki pozostał mały bagażnik. Trudno zachwycać się też twardymi tworzywami w kabinie oraz zaledwie przeciętnym wykończeniem. Multimedia i wyposażenie elektroniczne na tle rywali prezentują się nieco archaicznie.
Solidnie zmontowane wnętrze nie skrzypi ani nie trzeszczy. Twarde plastiki dość łatwo się rysują.
Na rynku wtórnym króluje bazowa wersja 1.2. Poza nią Suzuki proponowało kochającą wysokie obroty i bardzo zwinną w prowadzeniu wersję 1.6 Sport. Dla oszczędnych przygotowano diesla 1.3 DDiS – to solidna jednostka Fiata z łańcuchowym napędem rozrządu.
Silniki benzynowe są bezobsługowe – nie psują się, a do tego mają łańcuch rozrządu. Inżynierom Suzuki udało się nawet rozwiązać problem poprzednika w postaci słabych łożysk skrzyni biegów (ale olej warto wymieniać). Nieco więcej problemów przysparzają wysokoprężne Swifty – zgłaszane są awarie sprzęgła, turbo, rozciągnięcie łańcucha rozrządu czy zapychanie sadzą seryjnego filtra DPF.
Swift jest trwały, dość prosty konstrukcyjnie, a do tego dobrze zaopatrzony w zamienniki. Wydatki serwisowe ogranicza rozsądna konstrukcja zawieszenia – tuleje czy sworznie wahaczy można wymieniać oddzielnie.
Ponad 250 Swiftów, w większości z benzynowymi silnikami. Krajowe, zadbane auta szybko zmieniają właścicieli.
13 000 zł – Przez ostatni rok ceny nie stopniały. Najtańsze są sprowadzone auta w przeciętnym stanie technicznym.
24 000 zł – Swifty kosztują więcej od rywali, ale są praktycznie bezawaryjne. Dobra renoma ogranicza utratę wartości.
35 000 zł – Wśród najdroższych aut wciąż można znaleźć bezwypadkowe Swifty z przebiegiem poniżej 50 tys. km.
SILNIK | 1.2 VVT | 1.6 Sport | 1.3 DDiS |
---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1242 cm3 | 1586 cm3 | 1248 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | turbodiesel |
Moc maks. | 94 KM | 136 KM | 75 KM |
Maks. moment obr. | 118 Nm | 160 Nm | 190 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 12,3 s | 8,7 s | 12,7 s |
Prędkość maks. | 165 km/h | 195 km/h | 165 km/h |
Silnik 1.2 starczy do sprawnej jazdy. Przy dużych prędkościach sporo pali.
2010 premiera Swifta V
2011 ofertę wzmacniają wersje 4x4 (tylko z silnikiem 1.2) oraz Sport (1.6, 136 KM)
2013 modernizacja (m.in. nowe światła z ciemnym wkładem)
2014 z oferty znika silnik Diesla
2017 wprowadzenie Swifta VI
Suzuki Swift we flagowej wersji Sport.
+ Model wolny od poważnych usterek.
+ Wystarczająco przestronne wnętrze.
+ Dynamika wersji benzynowych.
- Wciąż wysokie ceny zakupu.
- Ograniczona pojemność bagażnika.
- Tworzywa wykończeniowe – niezbyt przyjemne w dotyku i podatne na rysowanie.
Silnik 1.2 starczy do sprawnej jazdy. Przy dużych prędkościach sporo pali.
Krajowego Swifta 1.2. Wersja Sport świetnie jeździ, ale to propozycja dla konesera. Auto nie jest wygodne i sporo pali.
Auta z instalacją LPG – przy braku hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych oznacza ona dodatkowe koszty.
Funkcjonalność 4/6
Gama silników 4/6
Niezawodność 6/6
Koszty 5/6
SUMA 19/24 pkt