Toyota RAV4 to stary rynkowy „wyjadacz”. Czwarta generacja jest tradycyjnie niezawodna. Nowością jest oryginalny wygląd.
Opisywana generacja Toyoty RAV4 jest jednym z najprzestronniejszych modeli w klasie kompaktowych SUV-ów. Uznanie budzi także bagażnik. Do jakości wykończenia i zabezpieczenia przed korozją także nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń. Jeśli ktoś na siłę doszukuje się minusów – za wadę może uznać brak wersji 7-miejscowej. Większość egzemplarzy sprzedawano w gotowych wersjach. Początkowo oferowano trzy: Active, Premium i Prestige.
Brawo za oryginalność: lekko militarny styl tworzy we wnętrzu niepowtarzalny klimat.
Kierowcy szukający prostej wersji „na lata”, powinni się zainteresować Toyotą RAV4 w bazowej odmianie z dwulitrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 152 KM. Jeśli ktoś nie zniszczy go instalacją gazową, będzie jeździł i jeździł. Jeśli chodzi o diesle: do 2015 oferowano silniki 2.0 i 2.2 Toyoty (seria AD). Po kuracji odmładzającej zastąpił je 2.0 D-4D 2WW (wersja silnika BMW N47).
Diesle Toyoty mają problemy z filtrami cząstek i osiadającymi tulejami cylindrowymi. Silnik BMW wsławił się usterkowym rozrządem. Chcesz mieć niezawodną RAV4, kupuj odmianę benzynową lub hybrydową .
Wysokie ceny aut używanych, drogi serwis wersji wysokoprężnych.
To jedna z najdroższych propozycji w tym segmencie. Ceny są przynajmniej stabilne a spadek wartości niski.
55 000 zł – Najtańsze egzemplarze do jazdy kosztują ponad 50 tys. zł. Tańsze są „angliki” i auta do remontu.
70 000 zł – Duży wybór aut z napędem 4x4 i polską historią. Deklarowane przebiegi niższe niż 200 tys. km.
110 000 zł – Najdroższe egzemplarze dostępne na rynku wtórnym. Sporo ofert to samochody dostępne w salonach ASO.
SILNIK | 2.0 | 2.5 (USA) | 2.5 Hybrid | 2.0 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1987 cm3 | 2494 cm3 | 2494 cm3 | 1998 cm3 | 1995 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz.+elektr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 152 KM | 180 KM | 155/197 KM | 124 KM | 143 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 195 Nm | 233 Nm | 210 Nm | 310 Nm | 310 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,9 s | 9,4 s | 8,3 s | 10,5 s | 9,6 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 195 km/h | 190 km/h |
2012 prezentacja 4. generacji RAV4
2013 rozpoczęcie produkcji seryjnej
2015 niewielki lifting, na desce rozdzielczej znalazł się ekran TFT
2016 debiut wersji Hybrid
2018 nowy model
RAV4 po liftingu z 2015 r.
+ Solidnie zmontowane i przestronne wnętrze. Dość duży bagażnik.
+ Umiarkowane zużycie paliwa.
+ Podaż aut w bogatych wersjach.
- Wysokie ceny używanych egzemplarzy.
- Niezbyt intuicyjna obsługa systemu multimedialnego Touch 2 & Go.
- Zbyt szerokie ramiona kierownicy.
Starsze diesle to konstrukcje Toyoty. Nowszego zapożyczono od BMW.
Polecamy odmiany benzynowe 2.0 bez LPG oraz hybrydy. To konstrukcje wyjątkowo niezawodne.
Diesle. Zarówno te starsze Toyoty jak też nowsze – BMW mają sporo słabych punktów i okazują się drogie w naprawach.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 6/6
Koszty 4/6
SUMA 20/24 pkt