Znaczek Toyoty jest ważniejszy niż rocznik. Używane RAV4 III trzymają ceny, a auta z polskich salonów są koszmarnie drogie.
W Europie oferowano tylko 5-miejscową RAV4. W USA i na innych wybranych rynkach dostępna była także wydłużona odmiana 7-miejscowa. Cechą charakterystyczną modelu jest tylna klapa odchylana na bok i zawieszone na niej koło zapasowe (w wersji X w ogóle go nie ma bo zamiast niego producent dawał zestaw naprawczy). Na pochwałę zasługują tylne fotele – mają osobną regulację i składają się na płasko.
Podstawowa jednostka napędowa to benzynowy silnik 2.0 VVT-i. Po liftingu zastąpił go 2.0 Valvematic z zaawansowanym sterowaniem zaworami. Co ciekawe sprawia mniej problemów niż ten starszy, bo nie zużywa oleju silnikowego. Diesle to zakup podwyższonego ryzyka. Tak naprawdę jest to jeden niezbyt udany silnik 2.2 D-4D, tyle, że w różnych wersjach mocy.
Najsłabszym punktem tego modelu jest właśnie diesel, w którym osiadają tuleje cylindrowe. Po liftingu jest podobno lepiej, ale inwestowanie w tę wersję zawsze będzie ruletką.
Można narzekać na wysokie ceny aut i kosztowne części. Serwisowanie diesli to dramat. Ale wybór wersji benzynowej uwalnia użytkownika od większości problemów. Uwaga – nie polecamy montażu instalacji LPG.
Najtańsze są diesle 2.2, ale już wiemy dlaczego. Lepiej nie szukać okazji tylko kupić wersję benzynową bez LPG.
25 000 zł – Ceny powoli spadają, ale dotyczy to głównie diesli, które stają się coraz droższe w serwisowaniu.
35 000 zł – Auta po liftingu, duży wybór zadbanych wersji benzynowych, także tych z polskich salonów.
50 000 zł – Egzemplarze z końcówki produkcji. Warto się targować, bo w tej cenie można już kupić np. VW Tiguana.
SILNIK | 2.0 VVT-i | 2.0 Valvematic | 3.5 V6 | 2.2 D-4D | 2.2 D-4D | 2.2 D-CAT |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1998 cm3 | 1987 cm3 | 3500 cm3 | 2231 cm3 | 2231 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 152 KM | 158 KM | 273 KM | 136 KM | 150 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 194 Nm | 198 Nm | 333 Nm | 310 Nm | 340 Nm | 400 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,6 s | 10,5 s | 8,7 s | 10,5 s | 10,0 s | 9,3 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 185 km/h | 200 km/h | 180 km/h | 190 km/h | 200 km/h |
2005 debiutuje RAV4 III w dwóch wariantach nadwoziowych: europejskim (krótki) oraz amerykańskim (przedłużony rozstaw osi)
2006 debiut rynkowy
2009 skromny lifting
2010 „duży” lifting, m.in. zupełnie nowy przód
2012 premiera RAV4 IV
+ Praktyczne wnętrze i duży bagażnik.
+ Trwały silnik 2.0 Valvematic (po liftingu) oraz równie solidny układ napędowy.
+ Niewielka utrata wartości.
- Problematyczne silniki wysokoprężne.
- Wysokie ceny używanych egzemplarzy.
- Nieciekawy projekt wnętrza (toporna stylistyka, twarde, łamiące się, plastiki).
Benzynową RAV4 po kuracji odmładzającej. Im młodsze auto – tym lepiej (nie występuje m.in. problem spalania oleju).
Diesle sprzed liftingu w 2010 r. Częściej zawodzi wersja o mocy 177 KM, ale są też doniesienia o awariach słabszej odmiany.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 3/6
Niezawodność 5/6
Koszty 3/6
SUMA 16/24 pkt