Francuzi poznali już ceny zupełnie nowego, 195-konnego MG3 z hybrydowym układem napędowym. Cena? Hybrydowe Toyota Yaris i Renault Clio nie będą mieć lekko.
Nowe MG3 Hybrid+ było jedną z gwiazd tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Auto mierzy 411 cm długości, 180 cm szerokości oraz 150 cm wysokości, co oznacza, że na europejskim rynku będzie pełnoprawnym rywalem dla Skody Fabii, Toyoty Yaris i spółki.
Początkowo do napędu MG3 posłuży wyłącznie układ hybrydowy o mocy aż 195 KM. Składają się na niego 102-konna jednostka 1,5-litrowa, 136-konny silnik elektryczny, a także bateria trakcyjna o pojemności 1,83 kWh. Całość spina ze sobą 3-stopniowy automat.
Auto, które oferuje wybór trzech trybów jazdy (Eco, Standard i Sport) i waży 1285 kg, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 8,0 s i pojedzie z prędkością maksymalną 170 km/h. Średnie zużycie paliwa? Zgodnie z cyklem WLTP wynosi ono 4,4 l/100 km.
MG3 właśnie zadebiutowało na rynku francuskim. Można je obecnie zarezerwować z wyprzedzeniem, co kosztuje 500 euro (ok. 2160 zł). W ramach tej kwoty Chińczycy oferują pierwszym 1000 klientom możliwość skorzystania również z 2-letniego bezpłatnego serwisu.
W tym miejscu warto przypomnieć, że w naszym kraj ten chiński producent oferuje 7 lat gwarancji mechanicznej z limitem 150 tys. km, 7-letnie darmowe assistance oraz 7 lat bezpłatnych przeglądów.
We Francji cenniki MG3 Hybrid+ startuje z pułapu 20 0000 euro (ok. 86 400 zł). Standardowe wyposażenie jest już naprawdę bogate i obejmuje m.in. aktywny tempomat, cyfrowy zestaw wskaźników (ekran 7”), system multimedialny (10,25”), kamerę cofania, tylne czujniki parkowania czy automatyczną klimatyzację. Standardem są też stalowe obręcze kół z kołpakami.
Ceny środkowej odmiany Comfort jeszcze nie podano, natomiast najdroższy wariant Luxus to wydatek 24 000 euro (ok. 103 700 zł). W jego przypadku wyposażenie obejmuje już obręcze aluminiowe, a ponadto zostaje wzbogacone o liczne dodatkowe elementy. Czyli m.in. monitorowanie martwego pola, reflektory LED, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, czujnik deszczu, zestaw kamer dookoła nadwozia, podgrzewane fotele wykończone tkaniną i mikrofibrą, a także ogrzewaną kierownicę.
We Francji hybrydowa Toyota Yaris w najtańszym wariancie Dynamic to wydatek 21 950 euro (ok. 94 800 zł) w promocji (standardowo: 24 450 euro, czyli ok. 105 600 zł). 116-konny układ napędowy rozpędza to auto od 0 do 100 km/h w 9,7 s i na 100 km potrzebuje przeciętnie 3,8-4,4 l paliwa.
Z kolei w przypadku hybrydowego Renault Clio cena startuje od 23 800 euro (ok. 102 800 zł). Takie auto dysponuje układem napędowym o mocy 145 KM, od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,3 s i średnio na 100 km zużywa 4,2-4,3 l benzyny.
Jak to wygląda w Polsce? Najtańszy hybrydowy Yaris w wersji Active kosztuje od 95 900 zł (najdroższy: 114 400 zł). Francuskie auto w naszym kraju jest zaś wycenione przynajmniej na 99 200 zł. Jego ceny kończą się na 118 900 zł.
Polskie ceny MG3 nie są jeszcze znane, ale do wariantu hybrydowego pod koniec roku mają dołączyć kolejne, tańsze wersje.
Prawdopodobnie spodziewać się należy 3-cylindrowego silnika 1.0 z turbodoładowaniem, znanego choćby z MG ZS. Będzie on współpracował z przekładnią ręczną lub CVT.