Toyota RAV4 to stary rynkowy „wyjadacz”. Czwarta generacja jest tradycyjnie niezawodna. Nowością jest oryginalny wygląd.
Opisywana generacja Toyoty RAV4 jest jednym z najprzestronniejszych modeli w klasie kompaktowych SUV-ów. Uznanie budzi także bagażnik. Do jakości wykończenia i zabezpieczenia przed korozją także nie można mieć najmniejszych zastrzeżeń. Jeśli ktoś na siłę doszukuje się minusów – za wadę może uznać brak wersji 7-miejscowej. Większość egzemplarzy sprzedawano w gotowych wersjach. Początkowo oferowano trzy: Active, Premium i Prestige.
Kierowcy szukający prostej wersji „na lata”, powinni się zainteresować Toyotą RAV4 w bazowej odmianie z dwulitrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 152 KM. Jeśli ktoś nie zniszczy go instalacją gazową, będzie jeździł i jeździł. Jeśli chodzi o diesle: do 2015 oferowano silniki 2.0 i 2.2 Toyoty (seria AD). Po kuracji odmładzającej zastąpił je 2.0 D-4D 2WW (wersja silnika BMW N47).
Diesle Toyoty mają problemy z filtrami cząstek i osiadającymi tulejami cylindrowymi. Silnik BMW wsławił się usterkowym rozrządem. Chcesz mieć niezawodną RAV4, kupuj odmianę benzynową lub hybrydową .
Wysokie ceny aut używanych, drogi serwis wersji wysokoprężnych.
To jedna z najdroższych propozycji w tym segmencie. Ceny są przynajmniej stabilne a spadek wartości niski.
55 000 zł – Najtańsze egzemplarze do jazdy kosztują ponad 50 tys. zł. Tańsze są „angliki” i auta do remontu.
70 000 zł – Duży wybór aut z napędem 4x4 i polską historią. Deklarowane przebiegi niższe niż 200 tys. km.
110 000 zł – Najdroższe egzemplarze dostępne na rynku wtórnym. Sporo ofert to samochody dostępne w salonach ASO.
SILNIK | 2.0 | 2.5 (USA) | 2.5 Hybrid | 2.0 D-4D | 2.0 D-4D | 2.2 D-4D |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1987 cm3 | 2494 cm3 | 2494 cm3 | 1998 cm3 | 1995 cm3 | 2231 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benz.+elektr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 152 KM | 180 KM | 155/197 KM | 124 KM | 143 KM | 150 KM |
Maks. moment obr. | 195 Nm | 233 Nm | 210 Nm | 310 Nm | 310 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 9,9 s | 9,4 s | 8,3 s | 10,5 s | 9,6 s | 9,6 s |
Prędkość maks. | 185 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 180 km/h | 195 km/h | 190 km/h |
2012 prezentacja 4. generacji RAV4
2013 rozpoczęcie produkcji seryjnej
2015 niewielki lifting, na desce rozdzielczej znalazł się ekran TFT
2016 debiut wersji Hybrid
2018 nowy model
+ Solidnie zmontowane i przestronne wnętrze. Dość duży bagażnik.
+ Umiarkowane zużycie paliwa.
+ Podaż aut w bogatych wersjach.
- Wysokie ceny używanych egzemplarzy.
- Niezbyt intuicyjna obsługa systemu multimedialnego Touch 2 & Go.
- Zbyt szerokie ramiona kierownicy.
Polecamy odmiany benzynowe 2.0 bez LPG oraz hybrydy. To konstrukcje wyjątkowo niezawodne.
Diesle. Zarówno te starsze Toyoty jak też nowsze – BMW mają sporo słabych punktów i okazują się drogie w naprawach.
Funkcjonalność 5/6
Gama silników 5/6
Niezawodność 6/6
Koszty 4/6
SUMA 20/24 pkt