Należąca do chińskiego koncernu SAIC brytyjska marka MG rozpoczyna sprzedaż aut w Polsce. Startuje z dwoma spalinowymi SUV-ami ZS i HS oraz elektrycznym kompaktem MG4. Wszystkie mają siedem lat gwarancji i imponujące wyposażenie już w standardzie. Ceny? Mogą namieszać na rynku.
Tradycje brytyjskiej marki MG sięgają lat 20. XX w. Była ona znana przede wszystkim z produkcji samochodów sportowych (np. MG B czy MG F), ale wytwarzała także zwykłe „osobówki”, jak również sportowe wersje Roverów.
Marka nie przetrwała w angielskich rękach na bardzo konkurencyjnym rynku i po upadku MG Rover Group trafiła pod skrzydła chińskiej firmy Nanjing Automobile, która to z kolei połączyła się z, także pochodzącym z tego kraju, koncernem SAIC.
Ci, którzy myśleli, że to jej smutny koniec, byli w błędzie. MG rozwija się bowiem coraz dynamiczniej, wprowadza nowe atrakcyjne modele (np. elektryczne MG4 czy Marvel R) i wchodzi na coraz więcej rynków Starego Kontynentu. Po 10 miesiącach bieżącego roku sprzedała w Europie (w UE, EFTA i Wlk. Brytanii) 170 552 auta, co daje jej 20. miejsce, np. przed Cuprą, Suzuki, Mazdą, Mini, czy Jeepem.
Właśnie ogłoszono oficjalny debiut MG w Polsce. I można śmiało powiedzieć, że jest to jedno z ciekawszych wydarzeń na naszym rynku motoryzacyjnym w 2023 r. Na razie auta MG będą sprzedawane w czterech punktach dealerskich w Warszawie: PGD Warszawa (ul. Krasnobrodzka 5), GB Ursynów (ul. Romera 14), Plaza Warszawa (ul. Grochowska 85) oraz Krotoski Nadarzyn (Al. Katowicka 83). Od stycznia 2024 r. sieć salonów ma się rozrastać i auta MG będą oferowane także w innych dużych miastach.
Jak podano, wszystkie modele MG dostępne w Polsce zostaną objęte pakietem gwarancyjnym 3x7, w tym 7-letnią standardową gwarancją producenta (lub do 150 000 kilometrów) oraz 7-letnią ochroną przed perforacją karoserii z powodu korozji (bez limitu km). Dodatkowo, w przypadku samochodów elektrycznych, zakres gwarancji obejmie układ napędowy i akumulator trakcyjny na 7 lat lub 150 000 km.
Pakiet gwarancyjny zawiera również 7 lat programu Assistance (1. rok jest wliczony w cenę, a przedłużenie usługi następuje dla klientów, którzy posiadają pełną historię serwisową u dealera MG od 2. do 7. roku) oraz 7 lat darmowych przeglądów, rozumianych jako coroczna bezpłatna kontrola siedmiu głównych układów pojazdu.
MG najpierw wprowadza trzy samochody, ale do 2025 r. gamę ma zasilić wiele nowych, w tym elektryczny roadster Cyberster.
A oto podstawowe informacje dotyczące trzech wchodzących na polski rynek modeli MG.
To kompaktowy elektryczny hatchback (napęd tylny lub w jednej wersji 4x4), skonstruowany w oparciu o modularną platformę SAIC. Jego podstawowe wymiary to: długość 428,7 cm, szerokość 183,6 cm, wysokość 150,4 cm, rozstaw osi 270,5 cm, pojemność bagażnika 363 l.
Już w bazowej wersji Standard MG4 jest wyposażone m.in. w adaptacyjny tempomat, bogaty wachlarz asystentów kierowcy (hamowania awaryjnego, jazdy w korku, utrzymania pasa ruchu czy ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu) i wszystkie światła w technologii LED.
Rzut oka na dane sprzedaży może spowodować niemałe zaskoczenie – jak podaje Data Force, MG4 jest obecnie czwartym najchętniej kupowanym „elektrykiem” w Europie (52 250 szt. w okresie I-X 2023 r.), za Teslą Model Y, Teslą Model 3 i Volkswagenem ID.4.
Mniejszy z SUV-ów w polskiej ofercie (przy okazji to europejski bestseler MG), jest wyrośniętym miejskim SUV-em, o następujących wymiarach: długość 432,3 cm, szerokość 180,9 cm, wysokość 164,4 cm, rozstaw osi 258 cm, pojemność bagażnika 448 l.
Auto jest dostępne z wolnossącym silnikiem 1.5 R4 o mocy 106 KM, połączonym z zaledwie 5-biegową manualna skrzynią (0-100 km/h w 10,9 s , prędkość maksymalna 175 km/h). W wersji bazowej Excite kosztuje 79 800zł, zaś w bogatszej Exclusive – 86 200 zł.
Ponadto można wybrać odmianę z silnikiem 1.0 R3 turbo rozwijającym 111 KM. Jest on łączony z manualną 6-biegową przekładnią (0-100 km/h w 11,2 s, maksymalnie 180 km/h) lub z automatem o takiej samej liczbie przełożeń (0-100 km/h w 12,4 s, 180 km/h). Ceny na razie nie podano.
W bazowym wyposażeniu znalazły się m.in.: łączność Apple CarPlay i Android Auto, kolorowy dotykowy ekran 10", reflektory Full LED, skórzana kierownica i alufelgi 17".
Niedawno zmodernizowany SUV HS jest wyjątkowo dużym przedstawicielem klasy kompaktowej, a jego rozmiary to: długość 461cm, szerokość 187,6 cm, wysokość 168,5 cm, rozstaw osi 272 cm, pojemność bagażnika 448 l.
Jedynym dostępnym silnikiem jest benzynowy turbodoładowany 4-cylindrowiec o pojemności 1,5 l. Rozwija on 162 KM i 250 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,9 s, a prędkość maksymalna 190 km/h. Auto można kupić z manualną 6-biegową przekładnią lub także 6-biegową „dwusprzęgłówką”. Wersja Standard kosztuje od 103 800 zł, a topowa Exclusive z automatem – od 123 500 zł.
PJuż podstawowa odmiana Standard wyposażona jest m.in. w ekrany 12,3 " i 10,1 ", licznych asytstentów jazdy, nawigację i łączność Apple CarPlay i Android Auto, kamerę z tyłu i podgrzewanie przednich siedzeń.