Używane Multivany trzymają ceny. Wynika to ze świetnego zaopatrzenia w części zamienne i wysokiego komfortu jazdy.
Wersje dostawcze były produkowane sztampowo, choć w wielu różnych konfiguracjach. Jeśli chodzi o Multivany – trudno znaleźć na rynku dwa identyczne. Różnią się m.in. wyposażeniem, tapicerką, konfiguracją foteli i liczbą miejsc.
Cała parada diesli od 1.9 TDI przez 2.0 BiTDI okraszona kilkoma silnikami benzynowymi, wśród których wyróżniają się 2.0 TSI i 3.2 VR6. Ale na naszym rynku liczy się w zasadzie tylko ta pierwsza grupa. Stary, dobry 1.9 TDI jest niezawodny, ale radzimy zainteresować się także 2.5 TDI – to udana rzędowa „piątka”, znacznie trwalsza od nowszych jednostek widlastych. Po liftingu godne uwagi będą wszystkie odmiany 2.0 TDI – to już silniki z zasilaniem common rail.
Auto nie jest wzorem niezawodności, ale należy jednocześnie do ścisłej czołówki samochodów z najlepszym zapleczem serwisowym. Diesle 2.5 TDI są naprawdę żywotne, na drugim miejscu stawiamy 2.0 TDI CR.
Drogi w zakupie, tani w naprawach.
To bez wątpienia specyficzny samochód. O ile zwykły T5 należy do najpopularniejszych modeli na rynku, o tyle Multivan jest szlachetniejszą, znacznie rzadziej spotykaną odmianą. Ograniczona podaż spotyka się tu z niewielkim popytem.
25 000 zł – Wersje Multivan są wyraźnie droższe od zwykłych busów. Cenowe minimum to ok. 25-30 tys. zł.
50 000 zł – Ładnie utrzymane roczniki 2005-2007 z dieslem 2.5 TDI i przebiegiem ok. 300 000 km.
135 000 zł – Świetnie wyposażone egzemplarze z polskich salonów, roczniki 2014-2015, przebieg poniżej 100 tys. km.
SILNIK | 2.0 | 1.9 TDI | 1.9 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.5 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1984 cm3 | 1896 cm3 | 1896 cm3 | 1968 cm3 | 1968 cm3 | 2461 cm3 |
Zasilanie | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 115 KM | 85 KM | 105 KM | 114 KM | 180 KM | 131 KM |
Maks. moment obr. | 170 Nm | 200 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 400 Nm | 340 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 17,3 s | 23,6 s | 18,4 s | 16,9 s | 11,4 s | 15,4 s |
Prędkość maks. | 163 km/h | 146 km/h | 159 km/h | 163 km/h | 191 km/h | 164 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 10,6 l/100 km | 8,0 l/100 km | 7,7 l/100 km | 7,0 l/100 km | 7,8 l/100 km | 9,2 l/100 km |
2003 równolegle z premierą dostawczej wersji T5 debiutuje osobowy Multivan w luksusowej wersji California
2009 rekonfiguracja palety silników; w gamie diesli pozostają wyłącznie 2.0 TDI CR
2015 kolejna generacja modelu – cała gama ma oznaczenie T6, nazwa Multivan pozostaje bez zmian
+ Multivan powstał na bazie VW Transportera – jednego z najpopularniejszych samochodów świata, co gwarantuje wzorowe zaplecze części zamiennych.
+ Wzorowa funkcjonalność wnętrza.
+ Prowadzenie zbliżone do tego znanego z modeli osobowych.
- Bardzo wysokie ceny używanych aut.
Pod względem silnikowym – polecamy wszystkie diesle. Pod względem wyposażenia – polecamy odmianę California.
Wersję 2.0 TSI – te silniki mają problemy z rozrządem. Trwałością ustępują wersjom wysokoprężnym.
Funkcjonalność 6/6
Gama silników 4/6
Niezawodność 5/6
Koszty 3/6
SUMA 18/24 pkt