Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG3

Nowe, miejskie MG3 to hybrydowy rywal Toyoty Yaris, ale z napędem o potężnej mocy

Nowe, miejskie MG3 to hybrydowy rywal Toyoty Yaris, ale z napędem o potężnej mocy

Chińskie MG idzie za ciosem. Po premierze trzech modeli na polskim rynku teraz jego gamę wzbogaci zupełnie nowe auto. To MG3 kolejnej generacji, wyróżniające się potężnym napędem hybrydowym, do którego w późniejszym terminie dołączy też silnik czysto spalinowy. 

MG, które weszło na polski rynek pod koniec 2023 roku, przekonuje do siebie klientów głównie jakością, wyposażeniem, ceną oraz warunkami opieki posprzedażowej. Choć spalinowe samochody tego producenta nie są doskonałe, absolutnie nie mają nic wspólnego z tandetą, kojarzoną z produktami „made in China”. 

Najbardziej w gamie błyszczy naprawdę udane, elektryczne MG4, do którego dołącza teraz miejskie, zelektryfikowane MG3. Nowy model, debiutujący w kolejnej odsłonie podczas trwających właśnie targów motoryzacyjnych w Genewie, zaskakuje potężną mocą swojego hybrydowego układu napędowego.

2024 MG3 (4)
Nadwozie MG3 mierzy 411 cm długości, co oznacza, że to pełnoprawny model miejski i rywal m.in. Toyoty Yaris. 
MG

Mocne serce

W aucie, mierzącym 411 cm długości, 180 cm szerokości oraz 150 cm wysokości, pracuje aż 195 KM – tyle wynosi moc systemowa napędu MG3. Jego serce stanowi 1,5-litrowa jednostka, działająca w oszczędnym cyklu Atkinsona i wyróżniająca się sprawnością cieplną na poziomie 41%. 

Wytwarza ona 102 KM, a do współpracy ma 136-konny silnik elektryczny, który życiodajne elektrony czerpie z baterii trakcyjnej o pojemności 1,83 kWh. Całość, oprócz zmyślnej elektroniki, spina ze sobą 3-stopniowa przekładnia automatyczna. 

Do wyboru kierowcy MG3 oddaje trzy tryby jazdy. Są to Eco, Standard i Sport. Chińczycy obiecują responsywne reakcje na gaz, a także płynną i delikatną zmianę biegów. Osiągi? Ważące 1285 kg auto od 0 do100 km/h rozpędza się w 8,0 s. Średnio na 100 km, według cyklu WLTP, zużywa 4,4 l paliwa. Prędkość maksymalna to 170 km/h. 

2024 MG3 (14)
Serce układu hybrydowego stanowi 1,5-litrowy silnik, pracujący w cyklu Atkinsona. 
MG

Pod koniec roku MG3 zadebiutuje również w tańszym wariancie czysto spalinowym. Prawdopodobnie spodziewać się należy 3-cylindrowego silnika 1.0 z turbodoładowaniem, znanego choćby z MG ZS. Będzie on współpracował z przekładnią ręczną lub CVT.

Komfort i dynamika

Jak donoszą Chińczycy, nowe MG3 „oferuje zarówno dynamiczną, jak i komfortową jazdę, co zostało osiągnięte dzięki współpracy inżynierów MG Motor z Europy i Chin, którzy dostroili podwozie i zawieszenie do oczekiwań różnych rynków” – czytamy w informacji prasowej. 

Auto będzie sprzedawane w trzech poziomach wyposażenia. Niezależnie od nich, w każdym nowym MG3 znajdzie się 7-calowy, cyfrowy zestaw wskaźników oraz 10,25-calowy centralny ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Ten ostatni ma się wyróżniać ulepszonymi grafiką i responsywnością w stosunku do oferowanych do tej pory urządzeń. 

Standardem mają być nawigacja satelitarna, a także integracja ze smartfonami za pomocą Apple CarPlay i Android Auto. Inne istotne elementy wyposażenia obejmują klimatyzację, cztery porty USB oraz czujniki i kamerę cofania. 

MG3_kokpit
Unowocześnione ekrany są takie same, jak w elektrycznym MG4. Nowe auto z Chin ma przekonywać do siebie m.in. wysoką jakością kabiny. 
MG

W wyższych standardach wyposażenia dodano tapicerkę z imitacji skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni. Co istotne, Chińczycy w kokpicie MG3 zachowali fizyczne przyciski, kierujące do wybranych funkcji centralnego ekranu

Ale zarządzanie klimatyzacją odbywa się już wyłącznie po wejściu w odpowiednie menu. Podobnie rozwiązano to choćby w MG4, które ma identyczny układ wyświetlaczy w swoim kokpicie.

Liczne systemy wsparcia

Jak na nowoczesne auto przystało, MG3 korzysta z licznych systemów wspomagających kierowcę w czasie jazdy. Na ich szczycie znajduje się funkcja MG Pilot, obejmująca asystenta utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zbliżającej się kolizji oraz o korkach na drodze.

2024 MG3 (10)
Za tylną pokrywą skrywa się bagażnik o standardowej pojemności 293 l. W kabinie MG3 przewidziano miejsca dla 5 osób. 
MG

Na razie polskie ceny nie są znane, ale na dziś dzień wiadomo, że nowe MG3 będzie bardzo konkurencyjne pod tym względem. Czy Toyota Yaris Hybrid ma się czego bać? To się okaże już niedługo. 

Czytaj także