Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG3

195-konne, hybrydowe MG3 wkracza do Polski. Cena? Niższa niż nowego 83-konnego Suzuki Swifta CVT

195-konne, hybrydowe MG3 wkracza do Polski. Cena? Niższa niż nowego 83-konnego Suzuki Swifta CVT

Chiński rywal Toyoty Yaris Hybrid właśnie przybył do Polski. Choć od podstawowej wersji japońskiego auta ma o 79 KM więcej, jest od niej o 2450 zł tańszy. Na dodatek kosztuje mniej niż najnowsze, 83-konne Suzuki Swift z przekładnią CVT. Szach-mat?

MG weszło do Polski pod koniec 2023 roku, a jego sprzedaż właśnie zaczyna się mocno rozkręcać. Do końca maja ta brytyjska marka, będąca w posiadaniu chińskiego koncernu SAIC, sprzedała w Polsce 1918 samochodów. Z kolei w samym maju było to... aż 671 aut. 

Ale MG idzie za ciosem. Na ten rok zapowiedziało premierę dwóch nowych SUV-ów – miejskiego i kompaktowego – natomiast w przyszłym gamę tego wytwórcy uzupełnią cztery nowe modele. 

ofensywa MG
MG szykuje prawdziwą ofensywę. W przyszłym roku pokaże 4 nowe modele. 
FILIP PTAK

Teraz na rynek wchodzi nowe MG3, które światowy debiut świętowało podczas lutowych targów motoryzacyjnych w Genewie. Na razie w ofercie jest wyłącznie jeden wariant silnikowy. To mocarna hybryda, wytwarzająca łącznie aż 195 KM. Pod koniec ma do niego dołączyć słabsza wersja benzynowa.

195 KM za 87 950 zł

Chińczycy MG3 wycenili na 87 950 zł w podstawowym wariancie Standard. O 6550 zł więcej należy zapłacić za wersję Excite, natomiast najbogatsza odmiana Exlcusive kosztuje 101 000 zł. Co otrzymujemy w zamian?

Już najtańsze MG3 nie oszczędza na aktywnym bezpieczeństwie. W jego wyposażeniu znajdziemy więc m.in. adaptacyjny tempomat, układ utrzymywania na pasie ruchu, asystenta jazdy w korku, aktywne hamowanie awaryjne czy alert uwagi kierowcy. 

Do tego Chińczycy „dorzucają” jeszcze przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, a także automatyczny hamulec postojowy. Podstawowe MG3 porusza się na 15-calowych kołach stalowych i dysponuje światłami halogenowymi z LED-ami do jazdy dziennej. 

MG3_kokpit
Nowoczesny kokpit MG3 z dwoma ekranami i pokrętłem automatu na konsoli środkowej. 
MG

Wewnątrz znajdziemy m.in. cyfrowe zegary, 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego, nawigację satelitarną, wielofunkcyjną kierownicę czy system audio z 4 głośnikami. Standardem ponadto są automatyczna klimatyzacja, kamera cofania oraz tylne czujniki parkowania. 

Środkowa wersja Excite dorzuca do powyższych m.in. 16-calowe obręcze z lekkich stopów i elektrycznie składane lusterka. Z kolei Exclusive oferuje jeszcze oświetlenie diodowe, asystentów martwego pola i ostrzegania o ruchu poprzecznym przy cofaniu, podgrzewane fotele, zestaw kamer czy dostęp bezkluczykowy.

Hybryda z 3-stopniowym automatem

Najciekawszym elementem MG3 jest jego hybrydowy układ napędowy. Składa się on z 1,5-litrowej wolnossącej jednostki 4-cylindrowej o mocy 98 KM (128 Nm przy 4500 obr./min), współpracującej ze 136-konnym silnikiem elektrycznym (250 Nm). 

Układ napędowy chińskiego auta łącznie rozwija 195 KM i 425 Nm, a do współpracy ma 3-stopniową przekładnię automatyczną. Osiągi? 0-100 km/h w 8,0 s i prędkość maksymalna na poziomie 170 km/h. Zbiornik paliwa ma pojemność 36 l, natomiast średnie zużycie paliwa producent określił na poziomie 4,4 l/100 km (zgodnie ze standardem WLTP). 

2024 MG3 (13)
MG3 mierzy 411 cm długości, 180 cm szerokości oraz 150 cm wysokości. 
MG

MG3, pomimo zastosowania skomplikowanego układu napędowego, nie jest przesadnie ciężkie. Waży od 1285 kg i udźwignie ciężar o masie 448 kg. Największy z jego schowków legitymuje się 293 l pojemności, którą można zwiększyć do 983 l. 

Drożsi rywale

Rywalami MG3 na polskim rynku, obok wspomnianej Toyoty Yaris, są również Renault Clio E-Tech 145 full hybrid oraz... Yaris z mocniejszym napędem hybrydowym. 

Najtańszy hybrydowy wariant tego japońskiego auta (od 90 400 zł w promocji) jest wprawiany w ruch przez 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 l, połączony z napędem elektrycznym. Moc takiego układu to 116 KM, zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,7 s i prędkość maksymalną 175 km/h. 

Tyle samo uzyskuje mocniejszy, 130-konny Yaris Hybrid (od 118 000 zł), który do 100 km/h rozpędza się o 0,5 s szybciej. Według Japończyków średnio na 100 km zużywa on 4,2-5,1 l/100 km (WLTP). W przypadku słabszego wariantu należy liczyć się z wynikiem 3,8-4,4 l/100 km. Podobnie jak MG3, Toyota Yaris Hybrid ma stosunkowo nieduży, 36-litrowy zbiornik paliwa. 

toyota-yaris-przod
130-konna Toyota Yaris na tle MG3 jest samochodem po prostu drogim. Nie oferuje równie dobrych jak MG warunków gwarancji. 
TOYOTA

Francuski rywal obu modeli, czyli Renault Clio, w wersji hybrydowej w cennikach startuje z pułapu 99 600 zł. W jego przypadku mamy do czynienia z układem napędowym, na który składają się 1,6-litrowa jednostka wolnossąca, silnik elektryczny oraz alternator z funkcją rozrusznika. 

Układ napędowy Clio rozwija 145 KM, zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,3 s i prędkość maksymalną 180 km/h. W jego przypadku zużycie paliwa wynosi od 4,2 do 4,3 l/100 km, a zbiornik paliwa ma pojemność 39 l. 

195 KM z Chin czy 83 KM z Japonii?

Co ciekawe, MG3 prezentuje podobną półkę cenową, co... nowe Suzuki Swift z przekładnią CVT. To 83-konne auto, wprawiane w ruch przez 3-cylindrowy, wolnossący silnik 1.2 z układem mild hybrid, zapewnia przede wszystkim imponujące wyposażenie w systemy wsparcia kierowcy. 

Jest jednak znacznie wolniejsze niż MG3 (0-100 km/h w 12,5 s), ale – przynajmniej na papierze – równie oszczędne. Jego zużycie paliwa według cyklu WLPT średnio wynosi 4,4 l/100 km. Cena? Od 93 900 zł za wariant Premium Plus do 97 900 zł za wersję Elegance. 

2024 Suzuki Swift (7)
Co zamiast 195-konnego MG3? Może sporo mniejsze Suzuki Swift w nieco wyższej cenie?
SUZUKI

I jeszcze jedno. MG3 na swoje auto zapewnia 7 lat gwarancji mechanicznej z limitem przebiegu 150 000 km. Do tego dorzuca 7-letnie darmowe assitance i 7 lat darmowych przeglądów. 

Co na to rywale? Czekamy na odpowiedź! 

Czytaj także